Vores liv for tiden. nok langt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

385 visninger
5 svar
0 synes godt om
15. marts 2010

lion

Ja hvor skal man starte og slutte......

Lad os tage min kære bumle pige, som falder og bumler ind i alt. I fredags da Jacob hentede hende fra vuggestuen, står hun i klapvognen og kigger på Jacob mens de går, han holder så fast i hende. Jacob har så ikk lært den lektie jeg havde, men at det er farligst når man stopper/står stille ikk når man går. For da Jacob står stille skulle Cassandra lige dreje sig i klapvognen og slog en koldbøtte ud over klapvognen og ned på gaden. Så hun har en bule og et lille sår i panden og bed sig i tungen.

I søndags skræmte Cassandra så livet af sin mor. Vi er på vej ned at trappen og Cassandra går fint og pænt ned af trappen ved at holde i gelænert, som hun altid gør. Jeg var 20 cm fra at tage hende i hånden, da hun falder, og "sufer" med hovedet først flere trin ned, for at slå en koldbøtte og lande på ryggen med hovedet på det sidste trin. Mor her farer så ned til Cassandra for at se om hun er ok, Hun græd ikk og ville ikk kigge på mig, hun havde travlt med at pege på den anden trappe, for hun ville ned til sin far. Så 7-9-13 tog hun ikk skadet af at falde ned af trappen.

Julius er en lille charmetrold, han prutter og fiser hele tiden. desværre hjælper det ikk på hans mave. Så jeg er glad for jeg ikk har en kolik barn, jeg ved ikk hvad jeg havde gjort. For nej hvor Julius driver mig til vanvid når han skriger og skriger fordi hans mave driller og det er næsten altid efter kl. 20 om aften, helst til vores sovetid, lige meget hvornår vi går i seng. Han får nogen gange vækket Cassandra og så er hun ikk altid til at få til at sove igen. Jeg føler mig bare så magtesløs når han skriger men det føles som flere timer, men det er det ikk.

Ellers spise han fik og er blevet bedre yil at tage fat første gang.

Nu må vi se hvad sp siger i dag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2010

Karo

Sikke noget med Cassandra men det er da godt at hun tager det så pænt selv om hun slår sig. De er altså også bare i en alder hvor de er nogle rigtige ballade magere. Marcus har et eller andet med at hoppen i sofaen i øjeblikket, og jeg er bare så bange for han falder ned og slår sig. Og lige meget hvad man siger så hjælper det bare ikke.

Mht. Julius og hans mave, så havde Marcus også problemer på et tidspunkt. Det kom hver aften fra 5 til 7 hver aften. Det varede dog heldigvis kun 7 dage og herefter kom det aldrig igen. Så jeg vil håbe på at det snart også går over for Julius.

Anmeld

15. marts 2010

Ni-ko-li-ne

lion skriver:

Ja hvor skal man starte og slutte......

Lad os tage min kære bumle pige, som falder og bumler ind i alt. I fredags da Jacob hentede hende fra vuggestuen, står hun i klapvognen og kigger på Jacob mens de går, han holder så fast i hende. Jacob har så ikk lært den lektie jeg havde, men at det er farligst når man stopper/står stille ikk når man går. For da Jacob står stille skulle Cassandra lige dreje sig i klapvognen og slog en koldbøtte ud over klapvognen og ned på gaden. Så hun har en bule og et lille sår i panden og bed sig i tungen.

I søndags skræmte Cassandra så livet af sin mor. Vi er på vej ned at trappen og Cassandra går fint og pænt ned af trappen ved at holde i gelænert, som hun altid gør. Jeg var 20 cm fra at tage hende i hånden, da hun falder, og "sufer" med hovedet først flere trin ned, for at slå en koldbøtte og lande på ryggen med hovedet på det sidste trin. Mor her farer så ned til Cassandra for at se om hun er ok, Hun græd ikk og ville ikk kigge på mig, hun havde travlt med at pege på den anden trappe, for hun ville ned til sin far. Så 7-9-13 tog hun ikk skadet af at falde ned af trappen.

Julius er en lille charmetrold, han prutter og fiser hele tiden. desværre hjælper det ikk på hans mave. Så jeg er glad for jeg ikk har en kolik barn, jeg ved ikk hvad jeg havde gjort. For nej hvor Julius driver mig til vanvid når han skriger og skriger fordi hans mave driller og det er næsten altid efter kl. 20 om aften, helst til vores sovetid, lige meget hvornår vi går i seng. Han får nogen gange vækket Cassandra og så er hun ikk altid til at få til at sove igen. Jeg føler mig bare så magtesløs når han skriger men det føles som flere timer, men det er det ikk.

Ellers spise han fik og er blevet bedre yil at tage fat første gang.

Nu må vi se hvad sp siger i dag.

Cassandra og Nikoline kan tage hinanden i hånden! de skulle vidst have været drenge de to *g*

Nikoline kravler også op på ALT! frygteligt stressende!

Anmeld

15. marts 2010

JustAnotherName

Hooold da op en lille stunt-pige I har Jer dér i Cassandra.
Heldigt at hun slippe NOGENLUNDE heldigt fra det ....bortset fra bulen og skrammen i panden.

Jeg har også en lille skadesfugl herhjemme i Celina, som synes at hun både kan stå og gå og meget mere, men det kan hun altså ikke endnu, og der resulterer i mange bump, stød og fald. Buler og blå mærker. Akke ja...

Han lyder bare som en dejlig lille dreng, Julius. Men sikke synd, at han døjer med ondt i maven. der er desværre ikke mange råd at tage af, men godt at han fiser og prutter, for selvom han stadig græder og brokker, så kan det da kun hjælpe noget, at han kommer af med luft.
HUSK ALTID at bøvse ham godt og grundigt efter hvert måltid. Det er smadder vigtigt, for at undgå luft og oppustethed som kan give ondt i maven.
Og lav endelig en masse cykle-bevægelser med hans ben - tæt op over hans mave, i urets retning - det kan også hjælpe ham til at komme af med noget luft og ubehag.

Jeg håber det snart bliver bedre, så han ikke skal græde og græde sådan om aftenen. Det er nemlig smadder hårdt at have en baby, som bare græder og græder.

Knus herfra...

Anmeld

15. marts 2010

Bondepigen

Puha da, det lyder bestemt ikke rart, at Cassandra sådan går og falder ned fra alting. Godt der ikke skete hende noget alvorligt.

Uha, Emma havde osse en grædetur hver aften da hun var helt bette. Det varede i hvert fald en 3 mdr. Men det er jo slet ikke sikkert det er tilfældet for Julius. Det håber jeg da ikke. For det er skisme anstrengende, så jeg kan slet ikke forestille mig, hvordan det er med kolikbørn...huha.

Anmeld

16. marts 2010

anna-jonas

Bulderbassen Cassandra......................hun skal nok kunne lære Julius et par tricks, når den tid kommer. Men indtil da, så pas godt på hende.....................ellers kan hun da risikere at komme alvorligt til skade, sådan som hun tumler rundt.

Ang. Julius' mave/skrigeture..................måske i skulle prøve at købe det der middel på apoteket, der tager noget af spændingen i maven. Det hjalp herhjemme..................da Ida døjede med prutter og maveklem. Kan ikke huske hvad det hed.

Knus Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.