lactolose? hvor længe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.602 visninger
8 svar
0 synes godt om
12. marts 2010

Mette Jensen

Hej har en datter på 11 uger som får lactolose, fordi hun ikk har særlig tit afføring. Stoppede med at amme hende da hun var 7 uger, og derefter har hun fået MME. Men må man blive ved med at give lactoloseeller skal man holde pause eller helt stoppe. Min datter på 2 år fik også lactolose, men kan ille lige huske hvad jeg gjorde der

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2010

Halbschön

Mette Jensen skriver:

Hej har en datter på 11 uger som får lactolose, fordi hun ikk har særlig tit afføring. Stoppede med at amme hende da hun var 7 uger, og derefter har hun fået MME. Men må man blive ved med at give lactoloseeller skal man holde pause eller helt stoppe. Min datter på 2 år fik også lactolose, men kan ille lige huske hvad jeg gjorde der

Hejsa,

det bedste ville helt sikkert være, hvis hun ikke var afhængig af lactulose for, at komme af med sin afføring.

Hvordan går det med hendes mave, efter at du er startet på MME? Og hvilken MME bruger du ? Jeg har hørt at NAN skulle være blid ved maven, og ellers er Allomin Syrnet en mulighed, hvis hendes mave slet ikke fungerer uden lactulose. Jeg har en veninde, hvis lille dreng gik i stå på MME. Efter at han startede på Allomin Syrnet, har han haft aff. hver dag.

Jeg tænker at det kunne være en ide med udtrapning af lactulosen, simpelthen gi hende en mindre og mindre dosis hver dag.

Knus

Anmeld

12. marts 2010

charlottekri

hejsa

jeg giver simpelthen ikke en døjt for lactulose!!!

nu ved jeg godt at det ikke hjælper særlig meget lige nu, men min datter ammede jeg fuldt ud til 4½ måned hvor jeg begyndte på fast føde, hvorefter hun fik hård mave. vi blev rådet til at give lactulose og gav det faktisk i over et år uden den store ændring i hendes afføring (hun skreg som besat hver gang hun skulle af med noget), så jeg giver ikke en døjt for lactulose!!!!sveskemos hjalp heller ikke, for skulle give et helt glas! før der var en lille smule ændring (sp siger at en skefuld hver dag på morgenmaden skulle være nok). så prøvede jeg at give hende kiwi, og det var simpelthen tricket!! en kiwi hver eller hveranden dag, og siden har hun haft normal afføring.

jeg skriver bare dette for at du havde noget at gå efter, hvis det bliver ved indtil hun skal have fast føde. lige nu kan jeg desværre ikke give et godt råd

pøj pøj med det

Anmeld

12. marts 2010

lonemus

Begge mine børn har fået lactulose som spæde - og det virkede perfekt

Det var kun imens de udelukkende fik mælk, dvs. de første 3-4 mdr. De fik først et pa uger og så prøvede vi at trappe ud, men så fik de hård mave igen. Vores egen læge sagde så, at vi bare skulle fortsætte med det indtil de fik grød. Så de fik 3-4 mdr i træk. Det gode ved lactulose er, at de bliver ikke afhængig af det - de har i hvert fald aldrig haft problemer siden .)

Da de startede på grød fik de hver dag 2-3 tsk sveskemos i og så trappede de ud af lactulosen. Siden har der ingen problemer været - og selvfølgelig da de gik over til rugbrød og helt almindelig kost, jamen så var der heller ingen problemer.

Så jeg ville i hvert fald fortsætte med lactulosen, hvis der stadig er problemer.

Lone

Anmeld

12. marts 2010

charlottekri

lonemus skriver:

Begge mine børn har fået lactulose som spæde - og det virkede perfekt

Det var kun imens de udelukkende fik mælk, dvs. de første 3-4 mdr. De fik først et pa uger og så prøvede vi at trappe ud, men så fik de hård mave igen. Vores egen læge sagde så, at vi bare skulle fortsætte med det indtil de fik grød. Så de fik 3-4 mdr i træk. Det gode ved lactulose er, at de bliver ikke afhængig af det - de har i hvert fald aldrig haft problemer siden .)

Da de startede på grød fik de hver dag 2-3 tsk sveskemos i og så trappede de ud af lactulosen. Siden har der ingen problemer været - og selvfølgelig da de gik over til rugbrød og helt almindelig kost, jamen så var der heller ingen problemer.

Så jeg ville i hvert fald fortsætte med lactulosen, hvis der stadig er problemer.

Lone

både min læge og sp sagde at de smås maver bliver afhængige af det...

Anmeld

12. marts 2010

lonemus

charlottekri skriver:

både min læge og sp sagde at de smås maver bliver afhængige af det...

Det var da lidt sjovt, for jeg har lige fået det modsatte at vide - både af min læge og min sp var osse med inde over....de sagde begge to, at man kunne ikke blive afhængig af lactulose....derimos kunne man blive det af det andet, som hed noget med m......myli-et-eller-andet!!

Underligt! Nå, men mine har som før skrevet fået det i 3-4 mdt i træk, og de har ingen problemer haft efter vi stoppede!

Lone

Anmeld

14. marts 2010

Mette Jensen

Tak for alle svarerne, men det er svært hva man skal gøre for den ene siger det ene og den anden det andet Men tror nok at min datter på 2 også fik det i de 3-4 mdr dengang og hun har aldrig haft problemer efter stoppet med lactulose. Hun får NAN, har overvejet om jeg skal skifte til grøn Alumin, men da jeg gav min anden datter det dengang, havde jeg svært ved at få det blandet sammen, så var nødt til at droppe det og skift til den blå, så ved ikke helt om jeg tør gøre det igen.

Anmeld

25. juli 2011

oOmummiOo

Hej..

Jeg vil lige sige til denne "debat" ang Lactolose. Lactolose er IKKE vanedannene.. Det virker i løbet af et par timer og er umiddelbart ude af kroppen igen.

Der kan tages fra 5-6 ml fordelt på 2 doser i løbet af dagen, eks morgen og aften. Det indtages ved at bruge en sprøjte og sprøjte lidt af gangen ind i kinden på baby.

Det er en dum ide at putte medicin i babys mad, da nogle reagere med ikke at ville spise derefter, da mælken får en lidt anden smag (det er lidt sødt)

Jeg har brugt det til min datter som ikke rigtig kunne komme af med afføringen de første uger, da hun er flaskebarn fra start. Det hjalp med det samme og da jeg ku se hendes mave og tarme var klar stoppede jeg med det fra dag til dag uden problemer.

Lactolose må bruges så længe det er nødvendigt for baby.

Ang. afføringen så har hun hård mave hvis det er som "klister" eller hvis det ser ud som modellervoks.

Go' dag :O)

Anmeld

25. juli 2011

oOmummiOo

ang. grøn Allomin - vil jeg sige at du kan prøve at skifte en enkelt flaske ud med en grøn. Feks til middag.

Det blev jeg anbefalet men gjorde det aldrig da jeg sys Lactolose hjalp fint.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.