nogen her på tabt arbejdsfortjeneste?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

501 visninger
2 svar
0 synes godt om
14. marts 2010

Anonym trådstarter

Min veninde har en dreng på 14 mdr. der er meget for tidligt født. Han har nu fået lungebetændlese for 5 gang i denne vinter. Hver gang der er forkølede børn i dagplejen bliver han syg med lungebetændelse.

Vi har prøvet at søge på nettet. Men der står ikke så meget om tabt arbejdsfortjeneste. Er der nogen herinde der får det? Hvor længe kan man få det? Kan det fungere sådan at man har det vinteren over så det er slut med snotten i dagplejen? Og hvad gør man hvis der kommer sygdom i gruppen om sommeren kan man få tabt arbejdsfortjeneste for enkelt dage? Knægten har en masse ud af at gå i dagplejen så det ville også være synd at tage ham helt ud.

Er ano fordi min veninde ikke skal vide at jeg skriver. Hun er så magtesløs og bange for at miste job i alt det her sygdom.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2010

Mor.sander

Reglerne om tabt arbejds fortjeneste er meget inviklede, så jeg ville råde din veninde til at kontakte hendes kommunes børne- og unge afdeling. Men jeg ville ikke lade hende få for meget håb, da jeg ikke tro at sandsynligheden vil være særlig stor.

Anmeld

14. marts 2010

salten

Jeg er på tabt arbejdsfortjeneste men er det på den ene af mine tvillingedrenge da han er har en kronisk sygdom og det er hans læger der har søgt det for mig for det første år... jeg har så lige fået forlænget med et halv år men igen er det på anbefaling af lægerne.. Jeg ved fra andre forældre med børn som har samme sygdom som min ( de er født uden galdevej og opereret) at det kan lade sig gøre at få det for enkelte dage af gangen...

Hvordan det er når det som din veninde ikke er en kronisk sygdom der er grundlag ved jeg ikke hvor nemt det er at få..

Det bedste er klart at spørge på kommunen så man har det rigtig svar fra starten

Håber det bedste

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.