Ondt i den ene side af maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30.202 visninger
5 svar
0 synes godt om
11. marts 2010

Fyn

Hej Piger, Jeg håber I kan hjælpe mig med lidt erfaring...

Jeg har så forbandet ondt i den ene side af maven. Sådan i nederste del af maven - men kun i den ene side.

Jeg var ude og gå en tur i dag og kunne knapt nok gå. Det er mest når jeg bruger (mave) musklerne når det gør ondt. Min mand må næsten hjælpe mig op af sofaen.

Det er kommet i morges. Ved ikke om det skyldes jeg har nyst kraftigt og mavemusklerne er forstrukket eller hvad? Jeg er helt i vildrede her, så ethvert bud på hvad det kan være, bliver modtaget med kyshånd.

Det skal siges at jeg ved at den lille har det godt. Den var igår ufattelig aktiv - og er om muligt det samme i dag. Selv når jeg går sparker den - og jeg er vant til at den ellers er meget stille der.

Mange hilsner fra Christina (uge 30 + 6)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2010

LouiseNielsen

Hejsa

Nu maler jeg jo fanden på væggen med det samme jeg høre en have ondt i den ene side af maven... Nu ved jeg ikke hvilken side du har ondt, men er det venstre side så ville jeg med det samme kontakte føde afd....

Da det i værste tilfælde kan være begyndende moderkageløsning, og det er meget farligt... Min mor mistede for mange år siden en lille dreng ved det, fordi hun ikke blev taget seriøst da hun var ved læge med meget ondt i venstre side af maven.... Det der sker er moderkagen løsner sig, også kan den "falde ned" og lukke for ilten, og ja så er det slut... Phuuu!!

Har en veninde som i søndags omlevede det sammen, og hun havde flere gange kontakten lægen ang smerterne, men blevet sendt hjem og fik afvide alt var okay... Men søndag nat gik det galt, heldigvis var ambulancen hurtig og hun fødte en dejlig lille dreng 6 uger for tidlig....

Skriver det ikke for at gøre dig bange, som sagt er jeg nok bare ekstra opmærksom på lige netop moderkageløsning, fordi jeg ved hvpr galt det kan gå hvis man ikke bliver taget seriøs eller hvis man ikke selv reagere på det....

Anmeld

12. marts 2010

Fyn

Hej Louise - tak for det.... Pyyy...

Kontakter lægen i dag og insisterer på en tid. Det virker som om det er blevet bedre i dag, men hellere en gang for meget til lægen end....

Christina

Anmeld

12. marts 2010

SaNiNa

Hej.

det led jeg utrolig meget af under hele graviditeten.

Det kan være ingenting, men det kan osse være din livmoder som er lidt løsnet, en blærebetændelse eller måske ligasmerter.

Men syntes lige du kan kontakte din læge eller fg for at få det tjekket

Anmeld

12. marts 2010

Fyn

Tusind tak for jeres svar... Jeg kom til lægen i dag og blev tjekket for flere ting.

Det kunne have været blindtarmsbetændelse, blærebetændelse, ligament smerter eller andet. Heldigvis så mener lægen at alt ser godt ud og at det er fordi min baby er højre-orienteret, at jeg har ondt i højre side. Den lille ligger også fuldstændig mast op i højre side, så meget at min livmoder går meget højt op i den ene side og dermed også skubber meget til mine muskler i den side. Så det må være grunden.

Rart var det at blive tjekket - og høre hjertelyd! Fantastisk. I fremtiden tager jeg det mere roligt med havearbejdet...

God weekend, Christina

Anmeld

12. marts 2010

SaNiNa

Fyn skriver:

Tusind tak for jeres svar... Jeg kom til lægen i dag og blev tjekket for flere ting.

Det kunne have været blindtarmsbetændelse, blærebetændelse, ligament smerter eller andet. Heldigvis så mener lægen at alt ser godt ud og at det er fordi min baby er højre-orienteret, at jeg har ondt i højre side. Den lille ligger også fuldstændig mast op i højre side, så meget at min livmoder går meget højt op i den ene side og dermed også skubber meget til mine muskler i den side. Så det må være grunden.

Rart var det at blive tjekket - og høre hjertelyd! Fantastisk. I fremtiden tager jeg det mere roligt med havearbejdet...

God weekend, Christina

Det var godt... så det bare med at slappe af... Nicklas lå osse længe helt til højre men var ikke som sådan plaget af det først da han lå lagt op ad...

men så var der så meget andet, med den lille lymmel

God fredag aften

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.