modermælkserstatning??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.628 visninger
6 svar
0 synes godt om
10. marts 2010

LMM

Hej..

Jeg ammer lige pt, men føler ikke at min søn får nok at spise, han græder rigtig meget, især når jeg skal til og amme ham.. Jeg er ved at falde fra hinanden allerede nu (han er tre dage gammel) og overvejer at starte på mælkerstatning!!wer bare helt kørt ned og vil bare gerne tude..

skal man kontakte nogen og sige at man vil stoppe amning??

hvilke mærke bruger i?

hvad koster det? har hørt at det er vildt dyrt!!!

hvor meget giver i? og hvor tit?

hjællllppppp miggg..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2010

Pia

Jeg ville se af og gå sundhedsplejesken ud i morgen hvis jeg var dig..
Når han er 3 dage gammel er din mælk knap løbet til og din amning er slet ikke oppe og køre endnu..

Det med at du har lyst til at græde er helt helt normalt..
3-4 dagen efter man har født er tude/græde dag og du skal bare give dig selv lov til det..

Prøv evt og ligge ham til ofte de næste par dage, så mælken rigtig kan løbe til... det er så svært her i starten , men kan man få det op og køre er det en skøn succes og få..

Ja mme er ikke helt billig, men tror ikke man tænker en masse over det når man først bruger det..

Håber du får styr på det..

Knus og tillykke med bette manden..

Anmeld

10. marts 2010

Mira0911

Vi bruger NAN og har været rigtig glade for det... Vi har fået afvide at det er ikke så hård ved maven...

Anmeld

10. marts 2010

Livas mor

Åhh hvor det lyder som mig for 4 måneder siden da Liva kom til verden! Jeg kæmpede også en brav kamp og hold nu fast, Liva lå ved mit bryst 18-19 timer i døgnet og blev ved med at skrige af sult. Jeg bor I København og fødte (desværre) på Rigshospitalet, hvor der er et ammeambulatorium. Jeg endte med at troppe op derinde og med gråd is temmen sige "Jeg kan IKKE mere, hun er såååå sulten"! Så en meget meget sød sygeplejerske hjalp mig og vi satte os ned og talte alt igennem og blev enige om at Liva skulle prøve en flaske, da der måske ikke var nok nærring i min mælk.. Og ganske rigtigt, lillepigen slugte den hele og så tilfreds ud.

Så for at svare på dine spørgsmål:

Vi kontakte ammeambulatoriumet, og ellers så tag straks kontakt til din sundhedsplejerske.

Vi bruger Nutramigen, da Liva ikke kunne tåle hverken Nan eller Allomin pga. allergi. Derfor kontaktede vi yderligere lægen, da det er et meget dyrt mærke og man kan få det på en grøn recept med et tilskud på 60%.

Vi giver stadigvæk hver 3 time, og i starten kunne hun spise ca. 70 ml pr. måltid. Rettesnoren er at de skal have 1/6 af deres vægt, men det passer altså ikke altid med alle børn.

Håber det hjælper lidt..

Knus Rikke..

P.s: Liva havde kolik de første 3 måender af sit liv. Jeg lavede ikke andet end at tude og tro mig, det er godt at komme ud med det. Plus tal alt hvad du kan med dem du har tæt på dig om dine tanker, også de negative. Jeg troede aldrig jeg skulle komme ovenpå igen eller stoppe med at tude, men så snart der kom lidt styr på det med hendes mad, var det nemmere at tackle det. Og som min sundhedsplejerske sagde er amining ikke for enhver pris, selv om det er godt for dit barn, skal du stadigvæk også kunne hænge sammen..

Anmeld

10. marts 2010

MorTilGustav

Jeg havde også problemer med amningen de første dage og var pænt desperat til sidst, så jeg fik min kære mor til at køre i BabySam og købe en brystpumpe og ammebrikker.. De siger godt nok at ammebrikker hæmmer mælkeproduktionen, men siden Gustav nemmere fik fat med dem på kunne han slappe mere af og så gik det hele meget nemmere  
Afslappet baby = afslappet mor = mere mælk

Anmeld

11. marts 2010

Rikke, Liam & Linus

Først vil jeg sige at du måske skal give det lidt tid endnu. Prøv med en brystpumpe, som andre også siger. Og tag' den derfra.

Men lad vær' med at kæmpe for ingenting hvis det ikke kan lade sig gøre. Børn kan sagtens blive store, stærke og sunde, selvom de får flaske

Vi bruger Hipp økologisk, det koster 52 kr. for en pakke på 450 g. Og har aldrig haft problemer med hård mave.(bortset fra da vi gik fra en blanding af modermælk/mme til kun mme, men det gik hurtigt over)

Det er MEGET forskelligt hvor langt en pakke rækker, nogle børn spiser meget, andre spiser ikke så meget. Kommer også an på deres størrelse, vægt. etc.

Held og lykke med det.

Anmeld

11. marts 2010

lion

Jeg har hørt far flere at drenge kan være lidt langsommere når det gælder at spise(ammes).

Min dreng er 13 dage gammel i dag og jeg havde også problemer i starten, det går noget bedre nu, men han spiser stadigvæk ikk så meget, så han skal ha 2 x 50 ml mme. Men hvis det ikk bliver bedre inden for 1 mdr, ville jeg nok starte på mme, men jeg vil lige give det en chance især da jegikk havd enogen problemer med min datter.

Men ellers snak med din sp, eller gå i åbent hus de vil gerne hjælpe dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.