Psoriasis

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.228 visninger
6 svar
0 synes godt om
12. marts 2010

NoName

Hej,

Er der nogen af jer der har Psoriasis?

Hvordan reagerer det under jeres graviditet?

Jeg har det selv, synes mange af mine pletter er blevet mindre. Andre steder på kroppen, er de uændrede. Synes bestemt ikke det er blevet værre end før jeg blev gravid.

NoName 20+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2010

Berg

Jeg havde en smule i hårbunden inden jeg blev gravid. Det forsvandt helt under graviditeten. Et par måneder efter fødslen fik jeg lidt igen (jeg er ikke hårdt ramt) ved albuen.

Anmeld

12. marts 2010

Gaia

Hej

Ja jeg har psoriasis, men har den der "kun" sidder på håndfladerne og under fødderne, så ikke den alm. form jeg har. Men altså havde frygtet at mit ville blive værre, men det har sådan set ikke ændret karakter under graviditeten. Så det jo ok. Har så tilgengæld haft anfald af børneeksem på meget af kroppen.

Men min psoriasis har været på samme niveau i hele graviditeten hverken mærkbart bedre eller dårligere.

Nu jeg spændt på at se hvordan det reagerer når jeg snart er færdig med graviditeten og homonerne skal på plads igen og andre kommer til. Det er jo igen en omvæltning. Men satser på at det nok skal gå

Anmeld

12. marts 2010

NoName

Nu er jeg heller ikke hårdt ramt, men må indrømme at jeg var lidt nervøs for hvordan det ville reagere.

Er indtil videre positiv overrasket.

Anmeld

12. marts 2010

Koen.

noname skriver:

Hej,

Er der nogen af jer der har Psoriasis?

Hvordan reagerer det under jeres graviditet?

Jeg har det selv, synes mange af mine pletter er blevet mindre. Andre steder på kroppen, er de uændrede. Synes bestemt ikke det er blevet værre end før jeg blev gravid.

NoName 20+2

inden jeg blev gravid havde jeg lidt småpletter hist og her men de er alle helt væk nu, så graviditeten har haft en posetiv virkning må jeg sige

tanja 34 + 6

Anmeld

12. marts 2010

Corn

Jeg havde det i mild grad inden jeg fik den første, og siden har jeg kun haft udbrud på albuer og i hovedbund hvis jeg er meget stresset eller mangler overskud og i meget sjældne tilfælde får jeg pletter på overarme og spredt over kroppen, men ikke som før. Så det har helt klart gjort godt for mig.

Anmeld

12. marts 2010

Jeamou

Jeg synes faktisk mit er blevet en smule værre!

Hvis jeg ikke får smurt mig med en fed creme specielt på maven og lårene, så kan jeg godt få pletter og det har jeg ikke lidt af inden jeg blev gravid - der var det kun i hovedbunden...

Pletterne kan dog klares med en intensiv "fed-creme"-kur i 3-4 dage...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.