For højt blodsukker?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.267 visninger
6 svar
0 synes godt om
9. marts 2010

Thildesmor

Ja som overskriften lyder, har jeg for højt blodsukker (ik så meget 6,1, det er hvis ikke så slemt) skal ha det målt igen på torsdag..

Men er der nogle af jer vise damer, som ved hvordan man får det ned igen? skal man spise ananas?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2010

Fines mor

Jeg har selv forhøjt blodsukker/ Diabetes type 2, og vil ikke råde dig til at spise formeget ananas da det er en "sød" frugt.

Din måling på 6,1 er ikke så højt men det kan bringes ned ved at se på hvormeget fedt du indtager, og så lidt mere motion.

Spørg bare hvis du vil vide mere .

Anmeld

9. marts 2010

Thildesmor

Tusind tak for dit svar, går igang med det samme, det skal ihverfald prøves

Så i aften kommer der gulerødder på bordet

KH Anette 32+1

Anmeld

9. marts 2010

Fines mor

Havregryn giver en lav stigning i dit blodsukker, så det kan du evt. spise til morgenmad. Noget som du også kan se på er hvormeget hvidt brød du indtager. Skift alt hvidt brød ud med fibre/groft brød, og så spis mange men små måltider.

Pas på frugten da der også er meget frugt sukker i nogle af dem;-)

Anmeld

9. marts 2010

anna-jonas

Anette-Johansen skriver:

Tusind tak for dit svar, går igang med det samme, det skal ihverfald prøves

Så i aften kommer der gulerødder på bordet

KH Anette 32+1

Har du fået foretaget en sukker-belastning?? For det er ikke nok at måle et fasteblodsukker, når man er gravid. Hvis du har eller får graviditets-sukkersyge, så skal du følges tæt på en svangreafdeling, og tale med diætist.

Jeg har selv, i 2 graviditeter haft diabetes som krævede insulin behandling. Så spørg endelig.

Mette

Anmeld

9. marts 2010

Thildesmor

Anna-jonas skriver:

Har du fået foretaget en sukker-belastning?? For det er ikke nok at måle et fasteblodsukker, når man er gravid. Hvis du har eller får graviditets-sukkersyge, så skal du følges tæt på en svangreafdeling, og tale med diætist.

Jeg har selv, i 2 graviditeter haft diabetes som krævede insulin behandling. Så spørg endelig.

Mette

Nej jeg har først været ved lægen idag og der var først der de fandt ud af der var sukker i min urin og jeg havde for højt blodsuker..

Men skal til lægen igen på torsdag og der vil de tjekke igen, så håber også hun der kan fortælle mig hva der skal gøres og om det overhovedet stadigvæk er for højt, var nemlig ikke fastende idag.. Men vi venter lige til torsdag og ser hva de siger, nu prøver jeg ihvertfald at leve lidt sundere, det tager jeg ihvertfald ikke noget skade af under alle omstændigheder.. vil jo alt godt for min lille prinsesse ind i maven 

Men tusind tak for dit svar, kan være der kommer 10000000 spørgsmå til dig på torsdag

fra mig

Anmeld

9. marts 2010

anna-jonas

Anette-Johansen skriver:

Nej jeg har først været ved lægen idag og der var først der de fandt ud af der var sukker i min urin og jeg havde for højt blodsuker..

Men skal til lægen igen på torsdag og der vil de tjekke igen, så håber også hun der kan fortælle mig hva der skal gøres og om det overhovedet stadigvæk er for højt, var nemlig ikke fastende idag.. Men vi venter lige til torsdag og ser hva de siger, nu prøver jeg ihvertfald at leve lidt sundere, det tager jeg ihvertfald ikke noget skade af under alle omstændigheder.. vil jo alt godt for min lille prinsesse ind i maven 

Men tusind tak for dit svar, kan være der kommer 10000000 spørgsmå til dig på torsdag

fra mig

Hej! Hvis dit blodsukker var 6,1 og det ikke var faste blodsukker..........så er det ikke for højt. Når man er gravid, så ligger niveauet generelt lidt højere. Du skal bede om at få foretaget en glucosebelastning...............og hvis den er for høj, så skal du henvises til svangreafd. på dit sygehus.

Held og lykke med lægebesøget på torsdag.

Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.