Carla i gæstedagpleje :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

594 visninger
11 svar
0 synes godt om
9. marts 2010

Barbamama

Carla var i gæstedagpleje i går. Der blev afholdt noget heldagslegestue et godt stykke fra hvor vi bor og vi havde ikke mulighed for at få Carla derned og hjem igen (vi har ikke bil) og derfor skulle hun i gæstedagpleje hos en uden for gruppen. Vi har aldrig mødt hende før og Carla har aldrig været i gæste-dp før. Derfor satte jeg lige god tid af til at aflevere hende så hun lige kunne se dp'eren og omgivelserne an inden jeg gik. Da vi kom ind tager jeg tøjet af Carla og så tager dp'eren hende. Carlas mundvige ryger nedaf og hun er meget tæt på at begynde at græde. Jeg siger lige så stille : "Ja ja mor er her... rolig nu...". Så siger jeg til dp'eren at jeg lige går med ind til hun er faldet til ro og så siger hun fanme: "Ja det er jo værre for dig end det er for hende for hun er da ligeglad!" Altså undskyld mig, men hvem af os to kender lige mit barn bedst?!?!?! Hold kæft hvor blev jeg sur. Hvad regner hun med???? At jeg bare afleverer mit barn til en fremmed og går med det samme???? Hun skal sgu da lige se hvor hun er. Jeg efterlader hende da ikke bare ved en hun ALDRIG har set før uden at have sikret mig at hendes aflevering er gået godt... KO altså!!!!! Hun havde overhovedet ingen interesse i lige at spørge lidt til hvad Carla var for en og om der var noget hun skulle tage hensyn til (et eller andet) og jeg kunne bare mærke at jeg bare skulle hurtigst muligt ud af den dør igen. Jeg havde slet ikke lyst til at gå og hele min dag gik med at tænke på Carla og minutterne gik alt for langsomt. Jeg løb nærmest ned og hentede hende efter arbejde. Heldigvis havde hun ikke været ked af det. Men jeg fik afhentet en pige hvis bluse og hagesmæk var smurt ind i gylp selvom jeg havde sagt at der var rigeligt med hagesmække og bluser nede i hendes taske. Hun gylpede nemlig meget i går. Er rimelig hurtig med at skifte hendes hagesmæk og bluse når hun har gylpet. Hvem gider lugte til sådan noget surt noget.... Altså... Så jeg er bare glad for at det IKKE er hendes faste gæsetdagplejer og så er jeg VILDT glad for at vores egen er skide god til Carla og til den bekymrede mor (hi hi). Vi står sgu altid lige og snakker inden jeg går og Carla kommer stille og roligt ind af døren. Nok også derfor Carla er så glad for hende. Sikke en lang smøre..... Det har bare fyldt så meget i mit hoved!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2010

Karo

Ja, hun virker da til at være noget af en ko den dpér

Hun må da have en forståelse for at man som mor gerne lige vil se det sted an hvor man aflevere sit lille barn. Men det kan hun åbenbart ikke.

Derfor er det også dejligt at det ikke er jeres normale dpér.

Anmeld

9. marts 2010

Ni-ko-li-ne

michella80 skriver:

Carla var i gæstedagpleje i går. Der blev afholdt noget heldagslegestue et godt stykke fra hvor vi bor og vi havde ikke mulighed for at få Carla derned og hjem igen (vi har ikke bil) og derfor skulle hun i gæstedagpleje hos en uden for gruppen. Vi har aldrig mødt hende før og Carla har aldrig været i gæste-dp før. Derfor satte jeg lige god tid af til at aflevere hende så hun lige kunne se dp'eren og omgivelserne an inden jeg gik. Da vi kom ind tager jeg tøjet af Carla og så tager dp'eren hende. Carlas mundvige ryger nedaf og hun er meget tæt på at begynde at græde. Jeg siger lige så stille : "Ja ja mor er her... rolig nu...". Så siger jeg til dp'eren at jeg lige går med ind til hun er faldet til ro og så siger hun fanme: "Ja det er jo værre for dig end det er for hende for hun er da ligeglad!" Altså undskyld mig, men hvem af os to kender lige mit barn bedst?!?!?! Hold kæft hvor blev jeg sur. Hvad regner hun med???? At jeg bare afleverer mit barn til en fremmed og går med det samme???? Hun skal sgu da lige se hvor hun er. Jeg efterlader hende da ikke bare ved en hun ALDRIG har set før uden at have sikret mig at hendes aflevering er gået godt... KO altså!!!!! Hun havde overhovedet ingen interesse i lige at spørge lidt til hvad Carla var for en og om der var noget hun skulle tage hensyn til (et eller andet) og jeg kunne bare mærke at jeg bare skulle hurtigst muligt ud af den dør igen. Jeg havde slet ikke lyst til at gå og hele min dag gik med at tænke på Carla og minutterne gik alt for langsomt. Jeg løb nærmest ned og hentede hende efter arbejde. Heldigvis havde hun ikke været ked af det. Men jeg fik afhentet en pige hvis bluse og hagesmæk var smurt ind i gylp selvom jeg havde sagt at der var rigeligt med hagesmække og bluser nede i hendes taske. Hun gylpede nemlig meget i går. Er rimelig hurtig med at skifte hendes hagesmæk og bluse når hun har gylpet. Hvem gider lugte til sådan noget surt noget.... Altså... Så jeg er bare glad for at det IKKE er hendes faste gæsetdagplejer og så er jeg VILDT glad for at vores egen er skide god til Carla og til den bekymrede mor (hi hi). Vi står sgu altid lige og snakker inden jeg går og Carla kommer stille og roligt ind af døren. Nok også derfor Carla er så glad for hende. Sikke en lang smøre..... Det har bare fyldt så meget i mit hoved!

puuuuh det er aldrig sjovt....

Nikoline har også lige været i gæste DP for første gang, hun har dog set sin gæsteDPmor før, da hun er i samme gruppe som vores egen DP mor.... Eftersom det er martin der afleverer for tiden og han skal på job, er Nikoline den første der bliver afleveret... Så hun blev "bare" afeveret som hun plejer, og det gik over al forventning..... Ja hun græd da Martin gik, de tre første dage af ugen, men det varede kun til han var ude af syne.... Så var hun glad og tilfreds... og da vi nåede torsdag kunne hun sige uise (Louise) hedder DP moren...

men hun var også super god til at tage sig af hende...

det er da ikke fedt at blive mødt med den kommentar du fik.... sådan en krage!

Anmeld

9. marts 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Åh,øv,der er da bare ikke noget værreDet er da NORMALT at de lige spørger ind til barnet,skifter deres tøj og fortæller hvordan dagen er gået.

Stakkels dig,håber ikke I får så meget brug for hende.

Anmeld

9. marts 2010

TbCp

michella80 skriver:

Aj altså hvad faen bilder hun sig ind! Dumme KO!!!!

Godt det ikke er der hun normalt skal i gæstedagpleje!

Liva er også i gæstedagpleje denne uge og hendes gæstedagplejer er simpelthen SÅ god!!!! Virkelig fantastisk! Og så har hun både hund (hun har lige fået en ny lille hvalp) og kat, så Liva ævler løs om de dyr når hun kommer hjem

Anmeld

9. marts 2010

Barbamama

Godt at høre at I ikke synes jeg er helt på afveje. Og ja jeg er bare SÅ glad for at det ikke er hendes faste gæstedagplejer. Hun er slet ikke med i den gruppe af dagplejere der mødes.

Min egen dp'er kunne også godt forstå at jeg ikke havde brudt mig om at aflevere Carla og hun syntes også det var en underlig måde hun havde opført sig på. Hvor er det dejligt at man så har fået så god en dp'er og ikke en som hende den anden... Puha.... men så havde jeg også søgt om at få en anden....

Nu kan jeg bare mærke at jeg er lidt nervøs for næste gang hun skal af sted i gæstedagpleje hvis nu hende jeg har fast er lige sådan..... Det håber jeg virkelig ikke.

Anmeld

9. marts 2010

anna-jonas

Meget ufølsom Dp'er..............det er jo ikke din guldfisk du aflevere til pasning. Synes du skal kontakte dp pædagogen, og fortælle om din oplevelse. Hun skal da guides lidt, i hvordan man modtager nye børn.

Knus til Carla og dig.

Anmeld

10. marts 2010

JustAnotherName

Jeg kan godt forstå at det har fyldt og naget dig meget.
Man vil bare gerne føle sig tryg ved det/den, når ens barn skal passes ude.
Godt hun ikke er fast gæste-DPer. Og at I HAR en super DP og Gæste-DP.

Så kan man bare krydse fingre for, at det ikke bliver nødvendigt, at bruge andre.......selvom det kan være svært helt at undgå.

Da Bianca gik i DP, var hun hos 3 FORSKELLIGE på en uge (altså 5 hverdage) .....een af dem havde hun heller aldrig nogensinde set før.
Det var så utilfredsstillende, at hun skulle "kastes sådan rundt" til forskellige adresser og nye ansigter over så kort tid.
Og så var det endda lige op til, at hun skulle stoppe i DP og starte i vuggestue, så der var meget for det lille pus at forholde sig til på dét tidspunkt. Det var jeg SÅ ærgelig over!! ....men jeg havde jo et kursus som jeg skulle passe. Ellers havde jeg skismer holdt hende hjemme fremfor alt det vekslen rundt til alle de forskellige.

DP kan være super! Men det KAN altså også være noget kedeligt bøvl.

Anmeld

10. marts 2010

lion

Sikke en gimpe, hvordan er det hun tager imod nye børn. Er glad for hun ikk er jeres faste gæste DP

Anmeld

10. marts 2010

Barbamama

Anna-jonas skriver:

Meget ufølsom Dp'er..............det er jo ikke din guldfisk du aflevere til pasning. Synes du skal kontakte dp pædagogen, og fortælle om din oplevelse. Hun skal da guides lidt, i hvordan man modtager nye børn.

Knus til Carla og dig.

Jeg overvejede det, men tænkte at når jeg ikke skulle have Carla derned igen ville jeg ikke gøre mere ved det. Men hvis det dukker op med hende som mulighed igen vil jeg sige nej til det. Hun skal bare ikke derhen igen....

Men jeg fortalte min egen dp-mor om oplevelsen så jeg ved jo ikke om hun fortæller videre. Tror jeg faktisk godt hun kunne finde på....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.