mit forhold til mad;-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

321 visninger
6 svar
0 synes godt om
16. marts 2010

Anonym trådstarter

for at starte et sted, ville jeg lige fortælle at jeg aldrig har haft et godt forhold til mad når det skal spises.
Nu er jeg så kommet ind i en rigtig dårlig periode igen. tror faktisk det startede i fredags da jeg var til noget stort familie tam tam. jeg er altid blevet drillet med at jeg spiser som en fulgeunge. Jeg fødte for et halvt år siden, og har lidt mave tilbage ikke meget men lidt. og det hører jeg så også for, nogen siger hvor det klæder dig med lidt ekstra og andre kommentere det bare.
når men i fredags valgte jeg så at spise en del da det jo smagte godt, kunne dog hverken spise dessert eller kage. hvilket jeg ellers er rigtig glad for at spise.. elsker kage og chokolade. jeg kommer hjem og skal bare s.... jeg går tidligt i seng ford jeg har kvalme, hele natten brækker jeg mig 5 gange og aldrig er det kommet så hurtigt op og i så store stykker. og nu skriver vi tirsdag aften og jeg har nok kun spist det der svare til en dags mad for mig siden i fredags, jeg har bare virkelig ikke lyst til noget. problemet er jo så at jeg stadigvæk ammer og gerne ville forsætte lidt endnu og så er jeg bare så møg træt af at have kvalme. sinden 7 kl. har jeg vejet et sted mellem 47 og 54kg. og jeg har aldrig ejet en vægt. bekymere mig ikke om jeg er for tyk og tænker ikke over hvad jeg spiser, kan fek. godt spise tobelone til morgen madsker dog ikke så tit. men skal jeg spise aftens mad må det godt vær sundt, for diarre af fed mad..
hvordan for jeg vendt mit forhold til mad. og skal jeg snakke med lægen om det..?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2010

Pige2009

Hvad med at konsultere en diætisk måske? H*n kan hjælpe med vejledning omkring kost osv.

K.h. Linda

Anmeld

16. marts 2010

CS

Puha, jeg føler med dig - Nu er jeg tidligere spiseforstyrret og kan nikke genkendende til rigtig meget af det du skriver.

Jeg tror ikke det handler om maden, men mere om en masse følelser der ligger bag - der er blot lettere at håndtere og kontrolere følelserne på den måde. Måske du skulle kigge på hvordan du egentlig har det, du er selv inde på at andre driller - hvad gør det ved dig?? 

Hvis du virkelig gerne vil bryde ud af det spisemønster, så kan du bestemt det, hvis bare du er villig!  

Christina

Anmeld

16. marts 2010

Miamaja

ja, det der du beskriver lyder MEGET unormalt. Du burde konsultere en laege eller dietist.

Anmeld

16. marts 2010

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Hvad med at konsultere en diætisk måske? H*n kan hjælpe med vejledning omkring kost osv.

K.h. Linda

jeg har selv taget noget af uddannelsen som ernæringsass. så jeg ved godt hvad der er sundt og spise og hvad der er godt for det forskellige. og kan ikke helt se hvad en diatist kan gøre for mig. mit problem er lysten til maden elsker at lave mad. kommer bare ind i perioder i mit liv hvor jeg får kvalme ved tanken om mad..

Anmeld

16. marts 2010

Anonym trådstarter

har tænkt over at fortælle manden om hvordan jeg har det med mad, kan godt mærke at han er lidt bekymere nogen gange.. måske er det bare det med at åbne sig op og fortælle nogen om det...

Anmeld

16. marts 2010

Pige2009

Som en anden skriver, kan det sagtens være noget med følelser, for sådan har jeg det selv nogle gange. Måske en psykolog kunne hjælpe dig, for det kan også være på det mentale problemet ligger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.