Spisning på tur

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

329 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. marts 2010

Benjamin09

Profilbillede for Benjamin09

Hej alle

Benjamin er nu 7½ måned og vil ikke længere spise når vi er nogen steder. Når vi når til hans spisetid giver han godtnok lyd fra sig og virker til at være sulten, finder så maden frem (flaske, mos el grød), og så spiser han bare næsten ingenting. Når han så er færdig med at spise "ingenting" så er han glad og tilfreds, selvom han herhjemme har en rigtig god appetit.

Andre der har prøvet det, og hvad gjorde i for at få jeres til at spise?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2010

Valle81

Benjamin09 skriver:

Hej alle

Benjamin er nu 7½ måned og vil ikke længere spise når vi er nogen steder. Når vi når til hans spisetid giver han godtnok lyd fra sig og virker til at være sulten, finder så maden frem (flaske, mos el grød), og så spiser han bare næsten ingenting. Når han så er færdig med at spise "ingenting" så er han glad og tilfreds, selvom han herhjemme har en rigtig god appetit.

Andre der har prøvet det, og hvad gjorde i for at få jeres til at spise?

Hejsa:0)

Lyder meget almindeligt. Tror han har "for travlt" med at skulle følge med i alt hvad der foregår omkring ham, fordøje indtryk osv:0) Så tror simpelthen bare ikke han kan koncentrere sig om det:0)

Så mit råd vil være at bare acceptere at det er sådan, og lige pludselig så kommer det igen:0)

Knus

Christina

Anmeld

11. marts 2010

Benjamin09

Valle81 skriver:

Hejsa:0)

Lyder meget almindeligt. Tror han har "for travlt" med at skulle følge med i alt hvad der foregår omkring ham, fordøje indtryk osv:0) Så tror simpelthen bare ikke han kan koncentrere sig om det:0)

Så mit råd vil være at bare acceptere at det er sådan, og lige pludselig så kommer det igen:0)

Knus

Christina

Ja du har nok ret. Bliver bare så bekymret når han ikke spiser. Må nok bare have nogle riskiks i tasken når vi er ude, så får han da i hvert fald lidt.

Anmeld

11. marts 2010

SaNiNa

sådan har vi osse haft det længe med nicklas og hvis han ikke vil spise maden får han et stykke brød at side og tygge i sammetider vil han lige pludselig spise det andet alligevel...

men er sikker på det er ganske normalt der er jo så mange indtryk

Anmeld

11. marts 2010

Cris

Ja, de vil hellere være med på alt, hvad der sker. Så give ham bare lidt og  han skal nok give lyd, når han bliver sulten. Så kan du dele frokosten i to del, når I er på tur. Vi har haft meget tit det samme og vi har bare givet flere små måltider i stedet for.

Anmeld

11. marts 2010

Cris

Sanne og Nicklas skriver:

sådan har vi osse haft det længe med nicklas og hvis han ikke vil spise maden får han et stykke brød at side og tygge i sammetider vil han lige pludselig spise det andet alligevel...

men er sikker på det er ganske normalt der er jo så mange indtryk

Ja, min søn har meget tit spist med en agurk i hånden eller en banan...

Anmeld

11. marts 2010

SaNiNa

Cris skriver:

Ja, min søn har meget tit spist med en agurk i hånden eller en banan...

Ja agurk den er osse et hit her og banan elsker han. han kan spise 1 hel banan helt uden problemer og når man tænker på 1 banan for de små svare til 7 bananer for så syntes jeg det er ret flot klaret

Anmeld

11. marts 2010

Benjamin09

Sanne og Nicklas skriver:

Ja agurk den er osse et hit her og banan elsker han. han kan spise 1 hel banan helt uden problemer og når man tænker på 1 banan for de små svare til 7 bananer for så syntes jeg det er ret flot klaret

Hold da op. Sikke en appetit

Anmeld

11. marts 2010

Lone Jakobsen

rasmus kæmper med det samme. her er frugtmos på glas et stort hit, og da vi ofte er på tur, har jeg altid et glas, en ske og en flaske mælk med. (rasmus er 8 mdr) men ja, ellers får han et stykke brød eller lign.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.