Sygemelding under barsel..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.784 visninger
3 svar
0 synes godt om
11. marts 2010

Findusinde

Hej piger..

Jeg står i den situation at jeg højst sandsynligt skal opereres i den ene hånd for kapaltunnelsyndrom... Jeg er lige nu på barsel og er det frem til sidst i juni måned.. jeg blev for 3 år siden opereret for det samme bare i venstre hånd, og der var jeg sygemeldt i 8 uger... Jeg var på dagpenge på daværende tidspunkt

Skal jeg sygemeldes igen, selvom jeg har barsel? Og hvad sker der med min barsel? Jeg er på barselsdagpenge...

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2010

Ni-ko-li-ne

Findusinde skriver:

Hej piger..

Jeg står i den situation at jeg højst sandsynligt skal opereres i den ene hånd for kapaltunnelsyndrom... Jeg er lige nu på barsel og er det frem til sidst i juni måned.. jeg blev for 3 år siden opereret for det samme bare i venstre hånd, og der var jeg sygemeldt i 8 uger... Jeg var på dagpenge på daværende tidspunkt

Skal jeg sygemeldes igen, selvom jeg har barsel? Og hvad sker der med min barsel? Jeg er på barselsdagpenge...

Knus

ring til din fagforening...

det er sådan, at man efter aftale med ens arb. plads kan sygemeldes fra barsel. Men så skal arb. pladsen jo betale din løn i 14 dage. Hvis de ikke vil det så kan du ikke sygemeldes fra barsel.

sådan var min overenskomst.

men tag en snak med din fagforening om hvad du skal gøre:0)

Anmeld

11. marts 2010

Ni-ko-li-ne

Findusinde skriver:

Hej piger..

Knus

måske jeg liiiiiiige skulle forklare lidt mere:0)

når man sygemeldes fra sin barsel, så gemmer man jo den periode.... dvs, den tid du så "mister" af din barsel, gemmer du til senere brug:0)

det kan bare kun lade sig gøre i sjældne tilfælde. Det er derfor di skal ringe til din fagforening

Anmeld

11. marts 2010

Findusinde

ka-ri-na skriver:

måske jeg liiiiiiige skulle forklare lidt mere:0)

når man sygemeldes fra sin barsel, så gemmer man jo den periode.... dvs, den tid du så "mister" af din barsel, gemmer du til senere brug:0)

det kan bare kun lade sig gøre i sjældne tilfælde. Det er derfor di skal ringe til din fagforening

Hmm, jeg tror bare at jeg lader være med at gøre noget. Synes det er liiige lang tid nok med 8 uger, er rimelig klar efter en uge.. Selvom hånden er ekstrem øm. Men tror jeg lader det bare køre, og får den operation overstået!

Tusind tak for svar!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.