31+1 og sidste lægebesøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.999 visninger
6 svar
0 synes godt om
8. marts 2010

Sisley

Ja, det var så det - sidste lægebesøg (forhåbentlig) inden lilletøsen kommer til verden.

Hvad var jeres symfyse-fundus mål? Mit er 34 cm og det synes min læge er "en stor mave". Jeg kan se, at jeg ligger lidt over gennemsnitskurven, men det ser da ikke graverende ud... Hun begyndte at fable om ekstra skanninger - og det siger jeg ikke nej tak til - men min egen fornemmelse er, at baby er af helt normal størrelse (jeg kan mærke hun har rigelig plads til at boltre sig rundt på, så jeg tror simpelthn bare min mave er stor). Kan selvfølgelig ikke helt lade være med at spekulere på, om det er en chubby tøs jeg skal spytte ud  - det ville jo være mærkeligt om ikke hun nød lidt godt af de ekstra kilo jeg har fået på sidebenene.

Sara
31+1

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2010

Tdittmann

Hej 

jeg er knap så langt som dig ( i dag 30+5), men mit symfundus mål er kun 27 cm går til kontrolscanninger hver 14.dag på OUH pga. for lille vækst.

Skal til jdm på torsdag så der er jeg spændt på hvor stort målet er giver lige en opdatering hvis der er nogen der er interesseret 

Knus Tanja

Anmeld

8. marts 2010

Koen.

Sisley skriver:

Ja, det var så det - sidste lægebesøg (forhåbentlig) inden lilletøsen kommer til verden.

Hvad var jeres symfyse-fundus mål? Mit er 34 cm og det synes min læge er "en stor mave". Jeg kan se, at jeg ligger lidt over gennemsnitskurven, men det ser da ikke graverende ud... Hun begyndte at fable om ekstra skanninger - og det siger jeg ikke nej tak til - men min egen fornemmelse er, at baby er af helt normal størrelse (jeg kan mærke hun har rigelig plads til at boltre sig rundt på, så jeg tror simpelthn bare min mave er stor). Kan selvfølgelig ikke helt lade være med at spekulere på, om det er en chubby tøs jeg skal spytte ud  - det ville jo være mærkeligt om ikke hun nød lidt godt af de ekstra kilo jeg har fået på sidebenene.

Sara
31+1

sidst jeg fik det målt var i uge 29 + 5 og der var det 31 og ifølge den kurve er det os over gennemsnittet
men ved mig er det næppe fordi baby er stor, for går til nogle ekstra skanninger (mangler en arterie i navlestrengen) og har hver gang fået af vide hun var lille.. men skal til jordmoder onsdag så er spændt på hvor rund jeg er blevet

Tanja 34 + 2

Anmeld

8. marts 2010

MariaJ

Jeg har lige været hos jordmor i dag og mit mål var 33 nu hvor jeg er 33+5. Hos lægen for to uger siden blev det målt til 32, så det virker som om kurven begynder at flade lidt ud her. Jeg har hele tiden fulgt overkanten af normalkurven, men målet fra i dag ligger tættere på middellinien. Ingen har snakket om at baby skulle være hverken for stor eller lille.

Maria 33+5

Anmeld

8. marts 2010

Tulle28

Fik at vide da jeg var til sidste lægebesøg at baby ligger i den nedre del af kurven, men ikke noget alarmerende - blev målt til 29 cm da jeg var 33+4.

Anmeld

8. marts 2010

Sara.

Lægerne har aldrig sagt noget til mit symfyse mål, udover helt i starten... der fik jeg afvide det sku ligge på + / - 3 fra den uge jeg var i...

uge 23+3: 23

28+3: 28

32+0: 30

32+3: 31

35+5:33

Anmeld

8. marts 2010

Sisley

Tak for svarene.

Jeg skal til jordemoder i uge 34 (da min uge 35 er i påsken). Vil lige høre hende hvad hun mener. Synes da kunne være fedt med en ekstra skanning - det er jo 100 år siden jeg har set lillemus.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.