Kontanthjælp ---> SU

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.723 visninger
4 svar
0 synes godt om
13. marts 2010

Anonym trådstarter

Hej.

Er der nogen herinde der ved hvad reglerne er, hvis man er på kontanthjælp og så skal over på SU? Det skal min kæreste nemlig. Og kontanthjælpen er jo bagudbetalt og SU-en forudbetalt, så bør han ikke få begge dele nu her til den 1.? Han får SU fra 1. april (starter på uddannelse den 22. marts), som så er for april måned jo, men bør vel også få sin kontanthjælp der, da det jo så skal dække marts måned, ikke???? eller er det mig der er helt forkert på den? nogen der kender reglerne? På forhånd tak!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2010

LRJ

Anonym skriver:

Hej.

Er der nogen herinde der ved hvad reglerne er, hvis man er på kontanthjælp og så skal over på SU? Det skal min kæreste nemlig. Og kontanthjælpen er jo bagudbetalt og SU-en forudbetalt, så bør han ikke få begge dele nu her til den 1.? Han får SU fra 1. april (starter på uddannelse den 22. marts), som så er for april måned jo, men bør vel også få sin kontanthjælp der, da det jo så skal dække marts måned, ikke???? eller er det mig der er helt forkert på den? nogen der kender reglerne? På forhånd tak!

Han skal desværre betale kontanthjælpen tilbage igen, hvis han modtager den her den 1. april, har li været til samtale med min sagsbehandler i onsdag hvor hun forklarede mig det

Han skulle have oplyst jobcenteret og ydelseskontoret den 1. marts at han skulle i uddannelse her til den 1. april, og det er ligemeget at det er kontanthjælpen fra marts han får den 1. marts, det er SU'en der skal dække april måneden - så desværre i skal betale det ene af det tilbage igen...

Anmeld

13. marts 2010

Anonym trådstarter

Nej for kontanthjælpen skal jo dække MARTS måned, ikke april. SU'en skal dække april måned, ergo bliver han ikke dækket af to ting 1 måned.....

slog det lige op på nettet og fandt et link hvor en rådgiver, som ved noget om det skriver at hvis de siger man skal betale det tilbage, så kan man anke det fordi reglerne siger at man IKKE skal betale det tilbage.

Anmeld

13. marts 2010

LRJ

Anonym skriver:

Nej for kontanthjælpen skal jo dække MARTS måned, ikke april. SU'en skal dække april måned, ergo bliver han ikke dækket af to ting 1 måned.....

slog det lige op på nettet og fandt et link hvor en rådgiver, som ved noget om det skriver at hvis de siger man skal betale det tilbage, så kan man anke det fordi reglerne siger at man IKKE skal betale det tilbage.

Jeg skal oplyse dem det den 1. december, så jeg ikk kan få kontanthjælp den 1. januar, hvor jeg skal have SU igen, For ellers kommer jeg til at betale det ene af det tilbage, det gjorde jeg så sent som i august, der stod jeg og måtte betale 6000 kr tilbage fordi jeg troede at jeg sagtens kunne få kontanthjælp fra Juli den 1. august, og få Su for August månede.. men så der ikk andet for at i ringer til ydelsescentret og spørger dem ad på mandag

Anmeld

13. marts 2010

otlitrom

Han får intet til at dække marts.

Jeg havde orlov fra 1. oktober til 1. februar på studiet. Jeg fik kontanthjælp fra 1.november, hvor den var bagudbetalt, og fik ikke dækket januar, da jeg ville få SU til 1. feb. Altså kun udbetaling november, december. Giver det mening?

Desværre...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.