et navn, to verdner.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.536 visninger
13 svar
0 synes godt om
8. marts 2010

Omerovic

Min kæreste og jeg venter barn. Min kæreste er fra Bosnien og jeg selv fra Danmark. Vi ønsker begge at det skal være et navn som kan udtales på begge sprog.

Er der nogle af jer som kan både pige og drenge navne på bosnisk? så bare fyr løs

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2010

Sara.

Una? Mina? tror jeg uden at være helt sikker... Men har været i praktik i en børnehave hvor faderen var fra bosnien (mener jeg).

Anmeld

8. marts 2010

LotteGabriella

Hej fandt lige disse på nettet da jeg søgte på bosniske pigenavne og derefter på drengenavne  De vil også kunne bruges i DK

Pigenavne:

Alma

Elma

Azra

Lejla

Jasmina

Selma

Amina

Edina

Drengenavne:

Armin

Edin

Amar

Faruk

Sani

Håber at det hjælper lidt

Anmeld

8. marts 2010

Lady Marion <3

Daniel   Går i mødregruppe med en fra Bosnien , Der har kaldt ham Daniel da det bruges både der og her i Dk.

Anmeld

8. marts 2010

Lone Jakobsen

vi snakkede meget med en tyrkisk familie engang, deres børn hed:

emine

fevziye

faruk

fati (ved ikke om det staves sådan)

Anmeld

8. marts 2010

sara4

min kæreste er osse fra bosnien og det med navn kan godt være lidt vanskeligt. vi vil osse vælge et navn som ligger godt i munden for begge nationaliteter. han har to lækre unger fra tidligere forhold og de hedder sabina og benjamin. det er helt klart nemmest at finde et pige navn da reglen stort set bare er, at det slutter med a. det er selvfølgelig undtagelser men det er når navnet osse er serbisk. det har man som bosnier det jo ikke så godt med. vi har mange pige navne og vi venter osse en pige til juni. inden vi fik vished om kønnet var jeg helt på spanden fordi jeg bare slet ikke kan forholde mig til ret mange bosniske drenge navne. vi kunne kun finde isak, emil, max, luka som var nogenlunde til at holde ud. isak var jeg dog vild med og det hedder min kærestes brors søn. af pigenavne er der bla. ayla, laura, emma, alma, selma, jasmina, medina, lea, sofia, gabriella, amilla, carolina......

Anmeld

8. marts 2010

LotteGabriella

sara4 skriver:

min kæreste er osse fra bosnien og det med navn kan godt være lidt vanskeligt. vi vil osse vælge et navn som ligger godt i munden for begge nationaliteter. han har to lækre unger fra tidligere forhold og de hedder sabina og benjamin. det er helt klart nemmest at finde et pige navn da reglen stort set bare er, at det slutter med a. det er selvfølgelig undtagelser men det er når navnet osse er serbisk. det har man som bosnier det jo ikke så godt med. vi har mange pige navne og vi venter osse en pige til juni. inden vi fik vished om kønnet var jeg helt på spanden fordi jeg bare slet ikke kan forholde mig til ret mange bosniske drenge navne. vi kunne kun finde isak, emil, max, luka som var nogenlunde til at holde ud. isak var jeg dog vild med og det hedder min kærestes brors søn. af pigenavne er der bla. ayla, laura, emma, alma, selma, jasmina, medina, lea, sofia, gabriella, amilla, carolina......

Jeg er lige faldet over Sani som bosnisk drengenavn, hvilket jeg er HELT vild med...så hvis I engang skal ha' en dreng, så har i et navn mere

Anmeld

8. marts 2010

anna-jonas

Pige navne er nemt. Der er mange flere hvis du googler bosniske navne. Men here it goes..............Ana, Maria, Ina , Iris, Kamila, Lina, Maja, Mia, Milla, Elvira, Jasmina (Jasmin er derngenavn på bosnisk), Alma og Selma.

Drengenavne er ret forskellige fra de danske navne, men her er lige nogle der kan bruges i begge lande.

Aleksandar, Basim, Benjamin, Daniel, Adam, Emil, Filip, Jakob og Kristijan.

Anmeld

8. marts 2010

sara4

LotteGabriella skriver:

Jeg er lige faldet over Sani som bosnisk drengenavn, hvilket jeg er HELT vild med...så hvis I engang skal ha' en dreng, så har i et navn mere

sani er fint jeg har osse en hel side klar i navne hæftet som kun er til drenge navne. det kunne jo godt være, at der dukker en dreng op engang

Anmeld

8. marts 2010

LotteGabriella

sara4 skriver:

sani er fint jeg har osse en hel side klar i navne hæftet som kun er til drenge navne. det kunne jo godt være, at der dukker en dreng op engang

hehe 

Ja her er det navne der skal kunne bruges både i DK og i Italien...så den er lidt svær med drengenavne...hvis vi engang for sådan en 

Det eneste drengenavn jeg er faldet for der, er Luca!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.