appetit ved graviditet 30 +3

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.943 visninger
4 svar
0 synes godt om
15. marts 2010

malik

Hej damer

Jeg vil høre om andre af jer kender til at have en ekstrem appetit/trang til søde sager i jeres graviditet på ca. dette tidspunkt? jeg er 30+3

Her til morgen røg der lige 2 stykker groft brød ned, 1 portion havregryn og 2 flødeboller!! ja det er ret vildt...jeg har bækkenløsning og kan derfor ikke dyrke motion eller bare gå en tur pga. smerter så jeg kan jo ikke bare forbrænde det.. Jeg kan ikke holde mig fra søde sager og spiser min 100 g chokolade pr dag plus det løse..

hvad gør i for at "dulme" sliktrangen hvis i har det problem??

mvh Anette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2010

tb

malik skriver:

Hej damer

Jeg vil høre om andre af jer kender til at have en ekstrem appetit/trang til søde sager i jeres graviditet på ca. dette tidspunkt? jeg er 30+3

Her til morgen røg der lige 2 stykker groft brød ned, 1 portion havregryn og 2 flødeboller!! ja det er ret vildt...jeg har bækkenløsning og kan derfor ikke dyrke motion eller bare gå en tur pga. smerter så jeg kan jo ikke bare forbrænde det.. Jeg kan ikke holde mig fra søde sager og spiser min 100 g chokolade pr dag plus det løse..

mvh Anette

en ting som jeg gør, som jeg os gjorde før jeg blev gravid, er at tage et glas Pepsi Max.. synes det tager 'sukkertrangen' og det fylder os lidt i maven pga bruset   men selvfølgelig med måde

Anmeld

15. marts 2010

Tina2

malik skriver:

Hej damer

mvh Anette

Uhhha pas på med det....  Nu ved jeg jo ikke om du har taget meget på, men jeg har haft bækkenløsning fra uge 16 begge gange og har været sygemeldt fra uge 22 begge gange....

Har haft svært ved at bevæge mig for meget rundt og også haft øget appetit, så 1. gang tog jeg +25 kg på og 2. gang +31 kg!!!

Godnok kom alle af igen ret hurtigt (4 mdr og 9½ mdr) men alligevel... Jeg synes det var skrækkeligt at rende rundt og være så stor bagefter! Jeg er normalvægtig ellers, så syntes ikke det var sjovt med alle de ekstra kg!

Så vil bare lige sige du skal passe på... For din egen skyld... Min bækkenløsning blev bestemt ikke bedre af alle de kg, så pas på dig selv

Kram Tina

Anmeld

15. marts 2010

malik

ok tak for tippet med pepsi max det vil jeg prøve.. har ikke taget vildt meget på endnu 10 kg så vejer 65 kg nu men er selvfølgelig bange for at det bare løber løbsk her de sidste 9 uger....

Anmeld

15. marts 2010

tinekj

Jeg var i den fuldstændig modsatte grøft end dig. Jeg led så meget af halsbrand, at det bedste ved at føde (bortset fra baby) var at få appetitten tilbage.

Men jeg vil også sige, at du bør holde lidt igen med alt det sukkerholdige. Det er jo tomme kalorier, der ikke gør andet end sætte dit slodsukker op, for derefter at dykke. Disse blodsukker rutsje-ture er ikke sunde, hverken for dig eller baby. Og chokolade kan man blive direkte afhængig af fordi der er et naturligt morfinlignende stof i. Det er derfor man bliver så glad, når man spiser især mørk chokolade.

Prøv at erstatte slik og søde sager med frugt, så får du det søde men også en masse vitaminer og fibrer, der er sundt for både dig og baby.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.