Hvad gør jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

353 visninger
6 svar
0 synes godt om
12. marts 2010

lion

Som overskriften siger hvad gør jeg?

Har i nogle gode råd eller foreslag som måske vil kunne hjælpe mig i at tage en beslutning.

Jeg ved godt at Julius kun er 14 dage gammel, men nej hvor er amningen besværligt denne gang og jeg ved ikk helt om jeg vil forsætte med at amme eller lade være.

Jeg ved godt det er bedre for Julius at jeg ammer, men jeg har de sidste 3 dage givet ham mad hver 3 timer og 2 x 50 ml efter sp råd, da hun synes han var lidt gul og sløv. Men det er lettere at give ham flaske end at amme ham, for når han skal ammes bruger jeg gerne 1 time på det og han spiser måske i 10 min af den time. For han tager ikk fat ordentlig hver gang og når han så tager rigtig fat giver han slip igen. Ellers drejer han hovedet eller lægger sig til at sove for at vil ha mad igen 30 min efter.

Det gør det ikk bedre at jeg ikk ved om jeg har lyst til at amme, måske er det fordi det ikk er så let som med Cassandra, men jeg bliver nogen gange lidt træt når jeg kl. 04 skal bruger 20 min bare for at få ham til at tage fat og spise rigtigt.

Men efter sp var her i itrsdag er han blevet mere vågen om dagen og i længere tid. Det er bare dejligt og hans mave driller mindre, når cykler vi også med ham.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2010

anna-jonas

Helene, der er ikke to børn der er ens...........og ligeledes med amningen, den er også meget forskellig fra barn til barn.

Jeg tænker at Julius jo er lidt sløv p.g.a det gule stof han har i kroppen (bilirubin), og at det er derfor han ikke helt har energi til at sutte sig ordentligt mæt, ved hver amning. Den bedste måde at slippe af med det gule stof, er ved at amme...........rigtig meget, indtil han er kvik igen, og sutter længere tid, så han bliver ordentlig mæt.

Hvis Julius allerede er mindre gul, og mere kvik og vågen, så drop mme..........og am udelukkende. I løbet af 1-2 uger, vil hans sutten blive kraftigere, og han skal ikke ligge så længe hver gang..........og kan holde lidt længere...........måske 3-4-5 timer mellem amningerne.

Men det er aldrig nemt at etablere amning, med et gult barn.............for deres sløvhed, får det hele til at blive lidt en nedadgående spiral. 

Mit råd er............hold ud. Det skal nok blive lige så godt, som med Cassandra.

Anmeld

12. marts 2010

Ni-ko-li-ne

lion skriver:

Har i nogle gode råd eller foreslag som måske vil kunne hjælpe mig i at tage en beslutning.

Jeg ved godt at Julius kun er 14 dage gammel, men nej hvor er amningen besværligt denne gang og jeg ved ikk helt om jeg vil forsætte med at amme eller lade være.

Jeg ved godt det er bedre for Julius at jeg ammer, men jeg har de sidste 3 dage givet ham mad hver 3 timer og 2 x 50 ml efter sp råd, da hun synes han var lidt gul og sløv. Men det er lettere at give ham flaske end at amme ham, for når han skal ammes bruger jeg gerne 1 time på det og han spiser måske i 10 min af den time. For han tager ikk fat ordentlig hver gang og når han så tager rigtig fat giver han slip igen. Ellers drejer han hovedet eller lægger sig til at sove for at vil ha mad igen 30 min efter.

Det gør det ikk bedre at jeg ikk ved om jeg har lyst til at amme, måske er det fordi det ikk er så let som med Cassandra, men jeg bliver nogen gange lidt træt når jeg kl. 04 skal bruger 20 min bare for at få ham til at tage fat og spise rigtigt.

Men efter sp var her i itrsdag er han blevet mere vågen om dagen og i længere tid. Det er bare dejligt og hans mave driller mindre, når cykler vi også med ham.

uhhh det er svært....

jeg ville nok hænge i en måneds tid mere... for som Mette skriver, så bliver han mere frist når det gule forsvinder, og måske han så får lettere ved at sutte uden at sove:0)

Anmeld

12. marts 2010

Barbamama

Ja jeg kan godt huske at man mange gange bare havde lyst til at give op. Men som min kære mor sagde: Det behøves ikke være enten eller. Man kan amme det man kan holde ud og engang imellem kan man tage flasken. Efter hun havde sagt det tænkte jeg at jeg ikke ville holde op, selvom jeg egentlig havde besluttet at stoppe med amningen og lige pludselig blev det godt. Men ja det er ikke lutter lykke hele tiden. Det tager lang tid og man er øm, træt osv osv.... Men hvis du overhovedet kan overskue det synes jeg også du skal prøve at fortsætte. Det tager jo alligevel noget tid før det bare kører. Knuuuus

Anmeld

13. marts 2010

lion

Julius er lige som sin søster. Hvis jeg sprøg om gode råd om et problem, ja så når jeg aldrig at bruge rådene jeg får. Få så vil de gerne gøre det alligevel.

Det er som om det går bedre nu med at amme ham, og han tager bedre fat.

Det skal lige siges at Cassandra var mere gul end Julius og spiste bedre. sjovt.

Man han er mere vågen nu. Mange tak for svarene og jeg vil prøve at amme lidt længere og se om det bliver lettere

Anmeld

13. marts 2010

Vinker

Du ska gøre det du føler for Helene, men personligt synes jeg du fortsat skal kæmpe med at amme. Som du selv skriver så er Julius jo kun 2 uger gammel.

Vi havde også en kamp i starten pga gulsot. Vi brugte gerne 1 time på at vægge Niklas Emil og prøve at holde ham vågen når han så endelig spiste. Han var meget sløv, men havde fået at vide at han skulle spise hver 3. time hele døgnet i en periode (ved hver 3. time menes der fra det ene måltid starter og til det næste skal begynde) det var hårdt - specielt om natten! men det var i sidste ende kampen værd!

Jeg synes du skal gi det lidt mere tid selvom det er vildt hårdt!

Anmeld

13. marts 2010

MORJESPERSEN

jeg syndes du skal følge dit hjerte, jeg kan godt forstå du ikke syndes du har overskudet med alt det der skre rundt omkring dig pt. Jeg valgt selv at stoppe med at amme, i strten fik pigerne sonde da de kom 6uger før tid, så i starten malkede jeg ud, da vi så skulle til at starte op med at arme blev de så forkølet at de blev nød til at få flaske da de ikke kunne sutte ordnligt... og da vi så skulle til at igang igen, gad de slet ikke mit bryst de ville helre have flaske.... Min momor gik bort den samme dag som pigerne blev født, så mit overskud var der bare ikke, så jeg valgt at stoppe med at amme, og jeg græd meget, men hold da op jeg var så lettet bagefter, jeg skulle måske bare have kæmpet lidt mere, men som de siger så sider en god mor jo ikke i brysterne....

Jeg håber du finder en løsning der passer til dig, bare du har det godt så skal julius nok også tilpasse sig...

Et kæmpe her fra til dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.