Alt til puslebordet og badet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.570 visninger
12 svar
0 synes godt om
13. marts 2010

Liljesilas

Hejsa piger.

Jeg vil snart ud og købe alt det jeg skal bruge til at pleje den bette med, når vi pusler og går i bad... Er der nogle gode råd, og hvad skal jeg købe?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2010

Tullebobs

Hejsa

Her er en lille liste med de ting som jeg har købt:

Bleer (både 2-4 kg og 3-6 kg)

Bløde skumklude

Vatpads (sådan nogle store vatrondeller - fås i bilka, bløde til en lille nyfødt bagdel)

Babyolie på spray (nemt at spraye på huden efter badet og nemt at spraye i håret, hvis der skulle komme arp)

Lille kam (forebygger arp og fjerner arp hvis det er kommet)

Stofbleer til underlag

Termometer og vaseline

Inotyol salve - vindundermiddel til røde numser

Badestol

Vaskeklude og babyhåndklæder

Matas alt i en sæbe (bruger jeg dog først når bebs er lidt større)

Lidt underholdning til puslepladsen (en uro eller nogle fine billeder at kigge på og snakke om)

Det var vist den beskedne omgang som jeg har investeret i

Kh Trine

Anmeld

13. marts 2010

Tullebobs

Glemte lige:

Neglesaks

Anmeld

13. marts 2010

Liljesilas

Tullebobs skriver:

Hejsa

Her er en lille liste med de ting som jeg har købt:

Bleer (både 2-4 kg og 3-6 kg)

Bløde skumklude

Vatpads (sådan nogle store vatrondeller - fås i bilka, bløde til en lille nyfødt bagdel)

Babyolie på spray (nemt at spraye på huden efter badet og nemt at spraye i håret, hvis der skulle komme arp)

Lille kam (forebygger arp og fjerner arp hvis det er kommet)

Stofbleer til underlag

Termometer og vaseline

Inotyol salve - vindundermiddel til røde numser

Badestol

Vaskeklude og babyhåndklæder

Matas alt i en sæbe (bruger jeg dog først når bebs er lidt større)

Lidt underholdning til puslepladsen (en uro eller nogle fine billeder at kigge på og snakke om)

Det var vist den beskedne omgang som jeg har investeret i

Kh Trine

Mange tak. Okay nu føler jeg mig dum

Hvad er arp?

Anmeld

13. marts 2010

Maria.

Mange tak. Okay nu føler jeg mig dum

Hvad er arp?

haha.. Det spurgte jeg også om da jeg ventede min søn.. Man er altså ikke så klog første gang..

Arp er sådan et lag "skæl" de kan få i hovedbunden hvis hovedbunden ikke bliver stimuleret så blodet kan løbe helt ud i hovedbunden.. (Det er ganske ufarligt - men ikke så pænt..)

Du kan forebygge ved at rede håret/hovedbunden et par gange om dagen.. Helt stille og roligt..

Skulle der alligevel komme arp er det bare på med noget bayolie, en lille hue ud over, så det kan få lov at sætte sig, og så kan du redde det forsigtigt ud med en tættekam (efter en time eller to)..

Anmeld

13. marts 2010

Maria.

Jeg har købt:

BadeOlie

Baby Bad (til senere)

Baby Shampoo (til senere eller ved rigtig meget arp efter olie-behandling)

Baby Lotion

Baby Zinksalve

Baby Pudder

Baby Vatpinde

Levertran Salve, BLØD 2% (Mirakkelmiddel til røde numser)

En fin puslekurv - for hyggens skyld

Puslehynde - selvfølgelig

Hoved - Hale Fad

Hoved - Hale Svampe

Kam og Børste

Skumklude

Bleer

Vådservietter (til ude - hvis der ikke er vand)

Finder sikkert flere ting.. Der er jo 2½ måned endnu!

Kram Maria 30+0

Anmeld

13. marts 2010

Ni-ko-li-ne

Hejsa piger.

Jeg vil snart ud og købe alt det jeg skal bruge til at pleje den bette med, når vi pusler og går i bad... Er der nogle gode råd, og hvad skal jeg købe?

hej:0)

mht. pleje af baby´s hud, ville jeg undlade olie, og bruge creme een gang dagligt i stedet, hvis det er nødvendigt.

når i bader, er det bedst, det første lange stykke tid kun at bruge vand.

hvis den lille får arp, så er babyolie fint at rede det ud med.

Vi har valgt ikke at pynte op ved puslepladsen, så har baby mere fokus på dig og dit ansigt...

mht. vatpinde, så er det ikke smart at rense baby´s ører med dem, det er meget nemt at få stukket dem for langt ind. brug i stedet en fugtig stofble udover din finger, så kan du rense lige i åbningen

min liste er:

Derma/Änglamark babycreme

Derma/Änglamark babyolie (til arp)

Derma/Änglamark babysæbe, hvis den lille har gylp over det hele, eller til senere brug

Änglamark zinksalve (til rød numse)

Inoytol salve (til MEGET rød numse)

Termometer med bøjelig spids + vaseline

tættekam/lusekam (til arp)

skumklude til numsen

stofbleer til alt muligt

puslepude

neglesaks

saltvandsdråber (til øjne hvis der er lidt snask, eller næsen hvis den er stoppet)

bleer i de helt små str.

badekar, evt med stativ så man letter sin ryg´s belastning

badestol

håndklæder med hætte

Anmeld

13. marts 2010

Fyn

Jeg har hørt at et badevands-temperatur termometer er helt fantastisk - og har sparet en del vrissen mellem forældrene fordi de ikke kunne blive enige om den rette temperatur.

Bare et forslag "siger jeg, der ikke selv har købt noget som helst endnu"

Anmeld

13. marts 2010

Sisley

En blød tandbørste i stedet for en almindelig blød børste skulle efter sigende også være rigtig god til at holde arp væk - bare et lille tip.

Anmeld

13. marts 2010

Liljesilas

Maria. skriver:

haha.. Det spurgte jeg også om da jeg ventede min søn.. Man er altså ikke så klog første gang..

Arp er sådan et lag "skæl" de kan få i hovedbunden hvis hovedbunden ikke bliver stimuleret så blodet kan løbe helt ud i hovedbunden.. (Det er ganske ufarligt - men ikke så pænt..)

Du kan forebygge ved at rede håret/hovedbunden et par gange om dagen.. Helt stille og roligt..

Skulle der alligevel komme arp er det bare på med noget bayolie, en lille hue ud over, så det kan få lov at sætte sig, og så kan du redde det forsigtigt ud med en tættekam (efter en time eller to)..

1000 tak, jamen jeg er så træt af jeg ikke ved mere end jeg gør. Jeg går snart ned og låner/køber en håndfuld bøger, så jeg ikke laver nogle fejl Jeg lære heldigvis en del her inde

Tak for listen, så kan jeg snart gå igang, nu hvor værelset snart er færdig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.