Hvor meget søvn ... ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.149 visninger
7 svar
0 synes godt om
8. marts 2010

CamiRon

Hej Piger.

Hvor meget søvn i løbet af dagen vil et barne på 9 mdr. typisk have brug for?

Min datter har længe sovet 2 lure om dagen af 1½ times varighed, men det er som om at det er ved at være lige rigeligt, da hun ofte vågner af sig selv efter ½-1 time i den anden lur.

Hvornår begynder de at sove kun 1 lur om dagen?

Camilla og Emma 150609

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2010

katrine26

CamiRon skriver:

Hej Piger.

Hvor meget søvn i løbet af dagen vil et barne på 9 mdr. typisk have brug for?

Min datter har længe sovet 2 lure om dagen af 1½ times varighed, men det er som om at det er ved at være lige rigeligt, da hun ofte vågner af sig selv efter ½-1 time i den anden lur.

Hvornår begynder de at sove kun 1 lur om dagen?

Camilla og Emma 150609

det er meget forskelligt fra barn til barn nogle har brug for de to lure til de er længe over et år og hos andre stopper de meget tidligt.

Et lille forslag når hun tager den første lur så væk hende efter en time og så langsomt trappe ned på den første lur, det vil forhåbenlig gøre hun tager længer lure om eftermiddagen hvor det også er mest praktisk så hun nemlig ikke når at blive alt for pylderet om aften.

katrine26

Anmeld

8. marts 2010

XXSS

Hej med dig

vores datter er først begyndt på sin ene lur her efter hun er starte i vuggestue lige omkring et år. Men kan stadig tage et par lurer til herhjemme, hvis hun er sløj eller bare meget træt. I vuggestuen sover hun kun en gang.

Tanja

Anmeld

8. marts 2010

Anne85

Sad faktisk lige ved lægen idag og læste en artikel om søvn... Mener børn mellem 6 og 12 mdr havde brug for 12 timer i døgnet... Studsede ihvertfald over at børn på min søns alder (2 1/2) kun havde brug for 11 timer for han sover ihvertfald 13 hvis ik mere

men børn er jo så forskellige... Min søn var 1 1/2 eller mere da han sprang sin formiddags lur over.
Og indtil han blev 2 kunne han sagtens sove mere end 3 timer til middag.

Anmeld

8. marts 2010

Pia

Nej hvor sjovt.. MIn datter er født præcis samme dag...Nemlig den 15062009

Hun sover stadig ca 1½ time om formiddagen og 2 timer om eftermiddagen og kommer i seng ca 19.30 og sover til kl 6.00
Hun sover så desværre ikke natten igennem endnu.. Hun kan være vågen alt mellem 1-5 gange..
Så derfor kan jeg ikke se lige nu at hun kan undvære nogen af sine lure..

Min ældste datter der er 4 år sov formiddags/morgenlur indtil hun var 13 mdr..
Derefter sov hun så kun middagslur på 2 timer..
Den dag i dag sover hun ikke til middag i børnehaven ,men når hun er her hjemme iweekenden og på fridage, så får hun ofte en times middagssøvn og hun elsker den...

Anmeld

8. marts 2010

CamiRon

Pia skriver:

Nej hvor sjovt.. MIn datter er født præcis samme dag...Nemlig den 15062009

Ej hvor skægt!  De er født på en dejlig dag. Glæder mig til at fejre hendes første fødselsdag!

Anmeld

8. marts 2010

CamiRon

Tusind tak for jeres svar, alle sammen. Så vidt jeg lige kan vurdere ud fra det I skriver kan jeg regne med at hun går ned på 1 lur når hun er omkring 1 år, plus minus selvfølgelig.  

Ang. lurenes varighed, tror jeg at jeg lader hende selv bestemme hvor længe hun vil sove af gangen, så må jeg se hvornår jeg kan slå de 2 lure sammen til 1.

Anmeld

8. marts 2010

Mor til Frederic og Freya

Frederic started i dp da han var 8 mdr og der sov han de første 14 dage en kort formiddagslur på max 1 time.

Så ved 9 mdr sov han 12 timer om natten - 2½-3 timer til middag og af/til en lille lur om eftermiddagen på max 30 min, for lige at have energi til aftensmad.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.