Spørgsmål om at få fjernet sit barn af kommunen..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.373 visninger
6 svar
0 synes godt om
11. marts 2010

Anonym trådstarter

Er der nogen af jer herinde som ved hvilke grunde der skal lægge for at de fjerner et barn fra forældrene som nyfødt?

Spiller opvekst af forældrene en rolle altså hvis moren f.eks har haft boede på institution men fadren aldrig har været i kommunens billede.

Og de nu klarer sig på egen hånd og har styr på det hele.

Nogen der kan hjælp for hvilke begrundelser de kan gøre det på?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2010

Koen.

Anonym skriver:

Er der nogen af jer herinde som ved hvilke grunde der skal lægge for at de fjerner et barn fra forældrene som nyfødt?

Spiller opvekst af forældrene en rolle altså hvis moren f.eks har haft boede på institution men fadren aldrig har været i kommunens billede.

jeg kender en som fik sit barn fjernet allerede på sygehuset (nævner ikke navne da man ikke ved hvem der læser med) men der havde komunen allerede været obs på hende igennem graviditeten og var så kommet frem til at hun ikke var egnet som mor pga. hendes levemåde og pga hendes temperement (hun kan ikke styre det)

men ellers ved jeg ikke hvorfor de fjerner spædbørn, der er jo rigtig mange ting der spiller ind

Tanja 34 + 5

Anmeld

11. marts 2010

Corn

Der spiller rigtig mange ting ind. Det er meget svært at tvangsanbringe børn.

Nogen er man obs på allerede i graviditeten, nogen bliver man obs på på sygehuset via underretning fra sygehuspersonale og andre bliver man obs på under Sundhedsplejens besøg, bhv opstart osv..

Så det spænder vidt. Og sådanne sager kan ankes, både af familien og kommunen.

Anmeld

11. marts 2010

hc=k

Jeg kan nok ikke give dig det svar du søger, men jeg kan fortælle at da jeg var gravid var der en obs på mig fordi jeg har haft rigtig mange psykiske problemer gennem tiderne. Jeg fik dog ikke fjernet min søn, men jeg blev overvåget og var da jeg fødte indlagt til obs så de kunne vurdere hvordan jeg klarede det.

Jeg tror det er yderst sjældent at de fjerner et barn uden en meget god grund og de fleste får både chancer og advarelser.

Nu har jeg ingen obs fra kommunen længere og klare det hele som man skal. Jeg har papire på at jeg er en "god mor" og ja det er bare et papir, men det betyder meget.

Anmeld

11. marts 2010

iris-mor

Jeg har desværre heller ikke noget svar, men måske skulle du kontakte din sagsbehandler og tage en snak med hende/ham. Jeg ved godt at du derved gør opmærksom på nogle ting du måske ikke ønsker, men det kan jo være det samtidig kan give dig ro.

Nogle steder kan man snakke med en sagsbehandler og samtidig forblive anonym, ved ikke om det er en mulighed hos jer - og det kan godt være det kun er i skoleregi det er muligt?!?

Da jeg var indlagt efter fødslen lå der en sød pige på min stue, meget ung. Hun havde haft en turbulent opvækst, manden var voldelig og hun havde allerede som gravid boet på krisecenter. Men hun skulle så være på sygehuset - det kan man jo mene om hvad man vil,- nå men efter 14 dage var der plads på et mor/barn hjem, som hun så skulle op og bo på sammen med den søde bebs i mindst en måned, dels for at få hjælp, støtte men også for at man kunne observere hende og barnet.

Håber du finder svar på det du søger, for det er bestemt ikke rart at gå og spekulere på.

ida

Anmeld

11. marts 2010

hc=k

Ved du hvad du kan ringe til mødrehjælpen og spørge. De ved atl og kan hjælpe dig rigtig meget. De hjalp mig

Anmeld

11. marts 2010

Tro på dig selv.

Jeg vil anbefalde dig, at kontakte FBU. Skrive det på www.google.dk og det kommer frem der. Der også meget indformation på siden, der måske kan være dig behjælplig.

Det er en forening for familier med anbragte børn eller børn der skal anbringes eller for dem som er farezonen for, at deres børn skal fjernes. De støtter of rådgiver disse familier og fortæller dem, hvad der ligger til grunde for kommunnes afgørelser og hvorfor.

Det er en hotline man kan ringe til, og du behøver ikke oplyse navn eller noget, men de kan fortælle dig meget mere om det med tvangfjernelse af børn.

Held og lykke, og håber du bliver rådgivet på bedste vis, så du kan få ro.

Susanne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.