Opdragelse af venindes barn!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.181 visninger
13 svar
0 synes godt om
13. marts 2010

Anonym trådstarter

Er anonym pga div

Min bedste venindes barn er ½ år yngre et mit barn

Har holdt barsel samme og er hinandens bedste veninder

Nu er Vores børn blevet så gamle at de godt kan forstå hvad man siger

Problemet er at min venindes barn slår og er meget "på" mit barn

Min veninde siger nej og hendes barn tuder i vilden sky og trystes derefter af sin mor(min veninde)..ingen konsekvens

Mit barn er efterhånden hvergang min veninde kommer på stikkerne og siger han slår mv

Syntes bare det er synd for børnene og vores venskab, da vi ikke engang ka føre en næsten normal samtale uden skrig og skrål og trøsten mv...

Hmmm bblev lidt rodet

Hva mener i Jeg skal gøre

Har flere gange sagt til min veninde at hun giver alt for let efter overfor sit barn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2010

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Er anonym pga div

Min bedste venindes barn er ½ år yngre et mit barn

Har holdt barsel samme og er hinandens bedste veninder

Nu er Vores børn blevet så gamle at de godt kan forstå hvad man siger

Problemet er at min venindes barn slår og er meget "på" mit barn

Min veninde siger nej og hendes barn tuder i vilden sky og trystes derefter af sin mor(min veninde)..ingen konsekvens

Mit barn er efterhånden hvergang min veninde kommer på stikkerne og siger han slår mv

Syntes bare det er synd for børnene og vores venskab, da vi ikke engang ka føre en næsten normal samtale uden skrig og skrål og trøsten mv...

Hmmm bblev lidt rodet

Hva mener i Jeg skal gøre

Har flere gange sagt til min veninde at hun giver alt for let efter overfor sit barn

Slet ingen gode råd?

Ka se der er en der har skrevet næsten det samme indlæg samtidigt..mit problem er dog at der ingen konsekvens er fra min venindes side

Anmeld

13. marts 2010

anna-jonas

Vi har stået i næsten samme situation........................og vores piger er nu 3 1/2 år, og er først nu begyndt at lege rigtigt sammen. Vi har nok ikke været så meget sammen med dem, som vi egentlig gerne ville.................men tiden har løst noget af problemet.

Ved at jeg ville have mistet min veninde, hvis jeg var begyndt at kritisere..................så valgte at være meget "på" pigerne, når de var sammen, så vores datter ikke kom for galt af sted.

Håber at venskabet er ventetiden værd.

Anmeld

13. marts 2010

Anonym trådstarter

Anna-jonas skriver:

Vi har stået i næsten samme situation........................og vores piger er nu 3 1/2 år, og er først nu begyndt at lege rigtigt sammen. Vi har nok ikke været så meget sammen med dem, som vi egentlig gerne ville.................men tiden har løst noget af problemet.

Ved at jeg ville have mistet min veninde, hvis jeg var begyndt at kritisere..................så valgte at være meget "på" pigerne, når de var sammen, så vores datter ikke kom for galt af sted.

Håber at venskabet er ventetiden værd.

Min søn er også 3½år...hmmm håber

De har det samme "problem" med Deres hund..råber & skriger og ingen konsekvens...ret ubehageligt faktiskt

Tak for sødt svar

Anmeld

13. marts 2010

Vingummien

Tror også du skal passe på med at sige noget.

Har en veninde som har en datter der er en mdr ældrre end Emil og hun siger intet til hendes. Hvis vi f.eks er ude at spise eller sådan sidder hun bare og sviner rundt og skriger hvis moren siger noget og slår også, går altid efter Emils øjne.

Jeg har valgt at kigge meget efter Emil når det er og så ligesom gribe ind og tage ham væk eller lign hvis det er, og det fungere fint.

Og i det her tilfælde kan hendes mor godt se det men er bare for svag over for sit barn til at holde fast når hun så begynder at græde. Kunne forstille mig at det også er sådan i dit tilfælde. Tror ikke at der nogle som syntes det er godt/sjovt at ens barn er sådan.

Håber i finder ud af det uden at blive uvenner

Anmeld

13. marts 2010

Anonym trådstarter

suanne85 skriver:

Tror også du skal passe på med at sige noget.

Har en veninde som har en datter der er en mdr ældrre end Emil og hun siger intet til hendes. Hvis vi f.eks er ude at spise eller sådan sidder hun bare og sviner rundt og skriger hvis moren siger noget og slår også, går altid efter Emils øjne.

Jeg har valgt at kigge meget efter Emil når det er og så ligesom gribe ind og tage ham væk eller lign hvis det er, og det fungere fint.

Og i det her tilfælde kan hendes mor godt se det men er bare for svag over for sit barn til at holde fast når hun så begynder at græde. Kunne forstille mig at det også er sådan i dit tilfælde. Tror ikke at der nogle som syntes det er godt/sjovt at ens barn er sådan.

Håber i finder ud af det uden at blive uvenner

Tak

Har sagt det til hende...meeen intet sker

Syntes også bare det er hårdt at skulle sidde på stikker og overvåge hvert et skridt når vi er sammen!?

Mvh

Anmeld

13. marts 2010

Vingummien

Anonym skriver:

Tak

Har sagt det til hende...meeen intet sker

Syntes også bare det er hårdt at skulle sidde på stikker og overvåge hvert et skridt når vi er sammen!?

Mvh

Behøves man heller ikke, bare man altid er i nærheden af dem, at hvis de f.eks er i stuen at i endten kan se dem eller er der.

Nu sidder jeg tit selv på gulvet når det er.

Siger dit barn ikke selv fra når det er?

Anmeld

13. marts 2010

Anonym trådstarter

suanne85 skriver:

Behøves man heller ikke, bare man altid er i nærheden af dem, at hvis de f.eks er i stuen at i endten kan se dem eller er der.

Nu sidder jeg tit selv på gulvet når det er.

Siger dit barn ikke selv fra når det er?

Jo men han er den type, hvis han er blevet drillet/slået af sin kammerat så tager han imod og venter til 5-10 gang og så gir han igen...jo fair nok...bare ik fedt at han lærer verden at kende på den måde

Anmeld

13. marts 2010

Vingummien

Anonym skriver:

Jo men han er den type, hvis han er blevet drillet/slået af sin kammerat så tager han imod og venter til 5-10 gang og så gir han igen...jo fair nok...bare ik fedt at han lærer verden at kende på den måde

Kan godt forstå han gør det. Men hvis du nu er fiks så lære du lige din venindes barn at opføre sig ordentlig.

Når den anden slår så få dit barn til at sige fra, ved at gå hen til dem og lære at sige fra uden at slå igen så ser det andet barn det også

Gav det mening?

Anmeld

13. marts 2010

Anonym trådstarter

suanne85 skriver:

Kan godt forstå han gør det. Men hvis du nu er fiks så lære du lige din venindes barn at opføre sig ordentlig.

Når den anden slår så få dit barn til at sige fra, ved at gå hen til dem og lære at sige fra uden at slå igen så ser det andet barn det også

Gav det mening?

Jep...har også selv samme holdning som dig

Bare SÅ træls/belastende at det skal værre sådan

Min veninde er ellers meget fornuftig på mange måder, bare ik på opdragelse...snøft

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.