Ved ikke helt hvordan jeg skal reagerer...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.726 visninger
10 svar
0 synes godt om
9. marts 2010

Louisiana

Hej med jer 

Jeg har en søn, som bliver 11 her til sommer, og jeg har igennem hans liv haft mange problematikker, som man jo som forælder har, og har altid vist hvad jeg skulle gøre, men den her gang er jeg altså ikke helt sikker på, hvad jeg skal stille op.

Min søn kom hjem fra skole idag, og sagde, at der var noget han gerne ville fortælle os, og vi skulle sætte os ved køkkenbordet, så vi kunne snakke i fred og ro. Han fortalte, at han har fået en kæreste. Det er der såmænd ikke det store i vejen med, jeg havde da også en "kæreste", da jeg var barn. Det er hendes alder der får mig til at tænke. Hun er 13 og går i 6. klasse. Min søn er 10 og går i 4. klasse... Jeg ved ikke, om det bare er mig, men i min verden er det lidt underligt, at en pige på 13 vil være kæreste med en på 10?? Det ville jeg i hvert fald ikke, da jeg var 13... Min søn er godt nok meget moden af sin alder, men SÅ moden er han heller ikke! Det skal lige siges, at de ikke har lavet nogen kæreste-ting. 

Håber, at nogen vil dele deres tanker omkring dette, for jeg er lidt på herrens mark her  Tak for, at I brugte tid på, at læse mit indlæg 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2010

Honningblomst

Louisiana28 skriver:

Hej med jer 

Jeg har en søn, som bliver 11 her til sommer, og jeg har igennem hans liv haft mange problematikker, som man jo som forælder har, og har altid vist hvad jeg skulle gøre, men den her gang er jeg altså ikke helt sikker på, hvad jeg skal stille op.

Min søn kom hjem fra skole idag, og sagde, at der var noget han gerne ville fortælle os, og vi skulle sætte os ved køkkenbordet, så vi kunne snakke i fred og ro. Han fortalte, at han har fået en kæreste. Det er der såmænd ikke det store i vejen med, jeg havde da også en "kæreste", da jeg var barn. Det er hendes alder der får mig til at tænke. Hun er 13 og går i 6. klasse. Min søn er 10 og går i 4. klasse... Jeg ved ikke, om det bare er mig, men i min verden er det lidt underligt, at en pige på 13 vil være kæreste med en på 10?? Det ville jeg i hvert fald ikke, da jeg var 13... Min søn er godt nok meget moden af sin alder, men SÅ moden er han heller ikke! Det skal lige siges, at de ikke har lavet nogen kæreste-ting. 

Håber, at nogen vil dele deres tanker omkring dette, for jeg er lidt på herrens mark her  Tak for, at I brugte tid på, at læse mit indlæg 

Åh, hvor sødt....mon ikke de bare er kæreste som man er i den alder...kalder det kærester og ses og så er det det. at hun er ældre kan jo bare være et tegn på at hun ikke er så moden i det...jeg ville spørge om han ikke havde lyst til at tage hende med hjem, præcis som man gør med alle andre af ens børns venner...lige at se hvem det er de omgåes..

Knus..

Anmeld

9. marts 2010

Louisiana

Eva skriver:

Åh, hvor sødt....mon ikke de bare er kæreste som man er i den alder...kalder det kærester og ses og så er det det. at hun er ældre kan jo bare være et tegn på at hun ikke er så moden i det...jeg ville spørge om han ikke havde lyst til at tage hende med hjem, præcis som man gør med alle andre af ens børns venner...lige at se hvem det er de omgåes..

Knus..

Han har haft en kæreste før, men det var en jævnaldrende. Jeg vil ikke kalde en 13-årig pige jævnaldrende. Og havde hun ikke været en teenage-pige med bryster og det hele, så havde jeg da også bare syntes, at det var sødt. Men en 13-årig er et helt andet sted, end en 10-årig.

Anmeld

9. marts 2010

Cris

Ja, verden ændrer sig... Og jeg kan godt forstå, at du bliver forvirret. Det ville jeg også være. Men måske kan du vente i et styk tid og se, hvad der sker? Måske kan du tit spørge ham hvordan det går med kæresten? Det kunne være, at det er noget han tror, altså, at de er kærester, men måske det var fordi de snakkede sammen eller så noget. Jeg husker også, at jeg havde en "kæreste" men det var fordi der var en dreng som vi gik tur sammen og det var det, så var vi kærester, men det var mest gode venner, men dengang troede jeg, at så noget var at være kærester...

Anmeld

10. marts 2010

Louisiana

Cris skriver:

Ja, verden ændrer sig... Og jeg kan godt forstå, at du bliver forvirret. Det ville jeg også være. Men måske kan du vente i et styk tid og se, hvad der sker? Måske kan du tit spørge ham hvordan det går med kæresten? Det kunne være, at det er noget han tror, altså, at de er kærester, men måske det var fordi de snakkede sammen eller så noget. Jeg husker også, at jeg havde en "kæreste" men det var fordi der var en dreng som vi gik tur sammen og det var det, så var vi kærester, men det var mest gode venner, men dengang troede jeg, at så noget var at være kærester...

Jeg spurgte ham hvordan de var blevet kæreste, og han fortalte, at han havde spurgt hende, om de skulle være kærester, og det havde hun sagt ja til. 

Da han var 7 år, var han "forelsket" i en pige fra hans klasse. Hun ville ikke være kærester med ham, havde hun sagt, og han var dybt ulykkelig. I lang tid var hans humør helt ødelagt, men en dag kom han hjem fra skole, og var ét stort smil. Han fortalte mig, at han havde sagt til pigen, at han ikke kunne holde ud, at være i selskab med hende, hvis de kun kunne være venner(!), og så var hun gået med til, at blive kærester med ham.

Han har flere pige-venner, som han også leger med efter skole, så han er ikke i tvivl om, at begge skal være enige om, at man er kærester. 

Anmeld

10. marts 2010

Low

Nu er jeg ikke mor endnu og har derfor ikke lige så meget erfaring som dem har har børn i samme alder som din søn.

Jeg kender en pige i min Parcel Forening hun er 13 år og hun kommer også sammen med en dreng der er 10-11 år og de kysser. Jeg regner ikke med at de laver mere og jeg har snakket med hendes mor og hun er helt rolig ved det fordi han ikke er så gammel.

Da jeg var 12 havde jeg sex for første gang og jeg snakkede med min mor om det for nogle år siden og hun var 13 første gang men det skal altså også lige siges at vi har været meget moden og hurtig ude med nogle forskellige ting. Da jeg var 13 år der kom jeg sammen med en på 16 år og hun har fortalt at hun ikke ville forbyde mig ting for så ville hun være bange for at jeg ikke ville komme til hende hvis der var noget galt. Jeg må da indrømnme at 12 år det er tidligt men jeg jeg har ikke fortrudt det. Jeg skriver det ikke for at skræmme dig det må du ikke tro.

MEN jeg kan godt følge dig at det er alligevel står forskel på en der er 10 år og en der er 13 år. Da jeg var 13 år ville jeg ikke komme sammen med en der var 10 år

Anmeld

10. marts 2010

birgittemarie

Louisiana28 skriver:

Jeg spurgte ham hvordan de var blevet kæreste, og han fortalte, at han havde spurgt hende, om de skulle være kærester, og det havde hun sagt ja til. 

Da han var 7 år, var han "forelsket" i en pige fra hans klasse. Hun ville ikke være kærester med ham, havde hun sagt, og han var dybt ulykkelig. I lang tid var hans humør helt ødelagt, men en dag kom han hjem fra skole, og var ét stort smil. Han fortalte mig, at han havde sagt til pigen, at han ikke kunne holde ud, at være i selskab med hende, hvis de kun kunne være venner(!), og så var hun gået med til, at blive kærester med ham.

Han har flere pige-venner, som han også leger med efter skole, så han er ikke i tvivl om, at begge skal være enige om, at man er kærester. 

Det er altså en meget sød historie.

På mig lyder det som om, han bare er en meget moden og romantisk anlagt lille fyr, som pigerne er nødt til at falde på stribe for.

Jeg tror ikke, du har noget at bekymre dig for, for så meget ældre er hun jo heller ikke.

Kh Birgitte

Anmeld

10. marts 2010

Ina33

Louisiana28 skriver:

Hej med jer 

Wow, chok

Jeg har en datter på 10 år, hun og hendes veninder, ja faktisk alle dem i hendes klasse er stadig på et stadie hvor det modsatte køn er ulækre...

Jeg synes det er MEGET tidligt din søn har kærester.

Hvad du skal stille op, det ved jeg slet ikke?? Men mon ikke bare det gælder om at være åben omkring det, og håbe at han fortæller jer hvordan det udvikler sig.

Anmeld

10. marts 2010

Louisiana

Tak til jer alle for svar 

Min søn er meget romantisk anlagt, ja, og jeg håber, at han blir ved med, at være sådan 

Nu er det heller ikke fordi jeg synes, at 3 år er en stor forskel, det er mere hvorhenne de er i deres liv som 10-årig og som 13-årig. 

Min søn er meget fremmelig, både i skolen og i sig selv, men han er slet ikke klar til, at lave noget fysisk med en pige - andet end holde i hånd og tante-kysse. Det kender jeg ham dog nok til at vide. 

Jeg er ret glad for, at alle synes, at jeg skal slå koldt vand i blodet, og jeg forsøger også  Tak igen for svarene 

Anmeld

10. marts 2010

Ansemusen

Jeg ville bestemt ikke være bekymret! En pige på 13, som er 'kæreste' med en dreng på 10, snart 11 år, er næppe klar til alt muligt 'forbudt', men måske lidt umoden af sin alder og måske derfor på niveau med din søn, selvom han er de par år yngre. Jeg synes bare du skal lade ham være glad for hende og være stolt over at have en søn, som faktisk kommer hjem og fortæller sine forældre, at han har fået en kæreste, det er da helt vildt stort af en dreng på 10 år

Tror ikke du har spor at være bekymret for

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.