Hun er bare for meget!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

435 visninger
8 svar
0 synes godt om
9. marts 2010

Anonym trådstarter

Jeg har en veninde som jeg holder meget af, men nu er hun ved at gå mig på nerverne!!

Hun skriver eller ringer til mig mindst 2-3 gange hver eneste måned og tror at hun er gravid, og panikker altid fuldstændig.

Hun har PCO så jeg ved ikke om det kan være det der gør hun brændende ønsker sig at være gravid, hun lader som om hun ikke vil, men det kan jeg jo fint regne ud hun gerne vil, og kan godt forstå hende, til en vis grænse!

Problemet, som jeg ser det, er at hun knalder sgu alle hun kan komme til, hver eneste kammerat hun har, hver eneste fyr hun kan få i sengen fra byen, selv hendes bedste veninds mand!!!!! Og det kan jeg bare IKKE stå inde for!

Jeg aner ikke hvad jeg skal sige til hende mere.. Hun bruger jo ikke beskyttelse med nogen af de her mænd, og helt ærligt så synes jeg godt nok ikke det er den smarteste måde at sætte et barn i verden på!

De 2-3 gange hun ringer om måneden og går helt i panik og siger hun bare ikke må være gravid osv, er bare for meget, gider det simpelthen ikke, synes det er ulækkert!

Men føler mig også bare samtidigt som en elendig veninde fordi jeg tænker sådan...

Hvad synes i?...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2010

Frejasmor

Jeg kan godt forstå du bliver træt af at høre på det...

Hvad med at tage en snak med hende om hvordan du har det med det??

Anmeld

9. marts 2010

Anonym trådstarter

Frejasmor skriver:

Jeg kan godt forstå du bliver træt af at høre på det...

Hvad med at tage en snak med hende om hvordan du har det med det??

Har prøvet at komme lidt ind på det, men så bliver hun jo ekstremt sur og går forsvarsposition... Ved ikke hvordan jeg skal sige det til hende ellers. :o(

Anmeld

9. marts 2010

Frejasmor

Anonym skriver:

Har prøvet at komme lidt ind på det, men så bliver hun jo ekstremt sur og går forsvarsposition... Ved ikke hvordan jeg skal sige det til hende ellers. (

Nej så er det også svært..

Så kan det være du skal prøve at fortælle hende, på en pæn måde, at du ikke har lyst til at høre om det, og at du ikke kan stå inde for at hun er sammen med så mange også hendes venindes mand (hvilket i øvrigt er så røvet!!!).

Og at du synes det er dumt ikke at beskytte sig når hun er sammen med så mange..

Ved godt det er svært, for hun bliver jo nok lidt stødt og bliver nok sur..

Anmeld

9. marts 2010

ønskebørn74

Frejasmor skriver:

Nej så er det også svært..

Så kan det være du skal prøve at fortælle hende, på en pæn måde, at du ikke har lyst til at høre om det, og at du ikke kan stå inde for at hun er sammen med så mange også hendes venindes mand (hvilket i øvrigt er så røvet!!!).

Og at du synes det er dumt ikke at beskytte sig når hun er sammen med så mange..

Ved godt det er svært, for hun bliver jo nok lidt stødt og bliver nok sur..

Helt enig!!! Og ikke kun kan hun blive gravid... Hvad med alle de sygdomme hun kan få og så vidergive...

Anmeld

9. marts 2010

Sakris

Skummelt, jeg havde overvejet at oprette et "undskyld jeg brokker mig"-indlæg der kunne minde om din situation.  

Synes dog dette lyder værre, og må af erfaring sige at det er meget nedslidende og energiforpurende situation.

Jeg kan ikke give dig nogle gode råd, idet jeg heller ikke ved hvordan jeg skal takle det med min egen veninde. Synes det er så svært at skulle forklare at man ikke kan takle alt det brokkeri, der delvist kunne klares af hende selv, hvis hun gad at lægge energi i det.

Synes ikke du er en dårlig veninde. Du lytter stadig til hende.

Gud ved hvad jeg er hvis du er en dårlig veninde?

Anmeld

9. marts 2010

lisbethita

Anonym skriver:

Jeg har en veninde som jeg holder meget af, men nu er hun ved at gå mig på nerverne!!

Hun skriver eller ringer til mig mindst 2-3 gange hver eneste måned og tror at hun er gravid, og panikker altid fuldstændig.

Hun har PCO så jeg ved ikke om det kan være det der gør hun brændende ønsker sig at være gravid, hun lader som om hun ikke vil, men det kan jeg jo fint regne ud hun gerne vil, og kan godt forstå hende, til en vis grænse!

Problemet, som jeg ser det, er at hun knalder sgu alle hun kan komme til, hver eneste kammerat hun har, hver eneste fyr hun kan få i sengen fra byen, selv hendes bedste veninds mand!!!!! Og det kan jeg bare IKKE stå inde for!

Jeg aner ikke hvad jeg skal sige til hende mere.. Hun bruger jo ikke beskyttelse med nogen af de her mænd, og helt ærligt så synes jeg godt nok ikke det er den smarteste måde at sætte et barn i verden på!

De 2-3 gange hun ringer om måneden og går helt i panik og siger hun bare ikke må være gravid osv, er bare for meget, gider det simpelthen ikke, synes det er ulækkert!

Men føler mig også bare samtidigt som en elendig veninde fordi jeg tænker sådan...

Hvad synes i?...

Hejsa.... jeg kan altså godt forstå dig. Vi har sikkert alle veninder, som gør ting, som vi ikke er enige i. Nogel af mine er utro....og meget meget andet, som jeg ikke kan stå inde for. Man lytter og siger sin ærlige mening - og så er man en god veninde. Man BEHØVER jo ikke være enige, bare fordi man er rigtigt gode veninder, vel? 

Men....det som er svært er naturligvis, at hun ret tit kontakter dig med det samme "problem" eller "issue" og fordi det konflikter med dine grænser, så er det naturligvis lidt hårdt at skulle høre på. Det forstår jeg godt. Du kan ikke gøre andet end det du gør - og så sige din holdning på en pæn måde. Også fordi du jo holder af hende. Hun skal da passe på sig selv. På den måde hun gør nu, så opfordrer hun til at rode sig ud i noget værre rod - måske at blive gravid med en som ikke ønsker et barn?? 

Men vi er alle forskellige....og hun er selv ansvarlig for hendes valg. Vær hendes veninde - og vær der for hende - men det er hendes eget ansvar med de valg hun træffer :-)

Håber du kan bruge det til.....et eller andet!

Ha en super dag! Kærligst Lisbeth

Anmeld

9. marts 2010

December 27

Hvis du har prøvet at forklare hende det på den positive måde... ville jeg nok prøve den lidt mere grove måde.. ellers ville jeg tage helt afstand fra det og sige til hende at jeg ikke bryder mig om at snakke om netop dette emne med hende, da jeg personligt synes det er frastødende..

Kender et par stk. der er rigtig gode venner, men har visse ting de bar ikke skal snakke om, da det får dem op i det røde felt, og det går også fint..

Så må venskabet bære eller briste.. tror hun er kørt fast i baby rillen, idet hun har pco.. tror alle vil give mig ret i, at den måde hun vil sætte et barn i verden på er forkert, og kun bliver mere indviklet jo ældre barnet bliver...

Anmeld

9. marts 2010

Frejasmor

ønskebarn74 skriver:

Helt enig!!! Og ikke kun kan hun blive gravid... Hvad med alle de sygdomme hun kan få og så vidergive...

Ja hun kan jo blive smittet eller smitte alle dem hun er sammen med....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.