Jern

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

583 visninger
6 svar
0 synes godt om
17. marts 2010

NoName

Hej piger

Hvornår på dagen tager i jeres jern tablet?

Jeg tar min sammen med min vitamin til aftensmaden.

Sad lige og læste på glasset at den skal tages uafhængigt af et måltid... Nu bliver jeg jo bekymret for om jeg slet ikke har optaget det jern i kroppen som jeg skal. Jeg har taget jern siden uge 8-9 stykker.

NoName 21+0

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2010

CamillaT89

noname skriver:

Hej piger

Hvornår på dagen tager i jeres jern tablet?

Jeg tar min sammen med min vitamin til aftensmaden.

Sad lige og læste på glasset at den skal tages uafhængigt af et måltid... Nu bliver jeg jo bekymret for om jeg slet ikke har optaget det jern i kroppen som jeg skal. Jeg har taget jern siden uge 8-9 stykker.

NoName 21+0

Jeg er heller ikke så god til det. Tror ikke, det har noget at sige. På mine står der nemlig, at jeg skal tage tre gange dagligt TIL et måltid, men jeg har hørt, at man skal indtage pillen med juice - og helst appelsin. Hvis du drikker mælk i nogle timer før, bliver den vist ikke optaget nær så godt. 

Knus, Camilla, som spiser alle pillerne på én gang uafhængigt af et måltid  

Anmeld

17. marts 2010

NoName

ct skriver:

Jeg er heller ikke så god til det. Tror ikke, det har noget at sige. På mine står der nemlig, at jeg skal tage tre gange dagligt TIL et måltid, men jeg har hørt, at man skal indtage pillen med juice - og helst appelsin. Hvis du drikker mælk i nogle timer før, bliver den vist ikke optaget nær så godt. 

Knus, Camilla, som spiser alle pillerne på én gang uafhængigt af et måltid  

Hmmm må nok indrømme at jeg muligvis har fået en mælke craving 1½-2 liter kan jeg sagtens hælde ned i løbet af en dag...

Såee... det har nok ikke været særlig godt for mine jern tabletter.

Skal du spise 3???, på mine står der kun 1. (Gravijern)

Anmeld

17. marts 2010

Mor til L&S

Hej

Jeg tager mine 2 til et glas appelsin juice (jeg skal tage 2 da min blodprocent er lav) om aftenen inden sengetid og så tager jeg min vitaminpille om morgenen....

Meen nogen gange glemmer jeg altså dem...

Knus R 38+1

Anmeld

17. marts 2010

AnnePedersen

jeg ringede igår til fødeafdelingen fordi jeg har en blodprocent på under 7. De fortalte at vitaminerne er ikke vigtige i forhold til ens jern piller. Dem skal vi sørge for at tage, helst med appelsin juice da det gør man optager jernet bedre, hvorimod hvis man tager det med mad og mælk optager man det ikke ret godt. Mælk er hæmmende i forhold til jern.

Men man skal også tænke på at der er forskellige mærker alt efter hvad man kan tåle. Mange gravide får hård mave og forstoppelse af alt det jern, men hvis man tager magnesium (måske stavet forkert) så sætter det gang i maven igen, og baby lider overhovdet ikke.

Anmeld

17. marts 2010

CamillaT89

noname skriver:

Hmmm må nok indrømme at jeg muligvis har fået en mælke craving 1½-2 liter kan jeg sagtens hælde ned i løbet af en dag...

Såee... det har nok ikke været særlig godt for mine jern tabletter.

Skal du spise 3???, på mine står der kun 1. (Gravijern)

haha. det lyder da lidt sådan

jeg tager hemojern, og der skal man spise tre. jeg skifter også over til gravijern efter den her pakke, for det er helt absurd at skulle spise 6 piller om dagen

Anmeld

17. marts 2010

NoName

Kan godt høre på det hele at jeg hellere må tage den sammen med et glas juice på et andet tidspunkt end aftensmaden så...

Er bare så fandens glemsom, så tror ikke jeg vil få den hver dag så.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.