Skindet strammer :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.553 visninger
8 svar
0 synes godt om
9. marts 2010

AWO

AV, mit maveskind er begyndt at stramme!

Jeg er nu 28+2, og er de sidste par dage begyndt at føle mig tung og fyldt, som om der bare ikke kan være mere i maven. Om aftenen strammer mit maveskind som bare pokker - og det gør det absolut ikke bedre at lillepigen skal være så aktiv.

Og åh nej, er det nu et tegn på, at der snart kommer strækmærker??

Er der andre, der har det på samme måde? Går det over igen, og kan jeg selv gøre noget ved det?

Kærlig hilsen Anke - der lige pludselig ikke synes, det er SÅ sjovt at være gravid længere....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2010

Lise

Hej Anke,

Det lyder ikke rart. Kan du ikke prøve at smøre noget olie på - eller gør du allerede det? Jeg har brugt mandelolie at smøre min mave med under begge graviditeter - det siges at forebygge strækmærker, hvilket jeg ikke kan sige noget om, men mit maveskind har været blødt og rart hele vejen igennem  

Mvh. Lise 39+5 - og stadig med blød, strækmærkefri mave

Anmeld

9. marts 2010

lululupo

jeg læser lige med, har det nemlig på præcis samme måde...... det gør virkelig av, og de sure opstød er næsten ikke til at holde ud!!!!

Christina uge 27

Anmeld

9. marts 2010

RumlesMor

Havde også en uges tid hvor jeg følte maveskindet stramme om aftenen, det gik over. Og ja - jeg har fået strækmærker, men om det hænger sammen med fornemmelse af stramt maveskind tvivler jeg på.

Har en veninde hvor det kun var maven der voksede, og den gjorde den til gengæld MEGET - så hun snakkede ofte om stramt maveskind.

Men total uretfærdigt, så har hun ikke et eneste strækmærke på maven idag.

Jeg fik strækmærker allerede ved min første graviditet, og de forsvandt næsten efter et års tid...kunne kun svagt anes nederst på maven. Denne gang træder de gamle strækmærker frem igen - så er spændt på hvordan det ender? Men bekrymrer mig ikke om det og tror ikke på at en creme gør forskellen. Jeg bruger kun creme for at fugte huden - tror ikke på mirakler.

Anmeld

9. marts 2010

Sjl-msl-Mkl

Hej.

Det er aldrig sjovt når huden på maven begynder og gøre ondt.

Jeg smurte med Matas Mavecreme. Det virkede virkelig for mig..

Anmeld

9. marts 2010

AWO

Lise skriver:

Hej Anke,

Det lyder ikke rart. Kan du ikke prøve at smøre noget olie på - eller gør du allerede det? Jeg har brugt mandelolie at smøre min mave med under begge graviditeter - det siges at forebygge strækmærker, hvilket jeg ikke kan sige noget om, men mit maveskind har været blødt og rart hele vejen igennem  

Mvh. Lise 39+5 - og stadig med blød, strækmærkefri mave

Jeg har ikke prøvet at smøre med olie, men smører mig regelmæssigt med en fed creme, og udenpå føles maven også fin og blød - det er indefra, det strækker..

Men tak for rådet! Rart at få lidt medfølelse.

Heldigvis er det kun om aftenen, så jeg håber da, det bare er en fase - og et eller andet skal der jo være i vejen, når nu jeg ikke rigtigt har haft gener ellers.. 

Anmeld

9. marts 2010

AWO

lululupo skriver:

jeg læser lige med, har det nemlig på præcis samme måde...... det gør virkelig av, og de sure opstød er næsten ikke til at holde ud!!!!

Christina uge 27

Dem er jeg heldigvis sluppet for indtil videre! Stakkels dig.

Anmeld

9. marts 2010

lululupo

Anke skriver:

Jeg har ikke prøvet at smøre med olie, men smører mig regelmæssigt med en fed creme, og udenpå føles maven også fin og blød - det er indefra, det strækker..

Men tak for rådet! Rart at få lidt medfølelse.

Heldigvis er det kun om aftenen, så jeg håber da, det bare er en fase - og et eller andet skal der jo være i vejen, når nu jeg ikke rigtigt har haft gener ellers.. 

Ja præcis indefra, som om det hele trykker avvvvvvvv

Anmeld

9. marts 2010

AWO

RumlesMor skriver:

Havde også en uges tid hvor jeg følte maveskindet stramme om aftenen, det gik over. Og ja - jeg har fået strækmærker, men om det hænger sammen med fornemmelse af stramt maveskind tvivler jeg på.

Har en veninde hvor det kun var maven der voksede, og den gjorde den til gengæld MEGET - så hun snakkede ofte om stramt maveskind.

Men total uretfærdigt, så har hun ikke et eneste strækmærke på maven idag.

Jeg fik strækmærker allerede ved min første graviditet, og de forsvandt næsten efter et års tid...kunne kun svagt anes nederst på maven. Denne gang træder de gamle strækmærker frem igen - så er spændt på hvordan det ender? Men bekrymrer mig ikke om det og tror ikke på at en creme gør forskellen. Jeg bruger kun creme for at fugte huden - tror ikke på mirakler.

Åh, godt at høre, det går over!

Ved mig er det også kun maven, der vokser, så det kan da godt være, det har noget med det at gøre. Og ja, kommer der strækmærker, så må man jo bare tage dem med - selvom jeg da helst vil slippe.  Men det er godt at høre, de kan forsvinde så meget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.