Hjælp til den første kage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.403 visninger
7 svar
0 synes godt om
15. marts 2010

MissMikkelsen

Hejsa

Jeg har nu samlet nok mod til at forsøge at lave en kage med mmf.

Men nu kommer der lige lidt spørgsmål:

1: kan man lave en almindelig kage uden fyld og så overtrække den med mmf (kagen er til min søster og det eneste kage hun kan lide er citronmåne)

2: Jeg har fundet opskriften på citronmåne men kan se at I smøre sådan noget uden på kagen? Er det for at holde mmf på plads? Kan det udelades? Hvis ikke hvad ville I så smøre en citronkage op med?

3: Hvis jeg gerne vil lave en sløjfe ovenpå kage kan jeg så lave det i mmf - jeg tænker om det bliver stift hvis det står ude således det ikke bare klasker sammen?

4: Lidt som ovenstående men hvordan skal jeg opbevare kagen indtil hun skal have den imorgen hvis jeg vælger at overtrække den idag?

Håber I forstår mine spørgsmål og har lyst til at svare mig

Knus Kirstine - der glæder sig til at komme igang med kagebageriet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2010

Susan1978

1: kan man lave en almindelig kage uden fyld og så overtrække den med mmf (kagen er til min søster og det eneste kage hun kan lide er citronmåne)

Det kan du godt.

2: Jeg har fundet opskriften på citronmåne men kan se at I smøre sådan noget uden på kagen? Er det for at holde mmf på plads? Kan det udelades? Hvis ikke hvad ville I så smøre en citronkage op med?

kommer an på om der er snat i kagen.. ellers behøver du ikke smøre den op med smør creme fx. grunden til man gør det er at når MMF kommer i kontakt med fx frugtmouse eller chokoladecreme, så smelter det.

3: Hvis jeg gerne vil lave en sløjfe ovenpå kage kan jeg så lave det i mmf - jeg tænker om det bliver stift hvis det står ude således det ikke bare klasker sammen?

du kan godt lave en sløjfe i MMF, lav den som noget af det første så den kan stå at tørre - inden du sætter den på.

Der var nogen der lagde en you tube fil ind på hvordan man kan lae sløjfer længere omme.

4.Lidt som ovenstående men hvordan skal jeg opbevare kagen indtil hun skal have den imorgen hvis jeg vælger at overtrække den idag?

Den skal stå i køleskabet, og den kan sagtens holde sig til i morgen.

Held og lykke.

Anmeld

15. marts 2010

Bondepigen

1: kan man lave en almindelig kage uden fyld og så overtrække den med mmf (kagen er til min søster og det eneste kage hun kan lide er citronmåne) Ja, det kan man sagtens.

2: Jeg har fundet opskriften på citronmåne men kan se at I smøre sådan noget uden på kagen? Er det for at holde mmf på plads? Kan det udelades? Hvis ikke hvad ville I så smøre en citronkage op med? Altså jeg vil mene, at den skal smøres op med noget, for at MMF'en kan hænge fast. Jeg har til muffins brugt lidt glasur i stedet for smørcreme. Jeg bryder mig ikke om smørcreme, så har faktisk tænkt mig at prøve med glasur på en alm. kage næste gang...

3: Hvis jeg gerne vil lave en sløjfe ovenpå kage kan jeg så lave det i mmf - jeg tænker om det bliver stift hvis det står ude således det ikke bare klasker sammen? Ja, men så krøl noget stanniol eller noget sammen og put imellem, der hvor det ikke må klaske sammen og så i køleren med det, så det kan blive stift...

4: Lidt som ovenstående men hvordan skal jeg opbevare kagen indtil hun skal have den imorgen hvis jeg vælger at overtrække den idag? I køleskabet.

Pøj pøj med bageriet...

Anmeld

15. marts 2010

MissMikkelsen

Tak for svarene...

Når I skriver mmf skal tørre så den bliver stiv betyder det så også at mmf på kagen bliver stift? (ja nok et dumt spørgsmål) Jeg tænker om mmf på selve kagen bliver som en skal eller om fugten fra kagen gør at det forbliver blød??

Anmeld

15. marts 2010

Bondepigen

MissMikkelsen skriver:

Tak for svarene...

Når I skriver mmf skal tørre så den bliver stiv betyder det så også at mmf på kagen bliver stift? (ja nok et dumt spørgsmål) Jeg tænker om mmf på selve kagen bliver som en skal eller om fugten fra kagen gør at det forbliver blød??

Ja, MMF'en på kagen bliver osse lidt tørrere, men ikke stift.

Anmeld

15. marts 2010

mariamiss6

MissMikkelsen skriver:

Tak for svarene...

Overtrækket forbliver blødt.

Sløjfen bliver ikke helt stiv, men kan tørre nok til at den ikke klasker sammen...

rul noget staniol sammen til en kugle, og læg i hver sløjfedel, og lad så sløjen tørre på "siden" sådan at der ikke kommer "vægt" fra sløjfens overside

det er bedst at smørre kagen op med noget, ellers bliver det virkelig svært at få MMF'en til at hænge fast.

Anmeld

15. marts 2010

merichs

Bager du også en kage når jeg kommer på besøg

Anmeld

16. marts 2010

MissMikkelsen

Hmm det skal jeg da lige overveje Idag står den på fødselsdagskage fra Saseline til min søster

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.