Tema tilbud - fødselsforberedelse, Vigtig eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

449 visninger
3 svar
0 synes godt om
7. marts 2010

Bom

Hej Piger..

Sygehuset holder sådan nogle tema tilbud om fødselsforberedelse og amning osv.. Og min jordemor har rådet mig til at tage med til Fødsel og smertelindring og Amning, men mit problem er bare, at de holder det meget sjælden i min kommune, og min svigerinde er også gravid og sat til at føde samme dag som mig, og jeg GIDER simpelthen ikke med til de temaer, hvis hun er der..  Jeg har virkelig overvejet og springe dem over, men kommer det så til at svie til egen røv til fødslen??

Nogle erfaringer??

Knus Maria

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2010

Tynen

Jeg har ALDRIG været til sådan noget men jeg har da præsteret at få 2 børn og amme alligevel 

Det er ikke til at sige, hvordan det hele ville have været, hvis jeg havde været til fødselsforberedelse osv., men jeg tror egentlig ikke at jeg ville have haft glæde af det.

Til min første fødsel tænkte jeg faktisk ikke på andet end bare at komme igennem det.
ALT hvad jeg havde læst på nettet, fået at vide af andre der havde født osv. skænkede jeg slet ikke en tanke mens jeg lå der.
Jeg følte mig ellers ret så forberedt

Det korte af det lange er: Tag til det hvis du synes det kunne være hyggeligt at fordrive tiden med.
Hvis ikke du tager afsted, er jeg sikker på at det hele nok skal gå alligevel.

Held og lykke med det hele

/Trine

Anmeld

8. marts 2010

Barbamama

Jeg er rigtig glad for at have været til fødselsforberedelse. Jeg brugte det jeg lærte om vejrtrækning rigtig meget og så syntes jeg det var dejligt at man fik at vide hvad man skulle være forberedt på, hvad man blev udsat for af jordemødrene og få info om de forskellige smertelindringer. Jeg havde god brug af det.

Jeg var ikke til ammeundervisning, så det kan jeg ikke lige udtale mig om

Anmeld

8. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg går til fødselsforberedelse sammen med kæresten, og vi synes for det første det er rigtig hyggeligt og for det andet har det ihvertfald en beroligende virkening på mig at sidde og få tingene forklaret og kunne stille spørgsmål til dem der faktisk ved noget om det...

Og så mener jeg aldrig at det kan skade at videe lidt om hvad man går ind til - jeg ville ihvertfald være mere nervøs hvis jeg ikke havde været til FF. Men hvad er problemet med din svigerinde siden du ikke vil støde på hende?

Kh

Rosa

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.