Niklas Emil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2010

Vinker

Ranarupta skriver:

Neeej, et dejligt indlæg! 
Det lader til, at han trives.
Jeg kan hukse, at mine søstre har været igennem de der "abe-unge"-faser og en af dem kom hurtigere igennem fasen end de andre. 

Har du ikke nogle nye fotos af ham? 

TAK :o)

Ja tror også han trives - det virker sådan hihi.

Mht nye fotos så har de fleste været med i billedrunderne, meeeen du kan da godt lige få et par af ham her ;)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2010

anna-jonas

Hmmmm....................RIKKE??? Den der med nattesøvnen, var den virkelig nødvendig at skrive om??? Herhjemme har jeg ikke fået min nattesøvn i 3-4 dage...................Ida og Anna skiftes til at vågne og græde...........især Ida er meget ked om natten. Puhhhh................det er hårdt.

Men sikke en glad og harmonisk dreng i har.............SKØN læsning..........(ja, ja, måske lige med undtagelse af det nattesøvnsafsnit).

Hvordan går det egentlig med jobsøgningen??

Knus Mette

Anmeld

16. marts 2010

Ni-ko-li-ne

Vinker skriver:

JA store unge - Tænk at han om 2 uger runder 1½ år. Det er for mig heeeelt ufatteligt!!!!

Jeg synes også det er helt vildt alt det han pludselig kan. Det er virkelig sjovt. Han forstår jo også alt hvad vi siger og forsøger at fortælle os en helt masse. Vi får helt sikkert nogle gode grin en gang imellem!

Ja det er en stor verden for de små og det er selvfølgelig klart at det hele godt kan være lidt overvældende og skræmmende til tider. Jeg accepterer også at han har brug for at sidde et trygt sted og presser ham ikke for meget til at give slip, men prøver alligevel at fortælle ham at det er okay at sidde selv og lege eller sidde selv og spise.

jeg syne si alt fald i gør det helt rigtige i at vise ham det er okay at sidde selv, men samtidig at tillade at han søger trygheden:0)

han er en fantastisk lille dreng! og jeg elsker bare det billede med boremaskinen... *g*

Anmeld

16. marts 2010

Barbamama

Vinker skriver:

Ja det var vidst også ved at være længe siden jeg sådan rigtig havde skrevet noget om ham så nu tænkte jeg at I lige kunne få en laaaang up date

Ja jeg prøver også at nyde lidt at jeg har en dreng der gerne vil sidde oppe hos sin mor og gerne vil kysses i krammes, men det er nu bare hårdt at være på besøg ved folk for det er ikke nemt at føre en samtale når man har en urolig dreng siddende hos sig som egentlig gerne vil ned og lege men ikke rigtig tør. Når han kommer ned vil han gerne op igen.....

okay ja det kan jeg godt se. Hi hi.... Sid lige stille..... Ej så kommer du ned....Nå okay så kom op igen.... Ha ha ha

Anmeld

16. marts 2010

Bondepigen

Vinker skriver:

Ja det var da vidst også på tide at jeg fik fortalt lidt nyt herhjemme fra

Jeg synes det er rigtig fint at du sender Emma i gæste dp - Det er sundt nok for hende at komme et andet sted og så længe hun ikke er paniks ved det så skal du ikke have det dårigt med det. Du gør det jo kun fordi du vil det godt for Emma

Jeg føler at de i vuggestuen er gode til at forholde sig til at Niklas Emil er trygheds-narkoman for tiden. De fortæller i hvert fald at han har fået lov at sidde meget hos en af dem nogle af dagene. Det virker til de ikke er helt uvant med sådanne perioder så det er rart. Ellers ville jeg nok have ekstra svært ved at sende ham afsted!

Ja, det er lidt længe siden, vi har hørt, hvor godt det går med Nicklas Emil, så det var dejligt.

Ja, jeg gør det osse uanset, for jeg lider jo selv af socialfobi. Jeg har aldrig selv gået i DP eller børnehave, eller gået til nogle fritidsaktiviteter...

Min mor var dagplejemor, da jeg var lille, så det var jo naturligt, at jeg var hjemme. Men de kunne jo ikke vide, at jeg var sådan et barn, for så havde de helt sikkert sendt mig afsted. Mine andre 7 ældre søskende har jo ikke haft nogen som helst problemer i den retning. 

Da jeg blev 5 var det for sent, der VILLE jeg simpelthen ikke... eller det vil sige, jeg ville godt, men turde ikke. Og jeg har altid været meget stædig... en kvalitet som både har holdt mig fastlåst, men osse givet mig styrke til at leve og have et godt liv trods alt.

Så det er virkelig vigtigt for mig, at Emma kommer ud, men osse at hun lærer, at hverdagen ikke altid er som den plejer. Min hverdag har nemlig været præget af angst, når der skete noget nyt, som f.eks. skolernes motionsløb, eller temauge, praktik osv... Og det vil jeg bestemt ikke ønske for nogen, og da slet ikke mit barn. Så ja, jeg ønsker virkelig kun det bedste for hende. Tak for din opmuntring.

Hvor er det godt, at de er obs på NE i VS! Så tror jeg helt sikkert, at det er noget der går over igen, bare han har en tryg base dernede!

Anmeld

16. marts 2010

Lilletrold

Åh hvor lyder det bare skønt og dejligt. Og sikke en udvikling der sker. Man kan slet ikke følge med, med alt de lærer de kære små. Mange knus fra August og mig

Anmeld

16. marts 2010

Vinker

michella80 skriver:

okay ja det kan jeg godt se. Hi hi.... Sid lige stille..... Ej så kommer du ned....Nå okay så kom op igen.... Ha ha ha

Ja lige præcis Michella, det er hele tiden den der; op og så ned igen, op og så ned igen..... eller så ska mor med ned og lege og det er da også fint til tider, men bare lidt svært også selv at være social imens. Jeg kommer jo heller ikke selv så meget ud blandt folk i øjeblikket når jeg ikke har noget arbejde så jeg har behov for at snakke lidt når jeg så har muligheden, men det er til tider lidt svært. Vil jo gerne ha Niklas Emil med mig for synes det er sundt at han kommer andre steder - ja .....

Anmeld

16. marts 2010

Vinker

Lilletrold skriver:

Åh hvor lyder det bare skønt og dejligt. Og sikke en udvikling der sker. Man kan slet ikke følge med, med alt de lærer de kære små. Mange knus fra August og mig

Ja du kender jo selv til alt det der sker i denne alder - det er helt vildt :)

Tak - også rigtig mange knus til dig og August fra Niklas Emil og mig :o)

Anmeld

16. marts 2010

Vinker

ka-ri-na skriver:

jeg syne si alt fald i gør det helt rigtige i at vise ham det er okay at sidde selv, men samtidig at tillade at han søger trygheden:0)

han er en fantastisk lille dreng! og jeg elsker bare det billede med boremaskinen... *g*

Hihi ja det billede med boremaskinen er sådan rigtig drenget :p Han eeeelsker at lege med hans værktøj og værktøjsbænken. Han render og hammer på alt ting og deler gerne værktøjet ud til mor og far. Hans møtriker ligger også altid alle steder :p

Anmeld

16. marts 2010

Vinker

Anna-jonas skriver:

Hmmmm....................RIKKE??? Den der med nattesøvnen, var den virkelig nødvendig at skrive om??? Herhjemme har jeg ikke fået min nattesøvn i 3-4 dage...................Ida og Anna skiftes til at vågne og græde...........især Ida er meget ked om natten. Puhhhh................det er hårdt.

Men sikke en glad og harmonisk dreng i har.............SKØN læsning..........(ja, ja, måske lige med undtagelse af det nattesøvnsafsnit).

Hvordan går det egentlig med jobsøgningen??

Knus Mette

Undskyyyyyld Mette  Er virkelig ked af jeg kom til at nævne nattesøvnen :( Kan jeg trække det i mig igen? Mon det bevirker der kommer mere ro på hos jer om natten??

Niklas Emil er også tit ked af det om natten - På det sidste er det vidst en del af hans trygheds-periode. Han skal gerne lige op og sidde ved en sammen med dynen og så sover han igen. Så blir han puttet (og den er han selv med på. Jeg kan godt lide at han ved at nu ligger jeg ham ned i sengen igen og at det er okay. Ofte pejer han også selv på sengen fordi han gerne vil ned og sove igen) Men så tit max ½ time senere så græder han igen.... Andre nætter ska vi blot ind og give ham noget vand et par gange (det synes jeg er fair nok - hvis drengen er tørstig ska han ha noget at drikke!)

Ja han er helt sikkert en fantastisk dreng

Hmm det går desværre ikke ret godt med at finde et nyt job :( Jeg har i hvert fald ikke fået bid endnu. Har gået hjemme i 3½ mdr allerede - Fatter slet ikke at der er gået så lang tid.... Jeg har det nu fint nok med at gå hjemme selvom jeg nok er gået lidt meget ned i gear. Pt. er det kun et spørgsmål om tid før jeg blir ringet op om at de har fundet en plads til mig, enten i aktivering eller erhvervspraktik. Er spændt på hvor det ender med jeg kommer hen, men de skal sende mig ud i noget i hele 26 uger/ ½ år med mindre jeg finder et job! Det er godt nok laaang tid!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.