Gravid på ægløsningsdag kun?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.029 visninger
4 svar
0 synes godt om
8. marts 2010

malenemusen

Min mand og jeg havde sex lørdag morgen.

Imorges(mandag) testede jeg postitivt på en ægløsningstest. Desværre er min mand syg idag, og nok slet ikke nogey værd når jeg kommer hjem fra arbejde. Kan jeg godt være gravid allerede fra i lørdags af?

Hvordan med det ægløsning - når jeg tester positiv på sådan en test, er det så fordi ægget er på ved ned igennem æggelederen allerde?

Håber i kan hjælpe mig alle i kloge tøser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2010

Muffinmus

Nej nej og nej

Hvis din mand har feber kan det være hans celer ikke er helt optimale, men derfor kan du sagtens blive gravid alligevel:-)

Din ÆL test, hvis du har taget dem regelmæssigt hver dag, viser dig at du har haft en hormon stigning der var høj nok til at give dig ÆL, ikke at du HAR ÆL. ÆL kommer så måske indenfor et døgn tid +-. Alt efter hvor du sidst testede negativt osv.

At i havde sex FØR ÆL er kun godt, det forøger jeres chancer for at få et barn da celler som bekendt kan leve 3-4 døgn inde i din krop. Dvs de ligger på lur og afventer dit æg:-)

Ved kun at have sex når du TROR du har ÆL, bliver dine chancer derfor noget mindre end hvis i også har sex 2-4 dage inden din formodede ÆL.Og du kan også have sex i op til 1 døgn efter formodet ÆL da ægget kan leve omkring et døgns tid.

Og nej, du kan ikke blive gravid fra i lørdags. Ikke i den forstand du tænker på. Men husk det med at cellerne kan leve flere døgn, så du kan godt nå at få et befrugtet æg indenfor det næste døgn tid, selv uden sex. Det betyder ikke at du BLEV gravid i lørdags jo, men at du KAN nå det. Dog ville jeg nu allligevel lige have den sex manden er med på for at optimere chancerne bedst muligt.

Anmeld

8. marts 2010

malenemusen

Ja jeg tænkte nok at det ville have en dårlig påvirkning at han er syg - og jeg tror desværre heller ikke at han er topmotiveret til at jeg springer på ham når jeg kommer hjem.

Men det vil siger at når jeg har testet positiv på ægløsningstesten idag - teststregen var rent faktisk tydligere end kontrol stregen, så kan jeg godt være heldig at de små celler fra i lørdags stadig er aktive.

Hvordan nu hvis manden har det bedre imorgen og han giver mig et skud "vitaminer" der, kan de så godt nå at gøre mig gravid, selvom det er idag jeg har ægløsning?

Anmeld

8. marts 2010

Muffinmus

ja, hvis du har testet hver dag i et par dage og først nu får ne positiv test, så kan du være heldig at det ikke er helt for sent i morgen, men det ligger lige på falderebet. Hvis din test først er positiv i dag, er der gode chancer for at du får ÆL i nat, eller i løbet af i morgen f.eks:-)

Anmeld

12. marts 2010

sæddoner

malenemusen skriver:

Min mand og jeg havde sex lørdag morgen.

Imorges(mandag) testede jeg postitivt på en ægløsningstest. Desværre er min mand syg idag, og nok slet ikke nogey værd når jeg kommer hjem fra arbejde. Kan jeg godt være gravid allerede fra i lørdags af?

Hvordan med det ægløsning - når jeg tester positiv på sådan en test, er det så fordi ægget er på ved ned igennem æggelederen allerde?

Håber i kan hjælpe mig alle i kloge tøser

sæd kan leve fra 2 til 4 dage, så begynd altid at være aktiv hver 2 dag fra 10 dag efter mens

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.