Hvor meget spiser jeres??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

535 visninger
3 svar
0 synes godt om
16. marts 2010

Anita80

Jeg har en pige fra november 2007. Hun spiser fint morgenmad og middagsmad og der ind i mellem... men når vi når til aftensmad så vil hun intet have.. eller meget lidt ind i mellem... skal lige høre om der er andre der også har oplevet det??

Det har nu stået på i et lille halvt år. Hun giver ikke udtryk for at være sulten derefter og har som sådan heller ikke tabt sig.. mit moderhjerte siger bare at hun skal spise aftensmad, men omvendt så spiser hun jo fint i løbet af dagen...

NÅ men ville lige høre jeres erfaringer.

Anita

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2010

Valle81

Hejsa,

Jeg har en datter på 6 og en bonussøn på 4 år:0)

Vi oplever i perioder det samme med vores.

Har faktisk engang i et børneprogram om børn og kost set at hvis børn spiser godt til morgenmad og frokost, så kan de gå resten af dagen uden at spise mere mad, uden at de tager skade af det.

Et tip kunne være at prøve at rykke aftenmåltidet, så i spiser en halv time før hvis det er muligt, det kan være hun er "så træt" at hun ikke kan koncentrere sig om at spise. Det oplever jeg i hvert tilfælde med vores. Hvis de er trætte så ryger der intet ned:0)

Christina,

Anmeld

16. marts 2010

Mor til Frederic og Freya

Vi er med i bunken af småt spisende børn...

Frederic har fra spæd ikke vist tegn på sult og gør det stadig ikke.

Så vi har fra start af haft en søn der sov 11-12 hver nat samme dag han kom ud. Men har så aldrig oplevet at have en utålmodig dreng der bare skriger efter mad og mor er for langsom at få det bryst frem..

Han kan gå i dage på 2 mundfulde morgenmad, lidt frugt og væske.

Så det ordsprog det lyder: Man kan godt trække en hest til trug'et, men ikke tvinge den til at drikke... Holder herhjemme, nogen gange er det en opgave der allerede starter med at skulle have ham til bordet.

Anmeld

16. marts 2010

Sara.

Jeg har Lærke fra okt. 07.

Hun kan godt gå uden f.eks. morgenmad hvis hun ikke er sulten når hun står op.... eller uden frokost, aftensmad..... men hun spiser når hun er sulten.....

kage, slik, is osv kan man heller ikke lokke i hende hvis hun ikke er sulten...

Men hun tager fint på, er ikke tynd..... tror bare hun kun spiser når hun er sulten og det fungere også fint... de aftenen uden aftensmad er hun ikke træls eller noget og sover som normalt...

Tror børns spisevaner er ligeså forskellige som voksnes... Min mand kan også gå en dag uden mad, spiser hvis han er sulten osv.... Jeg derimod kan spise hele tiden, har altid plads til et stykke kage osv...... desværre

Tror din pige er ganske normal Men kan godt forstå du tænker over det....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.