MD scanning + lægesamtale vel overstået..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

919 visninger
14 svar
0 synes godt om
11. marts 2010

Skouboe

... og min svigermor tog fejl...

Der gemte sig en sund og rask pige på 306 gram. 

Hun er over gennemsnittet allerede nu - deres system skød mig til 20+2 - det er en hel uge mere end den "officielle" dato fra NS, og da Freja var 4170 & 53 cm da hun kom en lille uge før termin, mente lægen at jeg nok skulle have en tilvækst scanning for at holde øje med størrelsen.

Min blodsukker fra den første glukosebelastning fik jeg rigtigt meget ros for (jeg lå lige på kanten i sidste graviditet og ved sidste glukosebelastning i uge 37 lå jeg over grænsen) - 6,8 - det er faktisk inden for grænseværdien for en ikke-gravid (som gravid er grænsen 9)

Lægen var positiv overfor min beslutning om ikke at amme mere end 4-6 uger og hun var også helt enig i min beslutning om at jeg ikke ville sættes i gang denne gang. Hvis datteren skal ud pga. størrelse eller andet bliver det PKS.

Da min sag er ret kompliceret (jeg har Sclerose, en hjertefejl, sukkersyge i sidste graviditet og en allergisk reaktion samt AKS til sidste fødsel) ville hun gerne have mig med på konference, for at få de andre lægers vurdering af det hele, men hendes udgangspunkt var at de godt turde prøve en naturlig fødsel med mig og at jeg skulle have en scanning i uge 28 for at holde øje med størrelsen.

Alt i alt var det en positiv oplevelse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2010

Klumpe-dumpe

Et stort TILLYKKE med den "lille" pige.

Det er dejligt at vide at du er i gode hænder ved div. læger.

Endnu engang tillykke med prinsessen.

Anmeld

11. marts 2010

Milka

årh hvor fint med en lillesøster, tillykke!

lyder som din læge har styr på tingene...

Anmeld

11. marts 2010

Karo

Hvor er det dog bare dejligt at høre at alt går godt, og at lægerne kigger godt efter dig.

Og stort tillykke med den lille pige, det bliver vel nok dejligt.

Anmeld

11. marts 2010

oo

DEJLIGT!

Jeg ligger jo selv indenfor "faregruppen" med hensyn til graviditetssukkersyge...men hvordan foregår de der tests og tager de dem altid hvis man er overvægtig eller skal de have mistanke om, at noget er galt?

Anmeld

11. marts 2010

Milka

DEJLIGT!

Jeg ligger jo selv indenfor "faregruppen" med hensyn til graviditetssukkersyge...men hvordan foregår de der tests og tager de dem altid hvis man er overvægtig eller skal de have mistanke om, at noget er galt?

trine du skal se frem til en glukosebelastningtest, det er noget af det mest medrivende jeg har været med til

Anmeld

11. marts 2010

oo

Milka skriver:

trine du skal se frem til en glukosebelastningtest, det er noget af det mest medrivende jeg har været med til

yak! det lyder vældig ophidsende men hvad går den ud på? tager de blodprøver eller tisseprøver eller hjerneprøver eller skræller de alt min hud af og ser om der løber ren cola i årene???? og gør de det ALTID?

hilsen spørgejørgen

Anmeld

11. marts 2010

Skouboe

Milka skriver:

Løgner

Anmeld

11. marts 2010

Skouboe

Du skal til glukosebelastning 1 eller 2 gange i løbet af graviditeten alt efter hvilke risikofaktorer du har (BMI over 27, sukkersyge i familien, sukkersyge ved tidligere graviditet osv).

Jeg skal 2 gange, da jeg havde det med Freja.

Basalt set skal du møde fastende og drikke 100g druesukker opløst i lidt vand (afskyeligt). Derefter sidder du 2 timer og får så taget en blodprøve.

Det er basalt det det... 

Problemet er at så meget sukker når man faster gør ihvertfald mig syg, og at sidde STILLE i 2 timer og glo efter af have fået så meget let optageligt sukker i kroppen...

ADRRR! Godt jeg kun har 1 gang tilbage.

Anmeld

11. marts 2010

Milka

Tjuhl skriver:

yak! det lyder vældig ophidsende men hvad går den ud på? tager de blodprøver eller tisseprøver eller hjerneprøver eller skræller de alt min hud af og ser om der løber ren cola i årene???? og gør de det ALTID?

hilsen spørgejørgen

nej det er ganske enkelt røvsygt, ikke noget ubehageligt (bortset lige fra det stads man skal drikke). men kender jeg dig ret har du vel tasken fyldt med bøger alligevel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.