Opdatering på Konrads bh-start med god lang indkøring...:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.459 visninger
10 svar
0 synes godt om
9. marts 2010

Honningblomst

Konrad startede bh for en uge siden og havde mig med to dage og farmor med en dag og mormor med en dag. Fredag var han der en time og græd lidt da jeg kørte men var glad hurtigt igen og i går var jeg så med bare den time han blev fejret og delte kage ud. Han var klædt ud som Buzz Lightyear dog med sørøverklap og sabel og så lige en dejkrog i den anden hånd, af mangel på en rigtig krog til en sørøver, men sådan en er ønsket....han havde svært ved at vælge om han skulle være sygeplejerske eller Buzz og jeg rådede ham til Buzz.. selv en sygepleje-buzz også ville have været skønt...

I dag skulle han så være der hele tre timer og det gik så godt, ingen gråd da jeg gik, han var lidt utryg ved de skulle have smørselv fordi han ikke mente han kunne og sagde han var bange for at bede pædagogerne om hjælp. Men det talte ved med de søde gogger om og så havde Konrad ellers tre fantastiske timer hvor han bare har hygget. Og ville gerne lege mere da jeg kom...ihh, det gør mig så glad og han er så klar til det...alt om de dårlige oplevelser i den gamle børnehave er glemt og al ros til den nye der bare har taget Konrad helt rigtigt. Tryghed, tryghed, tryghed...

Nå, men bare lige en opdatering på et forløb der har været så perfekt...han kendte dem alle og steder før jeg gik og ud fra mine tre unger og de måder jeg har brugt, der er den her den der har givet den bedste og blideste start..

Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2010

steph0804

Dejligt at læse, jeg arbejder selv i bh og ved at det bare er SÅ vigtigt at få børnene kørt ordenligt ind så de får en god og tryg start, dejligt for din lille Konrad

Anmeld

9. marts 2010

Honningblomst

steph0804 skriver:

Dejligt at læse, jeg arbejder selv i bh og ved at det bare er SÅ vigtigt at få børnene kørt ordenligt ind så de får en god og tryg start, dejligt for din lille Konrad

Ja, det er virkelig rart....også det at føle det er den rigtige måde at køre det på med ham og det at børnehaven også går op i en tryg start, men det kommer jo også dem til gode.

Knus...

Anmeld

9. marts 2010

Cris

Åh hvor er det en lettelse, når man finder det rigtige sted!

Anmeld

9. marts 2010

Honningblomst

Cris skriver:

Åh hvor er det en lettelse, når man finder det rigtige sted!

Ja, det er det altså...virkelig meget...var skrækkeligt at aflevere et barn der ikke trives et sted hvor jeg så heller var tryg ved det, grundet hans reaktion...så jeg er glad for jeg lyttede til min fornemmelse og meldte ham ud, selvom 10 mdr. med et tre års konstant talende barn også kan trække tænder ud, når der er studie også...men det er givet godt ud og har været en hyggelig tid...og han er blevet styrket i sig selv...fuld af selvtillid og godt selvværd..

Anmeld

9. marts 2010

TbCp

Dejligt med en positiv ny start!

Måske har jeg ikke været på siden længe nok, men hvad gik galt det andet sted? Har du måske skrevet et indlæg om det før?

Anmeld

9. marts 2010

Cris

Eva skriver:

Ja, det er det altså...virkelig meget...var skrækkeligt at aflevere et barn der ikke trives et sted hvor jeg så heller var tryg ved det, grundet hans reaktion...så jeg er glad for jeg lyttede til min fornemmelse og meldte ham ud, selvom 10 mdr. med et tre års konstant talende barn også kan trække tænder ud, når der er studie også...men det er givet godt ud og har været en hyggelig tid...og han er blevet styrket i sig selv...fuld af selvtillid og godt selvværd..

Ja, det må have været både hyggeligt men også lidt stressende med studie osv... Men hvis han bliver glad nu, så skulle det være sådan. Hellere 10 måneder med ham hjemme med alt, hvad det betyder end en dreng der ikke kan fungere selv om han ikke fejler noget... Det var så noget jeg frygtede, da min søn startede i institutionen, for vi har ingen der kan hjælpe overhovedet og det ville blive lidt for meget. Men indtil nu skulle jeg ikke opleve noget forkert i institutionen, gudskelov!

Anmeld

14. marts 2010

Honningblomst

Jamen, det der gik galt i den anden var sådan set flere ting...overordnet valgte de at hun skulle rykke til en anden stue alt for tidligt og trods mine bekymringer og lovninger på det ikke ville ske. De støttede ham ikke i skiftet og jeg fik aldrig af vide at de ti dage han var der græd han konstant...til sidst vågnede han om natten og græd han ikke ville i bh og så gik han bare og samlede sten dernede jeg skulle have..så synd. Han havde meget dårlig udtale og derfor har han jo følt sig helt alene da de kendte pædagoger ikke var der pludselig og ingen af de nye kunne forstå ham. Pædagogerne råd var han bare skulle være der mere og det var jeg imod, jeg mente en god lang ferie og ny opstart var bedst. Der blandede de sig og gik over mine grænse så tilliden forsvandt og jeg valgte at melde ham ud og finde et nyt sted og det har været den helt rigtige beslutning...så det er ikke skidt lige at mærke efter i sig selv

Knus..

TbCp skriver:

Dejligt med en positiv ny start!

Måske har jeg ikke været på siden længe nok, men hvad gik galt det andet sted? Har du måske skrevet et indlæg om det før?

Anmeld

14. marts 2010

Honningblomst

Cris skriver:

Ja, det må have været både hyggeligt men også lidt stressende med studie osv... Men hvis han bliver glad nu, så skulle det være sådan. Hellere 10 måneder med ham hjemme med alt, hvad det betyder end en dreng der ikke kan fungere selv om han ikke fejler noget... Det var så noget jeg frygtede, da min søn startede i institutionen, for vi har ingen der kan hjælpe overhovedet og det ville blive lidt for meget. Men indtil nu skulle jeg ikke opleve noget forkert i institutionen, gudskelov!

Ja, det har det været, men det hele værd og heldigvis har jeg jo et super netværk.. dejligt at din dreng trives..

knus..

Anmeld

14. marts 2010

TbCp

Eva skriver:

Jamen, det der gik galt i den anden var sådan set flere ting...overordnet valgte de at hun skulle rykke til en anden stue alt for tidligt og trods mine bekymringer og lovninger på det ikke ville ske. De støttede ham ikke i skiftet og jeg fik aldrig af vide at de ti dage han var der græd han konstant...til sidst vågnede han om natten og græd han ikke ville i bh og så gik han bare og samlede sten dernede jeg skulle have..så synd. Han havde meget dårlig udtale og derfor har han jo følt sig helt alene da de kendte pædagoger ikke var der pludselig og ingen af de nye kunne forstå ham. Pædagogerne råd var han bare skulle være der mere og det var jeg imod, jeg mente en god lang ferie og ny opstart var bedst. Der blandede de sig og gik over mine grænse så tilliden forsvandt og jeg valgte at melde ham ud og finde et nyt sted og det har været den helt rigtige beslutning...så det er ikke skidt lige at mærke efter i sig selv

Knus..

Årh nej, stakkels dreng ja og stakkels mor også!

Hvor var det godt du tog den beslutning!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.