... og min svigermor tog fejl...
Der gemte sig en sund og rask pige på 306 gram.
Hun er over gennemsnittet allerede nu - deres system skød mig til 20+2 - det er en hel uge mere end den "officielle" dato fra NS, og da Freja var 4170 & 53 cm da hun kom en lille uge før termin, mente lægen at jeg nok skulle have en tilvækst scanning for at holde øje med størrelsen.
Min blodsukker fra den første glukosebelastning fik jeg rigtigt meget ros for (jeg lå lige på kanten i sidste graviditet og ved sidste glukosebelastning i uge 37 lå jeg over grænsen) - 6,8 - det er faktisk inden for grænseværdien for en ikke-gravid (som gravid er grænsen 9)
Lægen var positiv overfor min beslutning om ikke at amme mere end 4-6 uger og hun var også helt enig i min beslutning om at jeg ikke ville sættes i gang denne gang. Hvis datteren skal ud pga. størrelse eller andet bliver det PKS.
Da min sag er ret kompliceret (jeg har Sclerose, en hjertefejl, sukkersyge i sidste graviditet og en allergisk reaktion samt AKS til sidste fødsel) ville hun gerne have mig med på konference, for at få de andre lægers vurdering af det hele, men hendes udgangspunkt var at de godt turde prøve en naturlig fødsel med mig og at jeg skulle have en scanning i uge 28 for at holde øje med størrelsen.
Alt i alt var det en positiv oplevelse.
Anmeld