Måske døende oldemor :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

505 visninger
8 svar
0 synes godt om
15. marts 2010

JustAnotherName

Kenneth fik et opkald igår aftes. Hans farmor havde fået et ildebefindende, hun var helt væk, mistede kulør og pulsen var svag ....faktisk troede min svigerfar, som var hos hende, at NU døede hun i hans arme.
Hun kom heldigvis til sig selv igen, men pulsen var forsat svag og hun var ligbleg. Men konen er stædig - Hun vil IKKE tjekkes på et sygehus.
Hendes mand fik en MEGET BARSK død på sygehuset, og jeg er sikker på, at det er det sidste farmor ønsker skal ske for hende. Så hun holdt stædigt på, at hun bare gerne ville hjem!

I nat fik hun så et ildebefindende igen.
Min svigerinde sagde "farmor, jeg bliver sgu nervøs for dig, når sådan noget her sker", og farmors svar var "det har du nok også grund til, lille skat" .......hvilket lyder til, at hun SELV føler, at hun er ved at dø 

Kenneth er kørt hjem til hende lige nu.
Lægen har været hos hende og givet hende en eller anden form for sprøjte.
Farmor har været syg i flere måneder. Det har været en lang vinter!! Og hun er gået fra den ene lungebetændelse til den anden, og har mange slemme smerter i ryggen, osv... Flere og flere symptomer på at alderdommen plager hende.

Hun fylder 84 år her den 3 april. Og jeg håber virkelig at vi kommer til at fejre hende! Jeg har altid troet, at hun ville blive riiiigtig gammel - ihvertfald fem år mere .....omkring de 90 år. Men jeg er ikke så sikker mere.
Kenneth siger, at han ikke tror, at hun lever dette år ud. Jeg håber han tager fejl. Men samtidig, så skal hun heller ikke have det så skidt!

Kunne vi dog ikke bare snart se at få noget sommer, sol og varme.
Det hjælper virkelig, og især for vores gamle olde-farmor.

Hun er så fantastisk en kvinde. Jeg elsker hende som var hun MIN farmor.
Og jeg vil så gerne, at pigerne kan nå at få deres egne minder om oldemor.

Men jeg er ærligt talt bange for, at det nærmer sig, at vi må sige farvel.
Jeg har aldrig selv prøvet at miste nogen tæt på mig. Men tanken er skræmmende og barsk. Og vi er mange som bliver rigtigt kede af det, når hun ikke længere er her.

Jeg ved godt at 84 år også er at have levet et langt liv. Men uanset alder, så bliver man jo bare aldrig klar til, at skulle sige farvel til nogen som man elsker.

Undskyld mit indlæg (som altid) blev så langt.
Jeg havde bare lige brug for at lette mit hjerte, og fortælle det til nogen...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2010

TbCp

Åhh Katrine, dit indlæg går lige i hjertet.
Jeg kan ikke skrive så meget, vil blot sige at jeg håber for jer at dette blot var en forskrækkelse og at gamle olde kommer på toppen igen!

Billedet er simpelthen så dejligt! Med de to skønne krølhårede madammer

Anmeld

15. marts 2010

Karo

JustAnotherName skriver:

Kenneth fik et opkald igår aftes. Hans farmor havde fået et ildebefindende, hun var helt væk, mistede kulør og pulsen var svag ....faktisk troede min svigerfar, som var hos hende, at NU døede hun i hans arme.
Hun kom heldigvis til sig selv igen, men pulsen var forsat svag og hun var ligbleg. Men konen er stædig - Hun vil IKKE tjekkes på et sygehus.
Hendes mand fik en MEGET BARSK død på sygehuset, og jeg er sikker på, at det er det sidste farmor ønsker skal ske for hende. Så hun holdt stædigt på, at hun bare gerne ville hjem!

I nat fik hun så et ildebefindende igen.
Min svigerinde sagde "farmor, jeg bliver sgu nervøs for dig, når sådan noget her sker", og farmors svar var "det har du nok også grund til, lille skat" .......hvilket lyder til, at hun SELV føler, at hun er ved at dø 

Kenneth er kørt hjem til hende lige nu.
Lægen har været hos hende og givet hende en eller anden form for sprøjte.
Farmor har været syg i flere måneder. Det har været en lang vinter!! Og hun er gået fra den ene lungebetændelse til den anden, og har mange slemme smerter i ryggen, osv... Flere og flere symptomer på at alderdommen plager hende.

Hun fylder 84 år her den 3 april. Og jeg håber virkelig at vi kommer til at fejre hende! Jeg har altid troet, at hun ville blive riiiigtig gammel - ihvertfald fem år mere .....omkring de 90 år. Men jeg er ikke så sikker mere.
Kenneth siger, at han ikke tror, at hun lever dette år ud. Jeg håber han tager fejl. Men samtidig, så skal hun heller ikke have det så skidt!

Kunne vi dog ikke bare snart se at få noget sommer, sol og varme.
Det hjælper virkelig, og især for vores gamle olde-farmor.

Hun er så fantastisk en kvinde. Jeg elsker hende som var hun MIN farmor.
Og jeg vil så gerne, at pigerne kan nå at få deres egne minder om oldemor.

Men jeg er ærligt talt bange for, at det nærmer sig, at vi må sige farvel.
Jeg har aldrig selv prøvet at miste nogen tæt på mig. Men tanken er skræmmende og barsk. Og vi er mange som bliver rigtigt kede af det, når hun ikke længere er her.

Jeg ved godt at 84 år også er at have levet et langt liv. Men uanset alder, så bliver man jo bare aldrig klar til, at skulle sige farvel til nogen som man elsker.

Undskyld mit indlæg (som altid) blev så langt.
Jeg havde bare lige brug for at lette mit hjerte, og fortælle det til nogen...

Det er aldrig nemt at miste, heller ikke hvis personen en gammel og syg og vil have det bedre med at sove ind.

Jeg håber for jer, at hun trods oddsne kommer på benene igen, så i kan nyde oldemor lidt længere.

Anmeld

15. marts 2010

JustAnotherName

Åhh Katrine, dit indlæg går lige i hjertet.
Jeg kan ikke skrive så meget, vil blot sige at jeg håber for jer at dette blot var en forskrækkelse og at gamle olde kommer på toppen igen!

Billedet er simpelthen så dejligt! Med de to skønne krølhårede madammer

Tak skal du have, søde Tina.

Heh, ja de er skønne sammen - de to krøltopper på billedet.
Jeg elsker det billede! ....samt dét med Bianca og hendes olde-morfar (vedhæftet nederst)

Kenneth ringede for lidt siden. Olde-farmor har det faktisk noget bedre igen.
Lægen havde givet hende noget pencilin, og sprøjten var sådan en som udvidede ( ? ) og gør at hun nu igen har lidt nememre ved at få luft og trække vejret mindre besværet.

Det er dejligt nyt, at hun har det nogenlunde... Så håber jeg det fortsætter dén vej!

Rigtig mange tak for dit svar til mig 

Anmeld

15. marts 2010

JustAnotherName

Det er aldrig nemt at miste, heller ikke hvis personen en gammel og syg og vil have det bedre med at sove ind.

Jeg håber for jer, at hun trods oddsne kommer på benene igen, så i kan nyde oldemor lidt længere.

Tak skal du have....

Lige nu lyder det lidt mere lovende. Hun har det nogenlunde efter lægen var hos hende og gav hende pencilin og sprøjte. Så håber jeg bare at det fortsætter med, at gå i den rigtige retning med hende 

Knus 

Anmeld

15. marts 2010

Barbamama

Puhaaaa. Jeg blev faktisk helt ked af det da jeg læste dit indlæg. Det er bare det værste altså for man er ALDRIG klar til at sige farvel. Det er det værste ved livet..... Håber for jer (og hende) at hun kommer ovenpå igen....

Anmeld

15. marts 2010

Ranarupta

Puha... Det er godt nok hård læsning. Det er så tydeligt med den kærlighed I alle nærer for farmor og det er altid hårdt, når man skal sige farvel til nogen, man holder af og elsker.

Jeg er glad for at læse, at penicillinen har hjulpet!

Og hvor er det bare nogle dejlige billeder!! De går lige i hjertet på mig!

Anmeld

15. marts 2010

Ida.

Det er bare SÅ barskt, når man står i sådan en situation - så opdager man, hvor skrøbeligt livet er. Det er jo ikke længe siden, jeg selv stod med erkendelsen om, at mine børns Oldefar ikke ville blive hos os ret meget længere - det er virkelig en ufattelig følelse at stå med.

Men det lyder da positivt, at Olde-Farmor har reageret godt på medicinen!! Hold os lige opdaterede - eller læs af, når du har brug for det!

Det er i øvrigt nogle fuldstændig fantastiske billeder!! Her er lidt med mine børn og deres fantastiske oldeforældre - hvoraf deres oldefar jo desværre ikke er blandt os længere...(nr. 1 og 3 er Annika, de andre er Lina)

Anmeld

16. marts 2010

anna-jonas

Sender en masse knus.......................og håber at Olde, vil lade lægen undersøge hende....................for det kan jo være noget banalt der er galt. Ældre mennesker får jo en lidt slap hjerteforbindelse fra centeret der udsender signaler, om at der skal pumpes................og derfor er der mange ældre, der får pacemaker. Et lille bitte indgreb, som kan redde liv.

Knus Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.