feriepenge under barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.828 visninger
10 svar
0 synes godt om
12. marts 2010

Sara.

Nogen der ved om man kan modtage feriepenge under barsel?

Inden barsel var jeg et halvt år i praktik og har optjent 4000 i feriepenge. Nu har jeg så modtaget feriekortet....

Jeg vil være på barsel på su indtil feb 2011 hvor jeg starter på pæd. sem. igen....

På feriekortet står der at hvis man har optjent under 15 feriedage skal ferien normalt holdes indenfor d.1/5 og 30/9.

Jeg har optjent 10 feriedage.

Nogen der har forstand på det?

Eller ved hvem jeg skal kontakte?

Mvh Sara

(som godt kunne bruge de 4000 kr til barnedåb)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2010

Ni-ko-li-ne

lærkes_mor skriver:

Inden barsel var jeg et halvt år i praktik og har optjent 4000 i feriepenge. Nu har jeg så modtaget feriekortet....

Jeg vil være på barsel på su indtil feb 2011 hvor jeg starter på pæd. sem. igen....

På feriekortet står der at hvis man har optjent under 15 feriedage skal ferien normalt holdes indenfor d.1/5 og 30/9.

Mvh Sara

bagpå feriekortet står et nummer til feriekonto, ring til dem. Jeg er ret sikker på at du kan få dem alle udbetalt

Anmeld

12. marts 2010

Sara.

Aaaahhh smart et nr bagpå det får jeg lige tjekket.

Tak for hjælpen

Anmeld

12. marts 2010

Ni-ko-li-ne

lærkes_mor skriver:

Aaaahhh smart et nr bagpå det får jeg lige tjekket.

Tak for hjælpen

velbekomme...

jeg havde 17 dage.... fik 15 af dem udbetalt:0)

Anmeld

12. marts 2010

Valle81

lærkes_mor skriver:

Mvh Sara

Hejsa:0)

Alle har ret til at få 3 ugers hovedferie udbetalt hvis de ikke kan afholdes inden den 30/9 i indeværende ferieår:0)

Tror dog først at du kan få pengene udbetalt efter den 30/09-2010:0)

Christina, som også får hendes 3 ugers ferie udbetalt efter september pga jeg er på barsel:0)

Anmeld

12. marts 2010

Vidunderligeunger

lærkes_mor skriver:

Mvh Sara

det tror jeg helt bestemt ikke du kan - du er jo forhindret i at holde ferie. medmindre du holder med din barsel inden feriepengenes udløbsdato, så kan du få den udbetalt til den tid.

Anmeld

12. marts 2010

XXSS

Du kan søge om at få dem udbetalt i september (fra sep.), det hedder sig at du ikke har haft mulighed for afholdelse så derfor kan man få 3 uger udbetalt det vil sige 15 dage udbetalt under alle omstændigheder. Jeg har selv lige snakket med feriekonto. Går på barsel til maj, men som jeg sagde, det var jo ikke sikkert, at jeg kunne nå at afholde det inden. Hun fortalte mig så, at jeg skulle søge om det i september, og så ville jeg kunne få de 3 uger til udbetaling. Der burde ikke være noget problem i det .

Du er på barsel nu eller???  husk at du selv underskriver feriebeviset i dag)

Tanja

Anmeld

12. marts 2010

SaNiNa

Du kan få udbetalt op til 15 dag med det sammen resten kan du først få udbetalt sidste i april det år ferie pengen er beregnet til.

Anmeld

13. marts 2010

Sara.

Mange tak for alle jeres svar..

jeg må vidst hellere få ringet. Desværre står der ikke noget tlf. nr på men der står hvem det skal sendes til så må finde deres tlf nr og så vil jeg også prøve at ringe til su damen på min skole

Anmeld

13. marts 2010

Ni-ko-li-ne

lærkes_mor skriver:

Mange tak for alle jeres svar..

jeg må vidst hellere få ringet. Desværre står der ikke noget tlf. nr på men der står hvem det skal sendes til så må finde deres tlf nr og så vil jeg også prøve at ringe til su damen på min skole

får du barselsdagpenge? for så er det ydelsescenteret der skal skrive under:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.