Pyha, sikke en dag! Jeg er gravid uge 6+4 og har haft det ok indtil i fredags, hvor jeg begyndte at få anderledes ondt i maven. Det fortsatte weekenden over, så jeg tænkte, at jeg hellere måtte tage til læge i dag - mest for at berolige mig selv. Han undersøgte mig og sagde først, at det så fint ud. Følte lidt rundt omkring derinde og sagde så, at han kunne mærke noget på størrelse med en pære i min venstre æggestok. Ifølge ham var der to muligheder: enten sad graviditeten uden for livmoderen, ellers var det en cyste... troede selvfølgelig på det første og indstillede mig lynhurtigt på operation+mistet graviditet i mit hovede
Blev sendt akut til scanning, hvor lægen først ønskede tillykke med graviditeten, hvilket jeg synes var lidt underligt, når alting nu ikke så særlig godt ud! Hun gik i gang med at scanne, fandt fosteret og viste os det på skærmen. Igen forstod jeg ikke, at hun absolut behøvede at gøre det, når det alligevel skulle fjernes. Hun rodede lidt rundt og mumlede noget om, at hun ikke kunne se min æggestok. Jeg spurgte, om det da ikke var dér, at fosteret sad.... og tænkt sig, så sagde hun, at det sad helt perfekt i min livmoder
Vi så hjerteblink, og det var bare helt fantastisk
Nå men eftersøgningen var jo ikke slut endnu, for cysten skulle jo lokaliseres. Efter mere søgen måtte hun tilkalde endnu en læge, der heller ikke kunne finde noget unormalt. Jeg spurgte, om det kunne hænge sammen med meget træg mave.. det blev så konklusionen på det hele, så jeg blev sendt hjem med billede af "vingummibamsen" og en besked om at købe noget Magnesia
Sikke noget lort...
Anmeld