Opdatering på Bianca's stemning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

419 visninger
7 svar
0 synes godt om
13. marts 2010

JustAnotherName

Jaah ..............

Humøret er steget gevaldigt igen. Hun er i sit gode gamle skønne humør.
Og det glæder mig at se hende glad igen, sådan som jeg kender hende.

Men stadig spiser hun kun ganske småt. Hun plejer ellers at være noget så madglad. Men hun spiser tæt på igenting for tiden. Kun lige nok til at overleve. Hun efterlader endda chokolade 

Igen igår aftes lød der gråd oppe fra hendes værelse ved halv elleve tiden.
Jeg gik derind uden at tænde lyset, for jeg ville bare trøste hende og putte hende igen, da jeg regnede med at hun græd pga. marridt.
Jeg stak hånden ned for at ae hende, og fik et chok af fornemmelsen.
Så havde hun satme kastet op IGEN nu! Og det var i hele sengetøjet og i håret, osv. Så hun røg direkte i bad, og jeg fik sat en vask over.

Hendes humør fejlede ingenting, og hun virkede ikke utilpas.
Jeg forstår ikke helt, hvorfor hun har kastet op !?!

For 6 dage siden kastede hun op 8-9 gange.
Så har hun kun spist et minimum af mad hele ugen. Og i aftes kastede hun så pludseligt op igen. Og jeg kunne se på indholdet, at der ikke var noget i det, det var bare sådan væske og lidt leverpostej-agtigt (hun havde mere eller mindre kun spist pålæget til middag henne i vuggestuen).
Hjemme nægter hun at spise aftensmad.

Jeg ved snart ikke, hvad jeg skal stille op, og hvor længe der skal gå sådan her, før jeg bør bekymre mig alvorligt for hende...??

Idag har hun spist et helt rundstykke til morgenmad. Mega fremskridt!
Men hun havde jo også en helt skrigende tom mave her til morgen.

Så der er stadig marridt, og stadig kun et minimum indtag af mad, samt uventede opkast, som jeg ikke helt kan vurdere hvorfor sker.
Altså for 6 dage siden var hun syg. Men det er hun ikke nu.

Hun endte med at sove inde i fars side af sengen i nat, da farmand var på døgnvagt. Så vi lå alle tre tøser og sov sammen i vores soveværelse. Og til min store overraskelse, så gik det over al forventning godt med at holde ro og få søvn på den måde. Jeg frygtede ellers at de ville vække hinanden. Men de sov helt til klokken 7:40

Nå, nu ender mit indlæg IGEN med at blive ulækkert langt.
Men jeg ville bare lige give en opdatering på, hvordan det står til herhjemme, og med Bianca.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2010

TbCp

Nej hvor synd at hun igen har kastet op!

Hun er nok ikke helt over det mave halløj, men det er da sært at der går så mange dage uden der har været noget.

Hvis det fortsætter næste uge med småt-spiseriet tror jeg at jeg ville tage et smut til lægen og få hende tjekket. Jeg ved ikke hvad de kan gøre, men....

Hvordan med afføring, ja det er ikke så lækkert et emne, men er det normalt?

Men trods det er det skønt at høre at humøret er vendt tilbage!!!

Anmeld

13. marts 2010

JustAnotherName

Nej hvor synd at hun igen har kastet op!

Hun er nok ikke helt over det mave halløj, men det er da sært at der går så mange dage uden der har været noget.

Hvis det fortsætter næste uge med småt-spiseriet tror jeg at jeg ville tage et smut til lægen og få hende tjekket. Jeg ved ikke hvad de kan gøre, men....

Hvordan med afføring, ja det er ikke så lækkert et emne, men er det normalt?

Men trods det er det skønt at høre at humøret er vendt tilbage!!!

Jeg har faktisk ikke helt føling med, hvordan hendes aff. er lige nu.
For 6 dage siden, da hun havde diarré, holdte vi selvfølgelig pause med hendes movicol.
Og da hun var frisk igen efter et par dage, så gav vi hende igen movicol.

I vuggestuen sagde de, at hun virkede anspændt - altså som om det var lidt svært at skulle af med noget. Og det kunne jeg også se og mærke på hende herhjemme. Men indholdet var normalt nok, og burde ikke være svært for hende.

De sidste par dage har jeg ikke skiftet lorteble på hende, men i vuggestuen har de ikke haft nogen bemærkninger, og det har vi aftalt, at vi skal have besked, hvis det er det ene eller det andet for meget.

Jeg gav hende movicol igår. Hun får 1/3 brev hver dag normalt.

Jeg tænker om hun måske er kommet til at kaste op igår aftes, fordi hun evt. har hostet for voldsomt....?! Det kunne være en grund, måske... 

Anmeld

13. marts 2010

TbCp

JustAnotherName skriver:

Jeg har faktisk ikke helt føling med, hvordan hendes aff. er lige nu.
For 6 dage siden, da hun havde diarré, holdte vi selvfølgelig pause med hendes movicol.
Og da hun var frisk igen efter et par dage, så gav vi hende igen movicol.

I vuggestuen sagde de, at hun virkede anspændt - altså som om det var lidt svært at skulle af med noget. Og det kunne jeg også se og mærke på hende herhjemme. Men indholdet var normalt nok, og burde ikke være svært for hende.

De sidste par dage har jeg ikke skiftet lorteble på hende, men i vuggestuen har de ikke haft nogen bemærkninger, og det har vi aftalt, at vi skal have besked, hvis det er det ene eller det andet for meget.

Jeg gav hende movicol igår. Hun får 1/3 brev hver dag normalt.

Jeg tænker om hun måske er kommet til at kaste op igår aftes, fordi hun evt. har hostet for voldsomt....?! Det kunne være en grund, måske... 

Jo måske det kan være det

Jeg tænker bare hvis hun stadig ikke rigtig vil spise at det så stadig er maven der bøvler lidt.

Anmeld

14. marts 2010

Barbamama

Det kan godt være jeg overreagerer men hvis jeg var dig ville jeg kontakte en læge... Jeg synes da det er lidt uhyggeligt at hun reagerer så voldsomt. Det synes jeg det er. For mig lyder det som om hun har en meget voldssom reaktion på hendes skift. Hun vil ikke spise, hun har været indelukket og kaster op.... Hendes krop reagerer på at hun har det psykisk dårligt, TROR jeg. Nu kender jeg hende jo overhovedet ikke, men jeg reagerer bare på at du fortæller hun ikke er sig selv og at hendes krop reagerer så kraftigt. Føler med dig/jer..... Håber hun får det bedre....

Men som sagt ville jeg søge hjælp udefra....

Anmeld

14. marts 2010

JustAnotherName

Humøret har været helt i top her i weekenden.

Hun er stadig småt spisende. Men fra næsten INTET mad overhovedet, så kommer der da noget indenbords nu, langt om længe.
Det er mest til morgenmåltiderne at hun gider spise noget.
Til middag og aften bliver det ikke til ret meget, men dog lidt!

Alle små skridt i den rigtige retning er jo positive fremskridt!

Vi forsøger (selvom det kan være svært) at lade være med at fokusere (tale) for meget om at hun spiser for lidt. For hvis hun opfanger at det bekymrer os, så kan det evt. få hende til at opdage, at hun har "en magt" ved at kunne styre om hun vil spise eller ej, og at det påvirker os. Så det skal vi nødigt selv foresage.

Jeg er faktisk kommet frem til, at jeg TROR at hun har kædet maden og opkast sammen. Hun havde spist riiigtig meget lasagne den første gang, da hun kastede op, for en uge siden. Og siden da har hun ikke rigtigt villet spise. Hun er ganske givet blevet rigtig forskrækket over det, da hun kastede al det mad op (og der var virkelig meget).
Vi snakkede med hende om det den samme aften, så hun forstod hvad der var sket, og hvad det vil sige at "kaste op". Og det hjalp hende at få sat ord på.

Men det havde ikke slået mig, at hun var blevet så bange for, at det ville ske igen. Og det skete jo så igen i fredags ....af uforklarlige årsager, måske hoste.
Idag snakkede vi så med hende om, at hun havde kastet op fordi hun var syg. Men nu er hun ikke længere syg, og derfor kaster hun ikke op mere, så nu kan hun godt spise mad igen.
Og hun har som sagt spist lidt mere derefter..... Om det er tilfældigt, eller om der var en sammenhæng dér, det må så stå lidt i det uvisse. Men jeg tror rent faktisk, at det havde sat lidt dybere spor af forskrækkelse i hende, end jeg først lige havde antaget.

Jeg håber, at denne uge bliver god for hende henne i vuggestuen.
Og det tror jeg egentlig også på at den gør. I fredags havde hun ihvertfald været glad. Der var det kun udenfor på legepladsen (som er kæmpe stor) at hun havde søgt en voksen meget at holde sig til. Og det skal der jo også være mulighed for, og plads til.

Jeg krydser fingre, håber det bedste og ser tiden lidt mere an.
Hvis opkasteriet vender tilbage, så må jeg kontakte vores læge.

1000 tak for Jeres svar 

PS. Hendes aff. ser i øvrigt fint ud. Men hun virker meget ubehaget ved at skulle af med det   - Men det der kommer ud, er helt som det skal være!

Anmeld

14. marts 2010

Barbamama

Nåårh ja DET kan da være det er det. At hun er blevet forskrækket over at spise og så kaste op. Årh.... lille pus altså... Ja det giver da meget mening. Håber da snart at hun er helt sig selv igen. Knuuuus

Anmeld

14. marts 2010

JustAnotherName

michella80 skriver:

Nåårh ja DET kan da være det er det. At hun er blevet forskrækket over at spise og så kaste op. Årh.... lille pus altså... Ja det giver da meget mening. Håber da snart at hun er helt sig selv igen. Knuuuus

Ja, jeg tror det næsten.
Og mange tak 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.