Hvor meget liv mærker i????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2010

LilyMarleen

Jeg mærker liv hver dag, flere gange om dagen, og det har jeg gjort siden uge 17/18.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2010

FrkLarsen

Jeg er i uge 18+4 og mærker lillepigen puffe en del lige for tiden, men nogen gange kan der godt gå nogen dagen inden hun viser livstegn igen  

Anmeld

10. marts 2010

AnnePedersen

i uge 18-21 mærkede jeg også en del, men det er så gået ned af bakke. De begynder at sove mere i disse tider.

Anmeld

10. marts 2010

missKat

jeg har en YDERST aktiv baby!!
(håber den ikke er så aktiv om 3 uger når den kommer ud  )

Jeg mærkede liv/bobler da jeg var 18+0
Så kom det første spark da jeg var 19+2
Og da fisen var 20+3, mærkede far det første spark  

Jeg mærkede liv hver dag, siden da stort set (min moderkage ligger ved min ryg) og siden uge 25 har der ikke været lange pauser.
Der går ikke 1 time uden jeg mærker liv!!!

Den går i seng med mig om aftenen og 2-3 minutter efter jeg er vågnet om morgenen, så er den også vågen..

KH Karina (der ikke håber hun får et damp barn 

Anmeld

10. marts 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Sisley skriver:

Man skal mærke liv hver dag fra 27. uge - altså uge 26+

Ja, som udgangspunkt!

Men har man f.eks. mærket liv hver dag siden uge 17-18 stykker, er det da bekymrende hvis man pludselig ikke mærker babyen et par dage.

Jeg er 24+3 idag, og mærker baby i maven mere og mere. Indenfor den sidste uges tid synes jeg det bliver til flere og flere gange i løbet af dagen, hvorimod det tidligere mest var om morgenen og om aftenen. Men det er rigtig skønt at mærke liv i løbet af dagen også - det er så dejligt betryggende

Anmeld

10. marts 2010

Sisley

Mathildesmor skriver:

Ja, som udgangspunkt!

Men har man f.eks. mærket liv hver dag siden uge 17-18 stykker, er det da bekymrende hvis man pludselig ikke mærker babyen et par dage.

Jeg er 24+3 idag, og mærker baby i maven mere og mere. Indenfor den sidste uges tid synes jeg det bliver til flere og flere gange i løbet af dagen, hvorimod det tidligere mest var om morgenen og om aftenen. Men det er rigtig skønt at mærke liv i løbet af dagen også - det er så dejligt betryggende

Det er naturligvis bekymrende og jeg ville helt sikkert kontakte svangerambulatoriet, hvis aktiviteten blev markant anderledes. Men det er først fra uge 26+ man SKAL mærke liv hver dag ifl. diverse anbefalinger. Indtil da er det ikke unormalt ikke at mærke liv i samme omfang - hvis overhovedet - hver dag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.