Teste for ægløsning med meget lang cyklus????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.038 visninger
8 svar
0 synes godt om
12. marts 2010

ette1987

Jeg har de sidste tre gange haft en cyklus på ca. 45 dage i gennemsnit. Forsøger mig med temperatur mteode, men vil også gerne afprøve ÆL teste. Men nogen der selv har en lang cyklus, og har erfaring med hvornår jeg skal begynde at teste? Hvis jeg skal gøre det hele perioden, så bliver det jo både dyrt og besværligt   Har ikke kunne se noget mønster i temp. metoden, så er helt på bar bund! Hjælp!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2010

vil-være-gravid

Altså... du skal hvert fald ikke teste under menstruationen. Det er så ca. 7 dage hvor du er testfri. Og hvert fald de første 10-12 dage efter første menstruationsdag, skal du heller ikke teste. Men ellers vil jeg anbefale dig at teste hver 2. dag efterfølgende. Det er jo kun en periode, til du finder ud af din rytme

Jeg er så heldig at kunne mærke i underlivet, når jeg har ægløsning. Kan du det??

Anmeld

13. marts 2010

ette1987

Okay.. Så fx begynde med hver anden dag på dag 14? Så burde det jo være noget overskueligt Hmm.. Har sidste måned, og lige nu, haft nogle menses agtige smerter. Er på dag 26 i min cyklus, så ved ikke om det kan være æglæsningstegn? Kan umiddelbart ikke se noget i min udflåd... Jeg benytter temp. metoden, men synes bare kurven svinger. Har været oppe på 36,5, som det højeste et par gange. Men den er så faldet igen Den skal jo nok også højere oppe ved ÆL så. Og så holde sig der til mens. Synes det er lidt forvirrende alt det her!

Anmeld

13. marts 2010

vil-være-gravid

Det kan jo godt være ægløsning. Ved ægløsning får jeg en nivende fornemmelse i den ene side af underlivet. Kan nærmest mærke ægget... Det er meget udtalt med mig og derfor også nemt for mig at teste med en ægløsningstest.

Du kan måske også teste hver dag i en periode en enkelt måned. Så ved du med sikkerhed, hvor den ligger og kan drosle lidt ned med tests de efterfølgende måneder

Min temperatur stiger IKKE ved ægløsning og jeg kan derfor ikke bruge det som et estimat.

Men jeg er lige startet op på projektet så er ret ny i alt det her

Anmeld

13. marts 2010

vil-være-gravid

Jeg køber for øvrigt mine ægløsningstests på nettet. Det er MEGET billigere... altså seriøst meget billigere!! Så kan man godt bruge een hver dag :-)

Fik ca. 35 stk. for 150 kr. inkl. forsendelse...

Anmeld

13. marts 2010

ette1987

Ja det er lidt sådan du beskriver det... Det vil jeg helt klart forsøge mig med i næste cyklus! Er rigtigt nervøs for, at jeg ikke får ægløsning pga den lange cyklus. Den har dog ikke altid været så lang, så håber den bliver kortere igen! Har du selv lang cyklus?

Det var godtnok billigt  Hvor købte du dem? Har bestilt nogle på billigteste.

Anmeld

13. marts 2010

ette1987 skriver:

Jeg har de sidste tre gange haft en cyklus på ca. 45 dage i gennemsnit. Forsøger mig med temperatur mteode, men vil også gerne afprøve ÆL teste. Men nogen der selv har en lang cyklus, og har erfaring med hvornår jeg skal begynde at teste? Hvis jeg skal gøre det hele perioden, så bliver det jo både dyrt og besværligt   Har ikke kunne se noget mønster i temp. metoden, så er helt på bar bund! Hjælp!!!

Jeg brugte den her... Ved ik om den er 100% til at stole på, men det er da et forsøg!!

http://www.babyornot.dk/menupage.php/uid/326

Held og lykke med projektet!!

Stine 32+3

Anmeld

13. marts 2010

vil-være-gravid

bare fordi du har lang cyklus, så kan du godt have ægløsning alligevel.

Min forrige menstruation faldt d. 14. januar.

Den næste faldt d. 13. februar.

Og har så ikke haft menstruation siden. Men havde ægløsning d. 10. marts så alt tyder på, at jeg også begynder at have en lang cyklus.

Men det er heller ikke så længe siden, jeg gik af p-piller, sådet kan også være derfor.

Men fik faktisk min menstruation præcist 30 dage efter p-pille stop.. Altså... fik jo en menstruation efter 21 dage på piller. Stoppede så med pillerne og kroppen troede jo at jeg havde den 7 dages pause, men lod så bare være med at starte på en ny pakke. Og derefter gik der 30 dage indtil jeg fik en menstruation igen. Og det kom sgu bag på mig, da jeg troede jeg skulle gå og vente

Ja, jeg købte dem på babyornot... det link den anden henviser til

KØB DEM IKKE I MATAS. De er HUNDE dyre...

Anmeld

14. marts 2010

ette1987

vil-være-gravid skriver:

bare fordi du har lang cyklus, så kan du godt have ægløsning alligevel.

Min forrige menstruation faldt d. 14. januar.

Den næste faldt d. 13. februar.

Og har så ikke haft menstruation siden. Men havde ægløsning d. 10. marts så alt tyder på, at jeg også begynder at have en lang cyklus.

Men det er heller ikke så længe siden, jeg gik af p-piller, sådet kan også være derfor.

Men fik faktisk min menstruation præcist 30 dage efter p-pille stop.. Altså... fik jo en menstruation efter 21 dage på piller. Stoppede så med pillerne og kroppen troede jo at jeg havde den 7 dages pause, men lod så bare være med at starte på en ny pakke. Og derefter gik der 30 dage indtil jeg fik en menstruation igen. Og det kom sgu bag på mig, da jeg troede jeg skulle gå og vente

Ja, jeg købte dem på babyornot... det link den anden henviser til

KØB DEM IKKE I MATAS. De er HUNDE dyre...

Okay... Har så ikke indtaget p - piller i flere år, men har ikke haft mens i et år pga sygdom, så det er selvfølgelig også noget kroppen lige skal arbejde sig ud af igen.

Tror måske jeg har haft ÆL! Havde de her smerter i siden igår, ligesom sidste måned, og idag var min temp. steget fra 36,1 til 36, 5, så håber det er et godt tegn Nu håber jeg bare de næste par dage også er over gennemsnittet. Så er der vel et tegn på der er sket noget Men kan den godt falde inden mens?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.