Babysvømning alene..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.717 visninger
9 svar
0 synes godt om
16. marts 2010

MorTilGustav

Heysa
Jeg vil gerne prøve at have Gustav med til babysvømning men tænker på om det er nemt nok at skulle derhen alene? De andre i mødregruppen vil kun derhen hvis de har deres mand med til at assisterere, så nu er jeg i tvivl om hvorvidt jeg kan jonglere rundt med Gustav selv..? Kan man lige lægge ham fra sig når man skal have sæbe på osv? Har lidt svært ved at se det for mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2010

Ni-ko-li-ne

MorTilGustav skriver:

Heysa
Jeg vil gerne prøve at have Gustav med til babysvømning men tænker på om det er nemt nok at skulle derhen alene? De andre i mødregruppen vil kun derhen hvis de har deres mand med til at assisterere, så nu er jeg i tvivl om hvorvidt jeg kan jonglere rundt med Gustav selv..? Kan man lige lægge ham fra sig når man skal have sæbe på osv? Har lidt svært ved at se det for mig

hmm jeg kan ikke tale af erfaring... for jeg har aldrig været til babysvømning... men jeg har været en del i svømmehallen og der er mange forældre der kommer alene, så mon ikke du skulle kunne styre det også;0)

Anmeld

16. marts 2010

LotteGabriella

Heysa

Det letteste for dig ville nok være at gøre ham klar først og så sætte ham i kravlegården imens du bliver klar både når I skal i badetøjet og efter....husk endelig en sut, hvis han bruger det

Anmeld

16. marts 2010

Ansemusen

MorTilGustav skriver:

Heysa

Min veninde går til babysvømning alene, og synes det er rigtig godt, og jeg har tænkt mig at gøre det samme

Anmeld

16. marts 2010

LotteGabriella

MorTilGustav skriver:

Heysa

hov glemte at sige er det er det jeg selv har gjort, når jeg har været alene

Anmeld

16. marts 2010

RumlesMor

Til babysvømning har de ofte baljer, kravlegårde eller endda stole man kan placere de små i - når man har brug for begge sine hænder. Så selvfølgelig kan du tage afsted alene...og ellers er du jo omgivet af andre mødre, mon ikke en af dem vil låne dig en hånd?

Anmeld

16. marts 2010

Majbriteriksen

Hej

Du kan sagtens klare det selv. Kan ikke helt forstå hvordan dem i din mødregr vil have deres mænd med, har i fælles bad?

Jeg er tit afsted alene. Jeg søger for når vi skal i vandet at jeg gør mig klar først, og så kommer bettemanden i bad og får badeble på. Bliver pakket godt ind på turen til svømmebassinet.

Op igen pakker jeg ham godt ind, Magnus fryser helt vildt når vi kommer op. Bader ham og pakker ham ind i  mindst 2 store badehåndklæder. og så går jeg i bad imens han ligger på sin babydyne. Når jeg så er næsten færdig (mangler bukser og strømper, sveder som regel helt vildt) Så er han næsten tør, mangler kun lige folderne. Så kommer han i tøj og får noget at spise, han er lige ved at sluge flasken efetr badet. Han kan godt brokke sig lidt, men det tager de jo heller ikke skade af. Det er intet i forhold til glæden ved vandet.

Men det er en hård tur for både mor og barn. Det hele skal gå lidt stærkt i omklædningen og vi skal køre 30 km hver vej for at finde et godt sted til babysvømning. og det kun for at være i vandet i 20 min, men hvilke 20 min. Han nyder det virkelig.

God svømmetur

Anmeld

16. marts 2010

Moma

Hej

Du kan sagtens gå til babysvømning alene, det gør jeg med min søn og har gjort det siden, han var 8 uger. Men når det er sagt, så kan det godt føles lidt besværligt de første par gange, inden man lige får fundet ud af, hvordan det hele fungerer, og hvordan man får det hele nemmest arrangeret. Men det er det hele værd, for de små nyder det - også selv om det kun er 10 min. de første par gange.

Her hvor jeg bor, kan man låne autostole eller klapvogne til børnene, som man kan tage med ind til selve svømmebassinet, og som man kan placere børnene i, mens man selv klæder om og bader. Andre steder har de små kravlegårde til de små. Men synes helt klart, det er nemmest med autostolene, fordi man så har noget at have dem i hele tiden, når de ikke lige er i vandet.

Jeg kan kun anbefale dig at kaste dig ud i det - go' fornøjelse!

Anmeld

16. marts 2010

LotteGabriella

Moma skriver:

Hej

Du kan sagtens gå til babysvømning alene, det gør jeg med min søn og har gjort det siden, han var 8 uger. Men når det er sagt, så kan det godt føles lidt besværligt de første par gange, inden man lige får fundet ud af, hvordan det hele fungerer, og hvordan man får det hele nemmest arrangeret. Men det er det hele værd, for de små nyder det - også selv om det kun er 10 min. de første par gange.

Her hvor jeg bor, kan man låne autostole eller klapvogne til børnene, som man kan tage med ind til selve svømmebassinet, og som man kan placere børnene i, mens man selv klæder om og bader. Andre steder har de små kravlegårde til de små. Men synes helt klart, det er nemmest med autostolene, fordi man så har noget at have dem i hele tiden, når de ikke lige er i vandet.

Jeg kan kun anbefale dig at kaste dig ud i det - go' fornøjelse!

Er helt vildt super enig

Anmeld

16. marts 2010

Livsmor

Kan se du er bor i Århus, her er der bl.a i Spanien og Gellerupbadet - puslepladser under varmelamper(2 pladser), ekstra puslepuder/pusleborde man kan tage med ud i/til bruseren, kravlegård og højestole. Og vist nok også babybadekar, til når de kan sidde selv.

Hvis man vælger at gå på et af holdene, så er der altid en der kan kigge efter dit barn og omvendt, når du lige er under bruseren efter svømmeturen. Har aldrig selv haft problemer, men mange gang var jeg også afsted med en eller flere fra mødregruppen.

God fornøjelse, det har det altid været med min datter. Den næste skal helt sikkert også afsted.

Karina (20+3)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.