sædanalyse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.334 visninger
6 svar
0 synes godt om
11. marts 2010

Dia

Vi var på en privat klinik i dag for at få tjekket mandens sædkvalitet. Det viste sig, at hans sædkvalitet var på 81 millioner gode sædceller, så det er helt i top. Det var rigtig dejligt, for så skal vi da ikke længere tænke over det. Lægen sagde, at han ville ønske, at flere gjorde det, så man ikke skulle vente så længe på hjælp, og så man slap for unødvendige bekymringer. Det koster ca. 500 kr. og kan varmt anbefales. Så er tippet givet videre :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2010

businesstigger

Det var da gode nyheder og altid en lettelse når det er positive resultater.

Min mands læge var selv ret imødekommende så han blev testet der men det er da rart at vide at det fungerer som det skal. Og 500 kr er da ikke galt!

Anmeld

11. marts 2010

Dia

Dejligt med en imødekommende læge  Nej, det er nemlig ikke særlig slemt mht. pengene, så hvis andre overvejer det, synes jeg helt bestemt, at I skal gøre det.

Anmeld

11. marts 2010

Sujan

Skal man igennem egen læge eller kan man selv tage kontakt?

Anmeld

11. marts 2010

Dia

Hvis man går gennem egen læge, skal man ikke betale selv, men hvis man ikke har prøvet at blive gravid i mere end et år, så er der nok ikke stor sandsynlighed for, at man kan få en henvisning til det offentlige. Ved de private fertillitetskliniker, som der, hvor vi var, skal man ingen henvisning have fra egen læge. Vi ringede bare selv til kliniken i mandags, og så fik vi en tid allerede i dag.

Anmeld

12. marts 2010

Kløver

Dia skriver:

Vi var på en privat klinik i dag for at få tjekket mandens sædkvalitet. Det viste sig, at hans sædkvalitet var på 81 millioner gode sædceller, så det er helt i top. Det var rigtig dejligt, for så skal vi da ikke længere tænke over det. Lægen sagde, at han ville ønske, at flere gjorde det, så man ikke skulle vente så længe på hjælp, og så man slap for unødvendige bekymringer. Det koster ca. 500 kr. og kan varmt anbefales. Så er tippet givet videre :-)

Tester de kun antal sædceller eller tester de også om det antal der nu er gode nok, altså om de er friske svømmere eller ej ?

vi brugte en hjemmetest hvor den var positiv ved 20 mil sædceller eller derover pr ml tror jeg det var eller om der var færre og vi fik en positiv test, men ved jo så ikke om de mange svømmere er supergode eller de fleste er dovne

Anmeld

13. marts 2010

Dia

De tester alt, både hvor mange ml. sæd der er, hvor mange dårlige sædceller der er pr. ml og hvor mange, der er gode. Så man får flere tal, og lægen sætter sig og forklare, hvad de forskellige tal betyder. Hvis du prøver at søge på nettet, kan du se, hvilke ting de tjekker, mener det er 3-5 forskellige faktorer, der spiller ind ift. sædkvaliteten. Vi prøvede nemlig også sådan en hjemmetest, og den viste, at min mands sædkvalitet var under de 20 mil., som den helst skulle være. Det blev vi lidt kede af, og det var derfor vi bestilte tiden på privatklinikken. Så man kan åbenbart ikke helt regne med hjemmetestene. Det er efter min mening spild af penge, for de koster jo næsten det samme....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.