Den værste kagebestilling nogensinde :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.908 visninger
18 svar
0 synes godt om
9. marts 2010

propogberta

Puha...jeg har fået den værst tænkelige kagebestilling idag! Min elskede farmor har opgivet livet og har ikke lang tid tilbage. Hun spiser ikke længere og har ikke gjort det i de seneste 3 mdr. og drikker kun en mundfuld når hun er tør i halsen. Jeg er hos hende hver dag for hun har været en meget vigtig person for mig gennem mit liv. Hun er frisk i hovedet så vi snakker når ikke hun sover og hun planlægger selv med begravelse og det hele...så hun er fuldstændig afklaret med det hele! Idag havd jeg min bærbare med for at vise hende de sidste nye billeder og også de kager jeg har lavet. Hun roste min kager (selv de første skæve) og sluttede så af med "jeg vil gerne have du laver hvide kager med røde roser for det er min yndlingsblomst" altså til den dag hun skal begraves. Nøj hvor jeg så for gud ved hvilken gang tudbrølede. Men har nu lovet hende det for det var et af hendes ønsker...men f#ck hvor blir det svært! Hun har aldrig smagt mine kager og kommer helle ikke til det da hun ikke længere spiser men stolt det var hun nu alligevel!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2010

TbCp

Anja Dahl skriver:

Puha...jeg har fået den værst tænkelige kagebestilling idag! Min elskede farmor har opgivet livet og har ikke lang tid tilbage. Hun spiser ikke længere og har ikke gjort det i de seneste 3 mdr. og drikker kun en mundfuld når hun er tør i halsen. Jeg er hos hende hver dag for hun har været en meget vigtig person for mig gennem mit liv. Hun er frisk i hovedet så vi snakker når ikke hun sover og hun planlægger selv med begravelse og det hele...så hun er fuldstændig afklaret med det hele! Idag havd jeg min bærbare med for at vise hende de sidste nye billeder og også de kager jeg har lavet. Hun roste min kager (selv de første skæve) og sluttede så af med "jeg vil gerne have du laver hvide kager med røde roser for det er min yndlingsblomst" altså til den dag hun skal begraves. Nøj hvor jeg så for gud ved hvilken gang tudbrølede. Men har nu lovet hende det for det var et af hendes ønsker...men f#ck hvor blir det svært! Hun har aldrig smagt mine kager og kommer helle ikke til det da hun ikke længere spiser men stolt det var hun nu alligevel!

Årh Det var dog trist

Anmeld

9. marts 2010

Tynen

Hold da op hvor rører det indlæg mig!
Mistede min mormor for en måned siden - Hun ville heller ikke spise og drikke, så til sidst gav hun og hendes krop op

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal sige - Jeg føler virkelig med dig!
Det er hårdt at stå på sidelinien og ikke kunne gøre noget.

Anmeld

9. marts 2010

charlottekri

hvor gør det mig bare ondt på dine vegne!!! men du skal bare være så stolt af din mormor, at hun bevarer humøret!! det er sådan en stor ting at kunne det, kunne jeg forestille mig!!

kan tydeligt huske da min bedstefar lå på sygehuset, og var mega syg (inden han blev sendt hjem, da de ikke kunne gøre mere for ham). han var simpelthen så afpillet, men hans humør var det samme, og det vil je aldrig glemme ham for!! RIP

Anmeld

9. marts 2010

propogberta

Ja det er sindssygt hårdt...specielt når det er en person der betyder ekstra meget for en! Og man er så skide splittet. På den ene side er man sur og ked af hun giver op fordi man ikke har lyst til at miste. Og på den anden side forstår jeg godt hun er træt og bare ikke orker mere. Og der er ingen tvivl om at hun er 300% afklaret med det hele og hun er helt indforstået med hvad der sker! Vi har haft mange snakke om alt og hun er helt cool (på den gode måde) selvom man sidder og tudbrøler. Så sent som idag i forbindelse med det med kagerne  sagde hun " Det er helt okay at i græder for jeg ved at det kun er fordi i holder af mig. Men i skal altså ikke græde for mig og det er også derfor jeg ikke selv græder (hun har normalt meget let til tårer) for jeg er helt klar til at tage herfra for nu har alle sammen været her hos mig. Nu venter jeg bare på besser (min farfar) henter mig"!

Men puha det blir hårdt når hun ikke er mere og jeg tror desværre det er meget snart så derfor er jeg også så meget hos hende jeg kan.

Anmeld

9. marts 2010

Pia

Jeg syntes det er sejt at din farmor er så meget med i hvordan hendes begravelse skal være..
I mit arbejde som ssh ser jeg desværre bare alt for tit det modsatte og at familien gør alt i mod den afdødes ønske.

Hva med og lave en lille prøve kage af dem hun har ønsket..
Det kan jo være hun kunne fristets til og smage en mundfuld og så ved hun hva hendes fantastikse barnebarn laver til hende den dag hun skal her fra med englene...

Jeg syntes du er super sej fordi du kan snakke med din farmor på den måde om livets slutning..

Anmeld

9. marts 2010

Ox.

Puha hvor er det sørgeligt, men hvor det fantastisk at have sådan et bånd til et andet  menneske

Stort til dig ..

Anmeld

9. marts 2010

propogberta

Pia skriver:

Jeg syntes det er sejt at din farmor er så meget med i hvordan hendes begravelse skal være..
I mit arbejde som ssh ser jeg desværre bare alt for tit det modsatte og at familien gør alt i mod den afdødes ønske.

Hva med og lave en lille prøve kage af dem hun har ønsket..
Det kan jo være hun kunne fristets til og smage en mundfuld og så ved hun hva hendes fantastikse barnebarn laver til hende den dag hun skal her fra med englene...

Jeg syntes du er super sej fordi du kan snakke med din farmor på den måde om livets slutning..

Ja det er sq virklig sejt men hun er en sej dame! Netop for at kunne opfylde hendes ønsker er det vigtigt for mig at snakke med hende nu mens tid er om hvad det er hun ønsker. Der er heldigvis ingen der imod hendes vilje tvinger hende til at skulle op eller til at skulle indlægges og tvangsfodres. Når hun er så klar i hovedet og er så tydelige i hendes ønsker blir de heldigvis respekteret af HELE familien!

Tro mig jeg har forsøgt at lokke med alverdens ting incl. en lille kage af egen produktion. Men problemet er at hun ikke længere kan holde noget i sig (sikkert fordi hun ikke har spist i så lang tid), det medfører madlede og så har hun slet ikke lyst til noget som helst mere!

Jeg ved ikke om jeg er sej (sidder med hævede røde øjne efter 3 hårde dage og har opgivet at ha make-up på) men det er vigtigt for mig at vide hun ikke er bange og ikke har ondt og så som sagt at jeg ved hvad hun gerne vil have der skal ske. Men det er godt nok hårdt

Anmeld

9. marts 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Hvor gør det mig ondt med din famorJeg mistede selv min elskede farmor for 2 år siden,1 uge før jul.Hun betød lige så meget for mig,som din farmor gør for dig,så jeg kan sagtens sætte mig ind i hvordan du har det.Jeg var dog i træning,kan man sige,da vi lige mistede 6 familiemedlemmer på 2 år

Men jeg ville værdsætte at I kan få sagt farvel og snakke om døden,det ville jeg sådan ønske jeg havde kunnet.Jeg var totalt uforberedt,da min farmor var en frisk dame som aldrig var syg.Hun faldt pludselig om med en blodprop i hjertet da hun var ved at lægge gran på min farfars grav.Ret bizart

Men for pokker det er hårdt bare at vente,når man ved hvad vej det går(det har jeg også prøvet).

Rigtig mange knus,trøst og tanker til dig og din farmor

Anmeld

9. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Farmor er den bedste....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.