Vinker skriver:
Ja det var da vidst også på tide at jeg fik fortalt lidt nyt herhjemme fra 
Jeg synes det er rigtig fint at du sender Emma i gæste dp - Det er sundt nok for hende at komme et andet sted og så længe hun ikke er paniks ved det så skal du ikke have det dårigt med det. Du gør det jo kun fordi du vil det godt for Emma 
Jeg føler at de i vuggestuen er gode til at forholde sig til at Niklas Emil er trygheds-narkoman for tiden. De fortæller i hvert fald at han har fået lov at sidde meget hos en af dem nogle af dagene. Det virker til de ikke er helt uvant med sådanne perioder så det er rart. Ellers ville jeg nok have ekstra svært ved at sende ham afsted!
Ja, det er lidt længe siden, vi har hørt, hvor godt det går med Nicklas Emil, så det var dejligt. 
Ja, jeg gør det osse uanset, for jeg lider jo selv af socialfobi. Jeg har aldrig selv gået i DP eller børnehave, eller gået til nogle fritidsaktiviteter...
Min mor var dagplejemor, da jeg var lille, så det var jo naturligt, at jeg var hjemme. Men de kunne jo ikke vide, at jeg var sådan et barn, for så havde de helt sikkert sendt mig afsted. Mine andre 7 ældre søskende har jo ikke haft nogen som helst problemer i den retning.
Da jeg blev 5 var det for sent, der VILLE jeg simpelthen ikke... eller det vil sige, jeg ville godt, men turde ikke. Og jeg har altid været meget stædig... en kvalitet som både har holdt mig fastlåst, men osse givet mig styrke til at leve og have et godt liv trods alt.
Så det er virkelig vigtigt for mig, at Emma kommer ud, men osse at hun lærer, at hverdagen ikke altid er som den plejer. Min hverdag har nemlig været præget af angst, når der skete noget nyt, som f.eks. skolernes motionsløb, eller temauge, praktik osv... Og det vil jeg bestemt ikke ønske for nogen, og da slet ikke mit barn. Så ja, jeg ønsker virkelig kun det bedste for hende. Tak for din opmuntring. 
Hvor er det godt, at de er obs på NE i VS! Så tror jeg helt sikkert, at det er noget der går over igen, bare han har en tryg base dernede!