Hvornår er ægløsning "ovre"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

815 visninger
1 svar
0 synes godt om
17. marts 2010

Anja75

Hej med Jer alle,

Nu kan jeg endelig også "være med" og sige at vi prøver at blive gravid! Er bare SÅ klar

Jeg er dog i tvivl omkring tidspunktet for ægløsning. Havde først mens. dag d. 4. marts og har en cyklus på 27-28 dage – ret regelmæssig. Jeg har så regnet ud at ægløsning kan ligge cirka mellem 16. og 21. marts. Men siden i lørdags har jeg enormt meget udflåd og jeg "fornemmede" at det allerede var min ægløsning. Tog en ægløsningstest igår som var negativ. Er vi "for sent" på den? Er "store mængder" udflåd ikk' tegn på at ægløsning er "forbi"?

Ved godt at der kan være mange grunde til udflåd og at cyklus er meget varierende men jeg måtte bare spørge – måske også for at dele vores "planer" med nogen

Venlig hilsen Anja (som håber på en dejlig forårsnyhed for "os alle i denne kategori" )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2010

Muffinmus

Nej, udflåden kommer som en hjælp til at guide sædceller op til ægget. En strømlinet udflåd i forhold til den normale der krydser og går på tværs for at gøre det sværere.

Den kan f.eks starte 2-3 dage FØR din ÆL og være der i et par dage efter. Men den kan også komme dagen før....det er lidt forskelligt:-)

Havde selv en cyklus på 28 dage og min ÆL kunne ligge på 11 dagen, men også på 15 dagen. DEn lå ikke nødvendigvis på helt samme dag hver gang.

Du kan blive gravid i ca 24 timer efter ÆL, så det er med at udnytte chancerne:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.