Problemer med ÆL tests. Hvad gør jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

439 visninger
5 svar
0 synes godt om
10. marts 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Hej piger.

Jeg har i over et år brugt ÆL tests med stor succes. De sidste par gange har jeg pludselig ikke kunne teste positivt for ÆL. og begge gange er jeg blevet testet for ÆL af min Gyn. Og der har været ÆL, så det er ikke problemet.

Mit problem er så bare, at jeg aldrig ved præcis ved hvornår ÆL falder, og selv om vi sexer når jeg regner med, at den er der så irreterer det mig at jeg ikke ved med sikkerhed om den har været der eller ej - og især hvornår - jeg kan jo ikke få min Gyn. til at tjekke hver gang, og hun kan heller ik sige hvornår den har været der ud fra en scanning, bare at den har.

Er der andre herinde der har prøvet det samme, og som evt. har et godt råd?

Jeg har prøvet lidt forskellige mærker samtidig, for at sammenligne, og det hjalp ikke...

Overvejer digitale prøver eller en monitor.

Nogle gode råd er megeeeet velkomne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2010

businesstigger

Inden jeg blev gravid 1. gang havde jeg tisset på ÆL test i kan ikke huske om det var 30 eller 60 dage uden en eneste positiv test. Ikke destomindre var jeg i den cyklus blevet gravid.

Det er forskelligt hvormange hormoner man udskiller i urinen og derfor hvor brugbare test er. Vil tro at det sagtens kan ændre sig over tid også hvorfor det nu pludselig ikke virker for dig. Men vil da foreslå at du lige prøver at snake med din læge om det og hvad du kan gøre.

Anmeld

10. marts 2010

businesstigger skriver:

Inden jeg blev gravid 1. gang havde jeg tisset på ÆL test i kan ikke huske om det var 30 eller 60 dage uden en eneste positiv test. Ikke destomindre var jeg i den cyklus blevet gravid.

Det er forskelligt hvormange hormoner man udskiller i urinen og derfor hvor brugbare test er. Vil tro at det sagtens kan ændre sig over tid også hvorfor det nu pludselig ikke virker for dig. Men vil da foreslå at du lige prøver at snake med din læge om det og hvad du kan gøre.

Talte netop med min gyn da hun undersøgte mig. Hun havde ikke lige nogle gode råd. Snakkede bare om hormonernes finurlighed. Men der har været nok hormoner til, at min ÆL har været der begge gange... Hmmmm

Anmeld

10. marts 2010

Hm, igen som har prøvet noget lignende, og evt. har nogle gode erfaringer med digitale tests eller monitor, eller.... ?

Anmeld

10. marts 2010

Sujan

Jeg har ikke prøvet noget ligende. Jeg ved bare når ÆL er der. Kan mærke det tydeligt. Men hvad med temperatur metoden? Ved ikke så meget om det andet end man måler sin temperatur hver dag og at temperaturen så ændre sig når man har ÆL. Men er sikker pæ du kan finde mere om metoden.

Anmeld

11. marts 2010

Sujan skriver:

Jeg har ikke prøvet noget ligende. Jeg ved bare når ÆL er der. Kan mærke det tydeligt. Men hvad med temperatur metoden? Ved ikke så meget om det andet end man måler sin temperatur hver dag og at temperaturen så ændre sig når man har ÆL. Men er sikker pæ du kan finde mere om metoden.

Ja har godt nok overvejet det, men så vidt jeg ved så skal temp. metoden forgå sådan at man tester samme tid hver dag? Det passer ikke så godt ind i min hverdag... Ved heller ik om jeg stoler helt på den metode. Kunne godt tænke mig at finde frem til nogle andre tests som måske virker på piger som har haft samme problem som jeg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.