Jordemoder - men hvornår skal du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.075 visninger
11 svar
0 synes godt om
8. marts 2010

smokin

Altså - jeg har læst en del indlæg herinde efterhånden og er begyndt at undre mig over hvornår man går til jordemoder - det virker som om det er forskelligt? 

Da jeg var til lægeundersøgelse nr.2 overraskede min læge mig ved at spørge "nå, hvordan gik det hos jordemoderen i for et par uger siden"  øhh jeg havde så IKKE været til jordemoder???!

Prøvede at google det og sørme om jeg ikke fandt en side hvor der står følgende uger: 20, 28,32,36,38,40.

Er det den gamle ordning?

Jeg har nemlig "kun" fået tider i følgende uger: 14, 29, 35,39 (altså ikke 14. uge men 14+0 osv).

Min jordemoder er altså også en udfordring, jeg har endnu ikke mødt hende jeg er tilknyttet.. så det er meget meget spændende. 

KH
Zette 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2010

LRJ

Aner ikk noget om det, men jeg gik ved min hver 4. uge, og fik af vide af hende sidst at nu ville hun ikk se mig før uge 38, hvis jeg ikk havde født inden, Og at man normalt ikk går til Jordemoder så tit som jeg har gjort

Anmeld

8. marts 2010

December 27

Det ser meget fornuftig ud.. hvis du går over er det vidst noget med hver anden dag hun gerne vil se dig.. men ja det er ikke så tit man skal til jordmor idag.. min mor synes også det lyder mærkeligt... men tror heller ikke det er så nødvendig, hvis der er noget de er i tvivl om sender de dig jo til scanning, plus man selv skal have en ok fornemmelse for den lille klump

Anmeld

8. marts 2010

Anne85

Zette skriver:

Altså - jeg har læst en del indlæg herinde efterhånden og er begyndt at undre mig over hvornår man går til jordemoder - det virker som om det er forskelligt? 

Da jeg var til lægeundersøgelse nr.2 overraskede min læge mig ved at spørge "nå, hvordan gik det hos jordemoderen i for et par uger siden"  øhh jeg havde så IKKE været til jordemoder???!

Prøvede at google det og sørme om jeg ikke fandt en side hvor der står følgende uger: 20, 28,32,36,38,40.

Er det den gamle ordning?

Jeg har nemlig "kun" fået tider i følgende uger: 14, 29, 35,39 (altså ikke 14. uge men 14+0 osv).

Min jordemoder er altså også en udfordring, jeg har endnu ikke mødt hende jeg er tilknyttet.. så det er meget meget spændende. 

KH
Zette 

Jeg skal afsted i samme uger som dig. i starten tænkte jeg også at det var vildt lidt... Men for faen, er der noget ved jeg at hun har telefontid om mandagen og ellers er der jo altid min praktiserende læge... Så jeg synes egentlig ikke jeg har behov for mere... Men det kan være det kommer når jeg kommer længere hen

Anmeld

8. marts 2010

XXSS

Jeg mener jeg var i uge 15 + og skal igen i uge 28.  Tror det er forskelligt fra jordmodercenter til jordmodercenter.   

Sidste graviditet var jeg 17+, 26+, 32+ og så en del gange sidst i gravidteten, men det var også et andet center.

Anmeld

8. marts 2010

Ann-

jeg var ved jordmoder

17+0

27+3

32+3

37+4

39+o

Anmeld

8. marts 2010

Trolde_mor

Har ikke været ved jordmor endnu, men har fået at vide af min læge at der inden for de næste 3 uger kommer brev om at vi skal til jordmor første gang.

Er 10 + 4...

Anmeld

8. marts 2010

Low

Jeg går på et jordmoderhold hvor vi er 6 piger ca. i samme alder(under 20 år). Og jeg var der første gang da jeg var i uge 13 eller 14 og ellers så skal vi mødes alle sammen en gang om måneden hos vores fælles jordmoder. Det er meget hyggeligt. Vi piger på holdet har lidt forskellig termin. Den som er længst henne hun har termin først i juni og hende som har sidst termin.

Anmeld

8. marts 2010

Low

Jeg mente at hende som er længst henne hun har termin først i juni og hende som er kortes henne eller hvad man nu kan sige hehe hun har sidst i juni

Anmeld

8. marts 2010

AWO

Jeg tror vist nok, jeg har en enkelt gang mere end dig - men det kommer vist også an på, hvilket sygehus det er (Hvidovre for mit vedk.)

2. JM samtale havde jeg i sidste uge, ugen efter min 2. lægesamtale.

Og jeg har heller ikke set "min" JM endnu! Første gang var hun syg, og denne gang havde hun ferie.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.