Jer der ikke arbejder fuldtid...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

960 visninger
9 svar
0 synes godt om
13. marts 2010

Honningblomst

nasser I på samfundet?

Det undrer mig at nogen har den mening men tænker måske det bare er irritation over ikke selv at have muligheden for at arbejde mindre?

Men hvad mener I...er I nassere der burde ud og bidrage hvis I kan?

For mig tror jeg virkelig på at det gavner samfundet og fremtidens voksne mennesker (vores børn) at have en opvækst som passer godt sammen med hvad forældrene ønsker, kan, magter og vil...jeg ved bare at det ikke ville være godt for nogen herhjemme at jeg arbejdede fuldtid...men at jeg så nasser fordi jeg vælger nedsat tid, den vinkel har jeg slet ikke set komme, altså så længe jeg ikke bare får supp. op eller gør så jeg beregner ud fra økonomi..

Hvad mener I..nasser I...burde i bidrage mere?

Jeg er selv vokset op med en mor der arbejede aften på et plejehjem og kun var væk 28 timer i ugen og det gav en fantastisk opvækst med en synlig mor som var tilstede...altid var der..

Knus Eva,,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2010

9510

Jeg har lidt den indstilling at jeg ikke har fået børn for at de skal opvokse i institution,

Jeg får godt nok ikke noget tilskud nogen steder fra, men mener ikke at der skulle være noget galt i at få supleret op fra enten fagforening eller kommunen..

Men igen bare min mening

Vi har valgt ikke at sætte os så hårdt i det at jeg kan nøjes med 20-25 timer om ugen

Nyder at være hjemme når tøsen får fri fra skole

Anmeld

13. marts 2010

Corn

Er der nogen efter dig Eva, synes dine tråde har et noget ensartet billede

Nej jeg nasser ikke, får ingen tilskud eller supplement til mine 30 timer

Anmeld

13. marts 2010

Stumpen

Jeg er pt på barsel og ellers arbejdsløs, men håber på at jeg kan finde et job på 30-32 timer og nej det mener jeg ikke der er at nasse på samfundet... Men vil heller intet tilskud få af nogen art, da min kærerste indkomst medregnes...

Anmeld

13. marts 2010

Honningblomst

Macaab skriver:

Er der nogen efter dig Eva, synes dine tråde har et noget ensartet billede

Nej jeg nasser ikke, får ingen tilskud eller supplement til mine 30 timer

Nej nej....det var som bare en indstilling fra flere i en anden tråd og så tænkte at det da er en interessant vinkel...altså at nogle mener man skal arbejde alt man kan hvis man kan... Og så ville jeg da høre alle jer kvinder der ikke arbejder fuldtid om I har mødt den holdning eller om jeg måske bare møder den fordi jeg er enlig mor og har mulighed for at arbejde på nedsat tid..

Anmeld

13. marts 2010

Lullaby

Det undrer mig at nogen har den mening men tænker måske det bare er irritation over ikke selv at have muligheden for at arbejde mindre?

Jamen jeg har da sagtens mulighed for at arbejde mindre. Jeg kan da bare bede om færre timer. Men grunden til jeg synes du nassede var ikke at du arbejde færre timer men at du derved ville få mere af kommunen og det synes jeg er at nasse..

Anmeld

13. marts 2010

Honningblomst

MorpåSjælland skriver:

Jamen jeg har da sagtens mulighed for at arbejde mindre. Jeg kan da bare bede om færre timer. Men grunden til jeg synes du nassede var ikke at du arbejde færre timer men at du derved ville få mere af kommunen og det synes jeg er at nasse..

Det var heller ikke til dig... og jeg skrev jo også til dig at jeg netop ikke vil få mere af kommunen...jeg ville som pædagog på fuldtid tjene så lidt at jeg stort set ville få maks i både pasning og boligsikring, så det er ingen smart fidus eller fyldt med tilskud..jeg kan gøre det fordi jeg vælger det, for en periode...10 år måske...

Anmeld

13. marts 2010

Lullaby

Det var heller ikke til dig... og jeg skrev jo også til dig at jeg netop ikke vil få mere af kommunen...jeg ville som pædagog på fuldtid tjene så lidt at jeg stort set ville få maks i både pasning og boligsikring, så det er ingen smart fidus eller fyldt med tilskud..jeg kan gøre det fordi jeg vælger det, for en periode...10 år måske...

Okay, så misforstod jeg lidt

Anmeld

13. marts 2010

Honningblomst

MorpåSjælland skriver:

Okay, så misforstod jeg lidt

Ok..

Anmeld

13. marts 2010

Tina2

Eva skriver:

nasser I på samfundet?

Men hvad mener I...er I nassere der burde ud og bidrage hvis I kan?

For mig tror jeg virkelig på at det gavner samfundet og fremtidens voksne mennesker (vores børn) at have en opvækst som passer godt sammen med hvad forældrene ønsker, kan, magter og vil...jeg ved bare at det ikke ville være godt for nogen herhjemme at jeg arbejdede fuldtid...men at jeg så nasser fordi jeg vælger nedsat tid, den vinkel har jeg slet ikke set komme, altså så længe jeg ikke bare får supp. op eller gør så jeg beregner ud fra økonomi..

Hvad mener I..nasser I...burde i bidrage mere?

Jeg er selv vokset op med en mor der arbejede aften på et plejehjem og kun var væk 28 timer i ugen og det gav en fantastisk opvækst med en synlig mor som var tilstede...altid var der..

Knus Eva,,

Nej, det gør jeg bestemt ikke... Får min løn fra vores eget firma og får intet andre steder fra

Vi har bestemt heller ikke børn for at de skal være i pasning fra tidlig morgen til sen eftermiddag... Kan nøjes med at betale deltid i børnehaven, heldigvis:-)

Min far havde firma da min bror og jeg var små, så han arbejde den del, men min mor havde 25 timer på sygehuset og mødte ofte kl. 6 så vi blev meget tit hentet kl. 12:-) Og hun havde fri mange dage, så når jeg tænker tilbage var hun faktisk rigtig meget hjemme...  Og sådan vil jeg også ha' det skal være:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.