Artikel om børn og make-up/hårfarve

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

475 visninger
2 svar
0 synes godt om
10. marts 2010

betski

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2010/03/10/071940.htm

Ja må indrømme, at det overrakser mig lidt. Er godt klar over at pigerne idag bliver yngere og yngere mht brugen af make-up. Men ned til børnehave alderen - det overrakser mig!

Min datter på 6 år er meget interesseret i mit make-up (lidt for interesseret, men det er nok fordi hun ser, jeg bruger det), men hun får ikke lov til at få noget på. Hun får max lov til at få lidt lipgloss på.

Og hårfarvning. Børns hår er da så pænt når det er naturligt, hvor kommer behovet for at farve det? Ja jeg må indrømme, at jeg undre mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2010

LouiseNielsen

Vi var lige en tur i rosengårdscenteret forrige weekend da vi var på besøg hos mine svigerforældre, og der så vi faktisk en pige på, tjaa vil nok skyde hende til 5 år, som havde fået farvet hendes hår SKRIG ORANGE! Hun lignede jeg ved ikke hvad, det var simpelthen forfærdeligt at se på.... Hun havde det kønneste ansigt, og laaaang glat lyst hår (Ku se hendes udgroning) også lader man som forældre barnet ødelægge det....

Og helt ærligt hvorfor skal de egentlig også gøre det? Der er så meget snak om at piger i en alt for tidlig alder sender de forkerte signaler, hvorfor så lade den begynde allerede i børnehave alderen... Ved godt at det jo ik lige er mht hårfarve. Men hvad bliver det næste?? Nej børn er børn, og sådan skal det efter min mening forblive....

Anmeld

10. marts 2010

betski

LouiseLarsen skriver:

Vi var lige en tur i rosengårdscenteret forrige weekend da vi var på besøg hos mine svigerforældre, og der så vi faktisk en pige på, tjaa vil nok skyde hende til 5 år, som havde fået farvet hendes hår SKRIG ORANGE! Hun lignede jeg ved ikke hvad, det var simpelthen forfærdeligt at se på.... Hun havde det kønneste ansigt, og laaaang glat lyst hår (Ku se hendes udgroning) også lader man som forældre barnet ødelægge det....

Og helt ærligt hvorfor skal de egentlig også gøre det? Der er så meget snak om at piger i en alt for tidlig alder sender de forkerte signaler, hvorfor så lade den begynde allerede i børnehave alderen... Ved godt at det jo ik lige er mht hårfarve. Men hvad bliver det næste?? Nej børn er børn, og sådan skal det efter min mening forblive....

Ja for ikke at snakke om, at det kan ødelægge deres udvikling. Skræmmende at de forældre ha farvet deres datters hår orange! Nej nej nej, det barn får da bare opmærksomhed på et forkert grundlag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.