far's barsel...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

560 visninger
5 svar
0 synes godt om
12. marts 2010

LRJ

Nu er det jo sådan at terminen nærmer sig...

Men Hvem er det der skal betale for min kærestes 14 dages barsel når han er provisions lønnet ?? For han har fået af vide af hans chef at det ikk er hende der skal ?

Knus Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2010

XXSS

Får han slet ikke lov til at afholde noget barsel via firmaet?

I vores tilfælde får manden 1 måned - det vil sige en måned som han må opdele i 14 dage, hvis han vil. Det er firmaet der betaler og han er også sælger.

Men hvis ikke det er firmaet så skal i have fat i dagpengekontoret via kommunen, så må det dreje sig om barseldagpenge - i har jo ret til visse antal uger med betalt barselsdagpenge...

http://www.lige.dk/default.asp?Id=241

Tjek dagpengesatsen om ikke det er via kommunen i skal rette henvendelse.

God jagt, den er ikke altid lige så enkel som den bliver stukket ud som, men ring til kommunen er mit råd

Tanja, som godt synes at lige præcis det marked er en jungle

Anmeld

12. marts 2010

Halbschön

Lone H. skriver:

Nu er det jo sådan at terminen nærmer sig...

Men Hvem er det der skal betale for min kærestes 14 dages barsel når han er provisions lønnet ?? For han har fået af vide af hans chef at det ikk er hende der skal ?

Knus Lone

Hmm ved det ikke med sikkerhed.. Men med min kæreste betalte hans arbejdsgiver, og så fik arbejdsgiveren tilskud af kommunen.. (de skulle udfylde nogle papirer fra kommunen).

Men ellers er det vel dagpenge kontoret?

Anmeld

12. marts 2010

Ox.

Renée88 skriver:

Hmm ved det ikke med sikkerhed.. Men med min kæreste betalte hans arbejdsgiver, og så fik arbejdsgiveren tilskud af kommunen.. (de skulle udfylde nogle papirer fra kommunen).

Samme her ..

Anmeld

12. marts 2010

LRJ

Tanja78 skriver:

Får han slet ikke lov til at afholde noget barsel via firmaet?

I vores tilfælde får manden 1 måned - det vil sige en måned som han må opdele i 14 dage, hvis han vil. Det er firmaet der betaler og han er også sælger.

Men hvis ikke det er firmaet så skal i have fat i dagpengekontoret via kommunen, så må det dreje sig om barseldagpenge - i har jo ret til visse antal uger med betalt barselsdagpenge...

http://www.lige.dk/default.asp?Id=241

Tjek dagpengesatsen om ikke det er via kommunen i skal rette henvendelse.

God jagt, den er ikke altid lige så enkel som den bliver stukket ud som, men ring til kommunen er mit råd

Tanja, som godt synes at lige præcis det marked er en jungle

Okay tak, prøver at snakke med kommunen mandag så

Anmeld

12. marts 2010

LRJ

Renée88 skriver:

Okay Må vi li prøve så

Tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.