Gravid og fået mega chok.. :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.036 visninger
10 svar
1 synes godt om
8. marts 2010

Bom

Hej Piger..

Jeg har kørt mit første rådyr ned her i nat..  
Jeg skulle hente min svoger i vojens, og på vej derind, kører jeg et stort rådyr ned..  Bliver så chokket at jeg ringer næsten grædende til ham og siger, jeg har kørt et rådyr ned, hva skal jeg gøre..  Vi bliver enig om at jeg henter ham først, han var 500 meter derfra.. Da vi kommer tilbage, leder vi efter rådyret, som desværre ikke er død, vi ringer efter min far som er jæger, han kommer så og slår dyret ihjel..

Men mit spørgsmål er så, har lille pigen i maven taget skade af at jeg fik så'n et stort chok??  Jeg er 30+6..

Knus Maria, som slet ikke kan sove..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2010

Ni-ko-li-ne

Mini-Terp skriver:

Hej Piger..

Jeg skulle hente min svoger i vojens, og på vej derind, kører jeg et stort rådyr ned..  Bliver så chokket at jeg ringer næsten grædende til ham og siger, jeg har kørt et rådyr ned, hva skal jeg gøre..  Vi bliver enig om at jeg henter ham først, han var 500 meter derfra.. Da vi kommer tilbage, leder vi efter rådyret, som desværre ikke er død, vi ringer efter min far som er jæger, han kommer så og slår dyret ihjel..

Men mit spørgsmål er så, har lille pigen i maven taget skade af at jeg fik så'n et stort chok??  Jeg er 30+6..

hej søde ven

åh der er bare ikke noget værre end at opleve det chok det giver at påkøre et dyr...

Jeg er ganske sikker på at lille pigen ikke har taget skade, hvis du er meget nervøs så ring til lægen. Mest for din egen skyld, for at få ro i sindet...

kroppen kan klare meget mere end man tror...

sender dig et stort knus

Anmeld

8. marts 2010

Bom

ka-ri-na skriver:

hej søde ven

åh der er bare ikke noget værre end at opleve det chok det giver at påkøre et dyr...

Jeg er ganske sikker på at lille pigen ikke har taget skade, hvis du er meget nervøs så ring til lægen. Mest for din egen skyld, for at få ro i sindet...

kroppen kan klare meget mere end man tror...

sender dig et stort knus

Tak søde...

Nej det var virkelig grimt, og resten af turen hjem, der følte jeg hele tiden at der sprang noget ud foran mig..

Har lige snakket med min far, og det var et stort rådyr jeg har kørt ned, 16 kg uden tarme osv..

Lille fisen har heldigvis sparket rigtig meget idag, så det er bare dejligt..

Anmeld

8. marts 2010

Low

Mini-Terp skriver:

Hej Piger..

Nøj hvor ubehaligt . Jeg har selv en far der er jæger og jeg tager ham med på jagt. Jeg har været med ham i 10 år ca. men jeg har aldrig lært at ikke blive rørt når dyrene ikke er helt døde .

Sikke en forskrækkelse

Anmeld

8. marts 2010

Mumto3

først lige en krammer til dig! Det var da meget ubehageligt! Men hvor heldigt at du lige havde en far du kunne ringe til!

Men nu til dit spørgsmål. NEJ din datter har ikke taget skade! Husk bare at bearbejde dine følelse omkring det der er sket! Din datter for ALLE dine homoner, inkl dine stresshomoner, og dem har du haft en del af under denne oplevelse.

Man har fundet ud af at børn lærer meget mere mens de er inde i maven, end man tidligere troede. Det din datter lærer af dette er: Man kan få et chok, men man kan også komme videre. Hendes krop 'lærer' så at sige af dit homonflow, så hvis du bare lægger bånd på dig selv og ikke giver dig lov til at græde, være rystet og ude af den, så er det den måde hun lære at reagere på, når hun selv på et tidspunkt i livet står i en chok-tilstand. Hvsi du derimod bearbejder din oplevelse, og giver dig selv lov til at have alle de følelser det fremkalder i dig, så vil din datter omvendt lærer at det er måden at bearbejde et chok på.

Det er en helt grundlæggende læring, som indlæringsmæssigt sidder i nerveenderne på rygraden. (det er også herfra udtrykket kommer, at kunne noget på rygraden. Det er vitterlig der og ikke i hjerne det sidder) MEN det er klart at din datter under hendes opvækst kan blive påvirket til at reagere anderledes itvivl af en chok-sitaation, og denne læring vil så sidde i hjernen.

Håber du kan finde hovede og hale i mit indlæg...

-og held og lykke med at komme dig over dét chok!

Anmeld

8. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Puha sikke noget. Det er virkelig ikke sjovt. Godt der ikke skete noget fysisk med dig. Hvordan har din bil det?

jeg vil ikke skræmme dig eller noget, men jeg kan bare ikke lade være med at tænke, om du selv rørte ved det stakkels rådyr. Mange af dyrene har jo den der sygdom der hedder toxoplasmose (ved ikke om det er stavet rigtigt) og hvis man bliver smittet med den, så kan babyen i maven tage skade. HVIS du har været smittet med den(uden at vide det) før, så er der INGEN risiko overhovedet og jeg aner faktisk heller ikke om lillepigen kan tage skade, når du er så langt henne, eller om det kun er  i starten af graviditeten.

Men jeg vil altså lige snakke med en læge, hvis jeg var dig - hvis du har rørt ved den. Bare for en sikkerhedsskyld.

STORT KRAM herfra.

Anmeld

8. marts 2010

Mettemus

Åh nej, hvor ubehageligt! Kan godt forstå at du blev/er rigtig chokeret. Godt din far kunne hjælpe dig og at du var på vej for at hente din svoger, så du ikke skulle stå med det hele selv. Sender et og en  og håber at lillepigen har det helt fint.

Anmeld

8. marts 2010

Bom

Zafir skriver:

Puha sikke noget. Det er virkelig ikke sjovt. Godt der ikke skete noget fysisk med dig. Hvordan har din bil det?

jeg vil ikke skræmme dig eller noget, men jeg kan bare ikke lade være med at tænke, om du selv rørte ved det stakkels rådyr. Mange af dyrene har jo den der sygdom der hedder toxoplasmose (ved ikke om det er stavet rigtigt) og hvis man bliver smittet med den, så kan babyen i maven tage skade. HVIS du har været smittet med den(uden at vide det) før, så er der INGEN risiko overhovedet og jeg aner faktisk heller ikke om lillepigen kan tage skade, når du er så langt henne, eller om det kun er  i starten af graviditeten.

Men jeg vil altså lige snakke med en læge, hvis jeg var dig - hvis du har rørt ved den. Bare for en sikkerhedsskyld.

STORT KRAM herfra.

Nej der skete heldigvis ikke noget med lille fisen og mig, og helt utroligt, så er der ikke en skramme eller bule i min bil, det kan slet ikke ses at jeg har kørt et rådyr ned på 16 kg...

Jeg har heldigvis ikke rørt ved det, jeg var nemlig i tvivl om de også kunne ha den der sygdom, (ved hare kan ha det), så det overlod jeg til min far og min svoger..

Anmeld

8. marts 2010

Bom

Low skriver:

Nøj hvor ubehaligt . Jeg har selv en far der er jæger og jeg tager ham med på jagt. Jeg har været med ham i 10 år ca. men jeg har aldrig lært at ikke blive rørt når dyrene ikke er helt døde .

Sikke en forskrækkelse

Jeg er også Jæger datter..  og har også tit været med min far på jagt, og så har jeg lært og brække og flå rådyr da jeg var omkring 15-16 år tror jeg.. Så det med døde dyr skrammer mig ikke som sådan, vil bare ikke selv skyde dem.. Det synes jeg nemlig er synd, men når de første er døde, så rør det mig ikke..

Vi har været omme og tage billeder af den her i aften, og da spurgte min far, hvornår kommer du så og flår den?? Ja søde far, det må jeg så ikke pga min graviditet, så vil du ikke være så sød og gøre det?? Hehe tror han er lidt træt af mig..  Først ringer jeg og vækker ham kl bøh om natten og så skal han overi købet også ordnet dyret for mig... Tihi..

Anmeld

8. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Mini-Terp skriver:

Nej der skete heldigvis ikke noget med lille fisen og mig, og helt utroligt, så er der ikke en skramme eller bule i min bil, det kan slet ikke ses at jeg har kørt et rådyr ned på 16 kg...

Jeg har heldigvis ikke rørt ved det, jeg var nemlig i tvivl om de også kunne ha den der sygdom, (ved hare kan ha det), så det overlod jeg til min far og min svoger..

Puha,d et er jeg glad for at høre!!!!...

Dejligt du havde dem til at hjælpe dig!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.