Kenneth fik et opkald igår aftes. Hans farmor havde fået et ildebefindende, hun var helt væk, mistede kulør og pulsen var svag ....faktisk troede min svigerfar, som var hos hende, at NU døede hun i hans arme.
Hun kom heldigvis til sig selv igen, men pulsen var forsat svag og hun var ligbleg. Men konen er stædig - Hun vil IKKE tjekkes på et sygehus.
Hendes mand fik en MEGET BARSK død på sygehuset, og jeg er sikker på, at det er det sidste farmor ønsker skal ske for hende. Så hun holdt stædigt på, at hun bare gerne ville hjem!
I nat fik hun så et ildebefindende igen.
Min svigerinde sagde "farmor, jeg bliver sgu nervøs for dig, når sådan noget her sker", og farmors svar var "det har du nok også grund til, lille skat" .......hvilket lyder til, at hun SELV føler, at hun er ved at dø 
Kenneth er kørt hjem til hende lige nu.
Lægen har været hos hende og givet hende en eller anden form for sprøjte.
Farmor har været syg i flere måneder. Det har været en lang vinter!! Og hun er gået fra den ene lungebetændelse til den anden, og har mange slemme smerter i ryggen, osv... Flere og flere symptomer på at alderdommen plager hende.
Hun fylder 84 år her den 3 april. Og jeg håber virkelig at vi kommer til at fejre hende! Jeg har altid troet, at hun ville blive riiiigtig gammel - ihvertfald fem år mere .....omkring de 90 år. Men jeg er ikke så sikker mere.
Kenneth siger, at han ikke tror, at hun lever dette år ud. Jeg håber han tager fejl. Men samtidig, så skal hun heller ikke have det så skidt!
Kunne vi dog ikke bare snart se at få noget sommer, sol og varme.
Det hjælper virkelig, og især for vores gamle olde-farmor.
Hun er så fantastisk en kvinde. Jeg elsker hende som var hun MIN farmor.
Og jeg vil så gerne, at pigerne kan nå at få deres egne minder om oldemor.
Men jeg er ærligt talt bange for, at det nærmer sig, at vi må sige farvel.
Jeg har aldrig selv prøvet at miste nogen tæt på mig. Men tanken er skræmmende og barsk. Og vi er mange som bliver rigtigt kede af det, når hun ikke længere er her.
Jeg ved godt at 84 år også er at have levet et langt liv. Men uanset alder, så bliver man jo bare aldrig klar til, at skulle sige farvel til nogen som man elsker.
Undskyld mit indlæg (som altid) blev så langt.
Jeg havde bare lige brug for at lette mit hjerte, og fortælle det til nogen...