Pco - den er god nok... :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

689 visninger
9 svar
0 synes godt om
10. marts 2010

Filuka

Så fik jeg den nedslående nyhed af lægen i morges... Var så sikker på at jeg ikke havde det. Er fuldstændig knust, og håber på at lettelsen kommer senere når nyheden har bundfæstet sig. For så er det jo derfor at der ikke er sket noget det sidste år. Men puha hvor er det grimt at vide, at der er noget galt med en, som man ikke selv kan gøre noget ved. Projekt baby er ude af mine hænder lige nu, og det tyder på at det bliver en lang og hård kamp før vi står med en lille i armene. Har lyst til at ringe til nogen, men ved ikke hvem eller hvad jeg vil sige. Vi skal giftes i maj, og håber at det kan tage lidt af fokus væk fra projekt baby.

Fuck hvor er jeg ked af det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2010

Jordbærpigen

Filuka skriver:

Så fik jeg den nedslående nyhed af lægen i morges... Var så sikker på at jeg ikke havde det. Er fuldstændig knust, og håber på at lettelsen kommer senere når nyheden har bundfæstet sig. For så er det jo derfor at der ikke er sket noget det sidste år. Men puha hvor er det grimt at vide, at der er noget galt med en, som man ikke selv kan gøre noget ved. Projekt baby er ude af mine hænder lige nu, og det tyder på at det bliver en lang og hård kamp før vi står med en lille i armene. Har lyst til at ringe til nogen, men ved ikke hvem eller hvad jeg vil sige. Vi skal giftes i maj, og håber at det kan tage lidt af fokus væk fra projekt baby.

Nu må du endelig ikke male fanden på væggen.. Men jeg kan fuldstændig sætte mig ind i, hvordan du må have det - er selv nervøs for, om jeg har det, men er ikke blevet tjekket endnu. Du må bare huske på, at der er mange der har fået deres ønske barn på trods af pco. Jeg håber det lykkes for jer

Anmeld

10. marts 2010

Ranarupta

Filuka skriver:

Øv altså... 

Jeg forstår også godt, at du er ked af det.
MEN jeg vil bare lige fortælle, at det sagtens kan ske med baby!

Jeg smed p-pillerne d.1/7 2008 og får i januar 2009 at vide, at jeg har PCO.
Derfor starter jeg bl.a. på kostomlægning og Metformin.
Fra starten af sommeren 2009 holder min kæreste og jeg pause med Projekt Baby, da min jobsituation skal afklares.
Natten til d.21/10 2009 finder jeg ud af, at jeg er gravid.
Jeg er nu 25+4 henne! Og vi har brugt knap halvandet år på sagen.

Det kan sagtens lade sig gøre at blive gravid med PCO (og jeg er da godt klar over, at der er forskellige grader af PCO), men det handler meget om, hvordan det håndteres.
Har du en ordentlig læge/gynækolog, der kan hjælpe dig?
Jeg vil anbefale dig at undersøge PCO på nettet, samt at læse bogen "Spis dig gravid".

Anmeld

10. marts 2010

MM1987

Filuka skriver:

Jeg kan godt forstå du er ked af det, jeg tror jeg brugte to dage på bare at græde da jeg fik det afvide...

Men jeg vil også sige at det ikke behøves at være så slemt. Nu ved jeg jo ikke hvor plaget du er af det, men eftersom de skriver at du troede du ikke havde det, så er det måske "kun" ægløsningen der er gal, og det er det samme som mig...

Vi er gået i behandling, og har sluttet fred med at det er sådan vi skal have et barn...

Min læge sagde "PCO er den nemmeste form for barnløshed at behandle, og de havde endnu ikke haft nogen på deres klinik med PCO der ikke var blevet gravide"...

Der er jo rigtig mange der har det, og derfor har de også en del erfaring...

Det er ikke sjovt at skulle fyldes med alle de hormoner, men med øjnene på målet bliver det lidt nemmere...

Knus

Anmeld

10. marts 2010

Filuka

Jeg skal have taget en ny blodprøve i morgen for at måle LH værdien og er blevet henvist til gyn. Har allerede været hos gyn flere gange pga celleforandringer og de er rigtig gode. Min kæreste er allerede blevet henvist til udredning på dronninglund sygehus og vi venter svar på hans prøve inden for 14 dage. Vidste heller ikke at jeg ville tage det så tungt, for havde forberedt mig lidt på det. Ved også godt at det sagtens skulle kunne lade sig gøre - for vi skulle jo højst sandsynligt i behandling alligevel - og behandlingen er jo den samme, med hormonstimulering og IVF. Men den var sgu hård...

tak for jeg opmuntring - det hjælper meget

Anmeld

10. marts 2010

Brams

Hej

Ville bare lige opmuntre dig lidt for hvor er jeg ked af at høre at du har PCO.

Jeg har også PCO og har haft meget svært ved at blive gravid, men efter mange hårde år har vi fået vores lille prinsesse.

Det gælder om, at få gang i den helt rigtige behandling fra starten af i stedet for at prøve en hel masse forskelligt. Nu ved jeg ikke hvor du bor, men vi har været i behandling på Hvidovre hospital og du kan få en henvisning af din læge til behandling på en fertilitetsklinik når du har PCO, det er jeg sikker på. Så slipper du for mange af de kvaler vi måtte igennem før det endelig lykkedes.

Hvis du har nogle spørgsmål til enten behandling eller andet så er du velkommen til at skrive til mig.

Trine

Anmeld

10. marts 2010

Filuka

Brams skriver:

Hej

Ville bare lige opmuntre dig lidt for hvor er jeg ked af at høre at du har PCO.

Jeg har også PCO og har haft meget svært ved at blive gravid, men efter mange hårde år har vi fået vores lille prinsesse.

Det gælder om, at få gang i den helt rigtige behandling fra starten af i stedet for at prøve en hel masse forskelligt. Nu ved jeg ikke hvor du bor, men vi har været i behandling på Hvidovre hospital og du kan få en henvisning af din læge til behandling på en fertilitetsklinik når du har PCO, det er jeg sikker på. Så slipper du for mange af de kvaler vi måtte igennem før det endelig lykkedes.

Hvis du har nogle spørgsmål til enten behandling eller andet så er du velkommen til at skrive til mig.

Trine

Vi bor i Aalborg, så hvidovre er lige lovligt langt væk Har kun hørt godt om Dronninglund og har en kollega der har været igennem det samme og nu har en dejlig dreng. Tror også bare lige at jeg skal sunde mig lidt og op på hesten igen. Nu bliver der da strikket en plan sammen for os.

Anmeld

10. marts 2010

Cecilie1988

Det er da trist at du har Pco.

Jeg har også selv Pco ogda jeg fik det afvide blev jeg rigtig ked af det. Så ved hvordan du har det.

Men i august 2009 fandt jeg ud af at jeg var blevet gravid, (uden hjælp).

Jeg mistede desværre barnet da jeg var ca. 8 uger henne.

Men nu har jeg været i behandling en gang.

Med ti piller og en sprøjte og nu er jeg gravid igen :-)

Så det kan sagtens lykkes.

Min mor har det også og hun fik da mig:-)

Så det skal nok lykkes for jer også.:-)

Anmeld

10. marts 2010

Diana...

Filuka skriver:

Åhh søde Filuka det jeg virkelig ked af at høre, det må bare ikke være sjovt og slet ikke når det noget man ønsker sig så brændende. 

Jeg håber virkelig ikke for jer at det bliver en hård kamp for jer. 

Sender jer mine varmeste tanker og kram 

Knus Di.

Anmeld

10. marts 2010

Mor.sander

Filuka skriver:

Jeg er sikker på at i nok skal står med jeres guldklump i armene

Har selv PCO og mor til to skønne unger der er kommet til helt naturligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.