Viden om godkendt autostol ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.146 visninger
6 svar
0 synes godt om
7. marts 2010

JustAnotherName

Hej.

Er der nogen herinde der kender til autostole-mærket Graco ??

Stolene er købt i USA, så der er ikke noget ECE-godkendelses mærke på. Vil det så sige, at de ikke er godkendt og accepteret til brug her i DK mon ??

Jeg kender ikke det nøjagtige år for stolene. Så det er jo svært at sige...
Men jeg tænkte, at der måske var nogen herinde, som enten kender til mærket, eller kender til det amerikaske VS det danske autostole-godkendelses-system 

Håber nogen kan hjælpe... Eller der evt. er andre herinde, som har en autostol af samme mærke, som ER godkendt...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2010

Fines mor

Jeg ville ringe til Rådet for større færselssikkerhed, og få oplyst om de må anvendes i DK når de ikke har den danske mærkning;-)

Anmeld

7. marts 2010

Muffinmus

Graco laver jo særdeles fine stole...Men i skal ringe til en forhandler for at få af vide om lige netop de stole i har fået stadig er under loven endnu.Vores babystol er en GRaco og den har stadig nr på. Men nogle gange falder de jo altså af....og så længe mærket IKKE er på, er det lige gyldigt om de er godkendt elelr ej.Det handler om at politiet skal kunne se det nemt og hurtigt.

Så så lægne der ikke er nr på selve stolen er den ulovlig desværre. Kan du fremsakke nye mærker til de stole er de lovlige jo

Anmeld

7. marts 2010

JustAnotherName

Fines mor skriver:

Jeg ville ringe til Rådet for større færselssikkerhed, og få oplyst om de må anvendes i DK når de ikke har den danske mærkning;-)

Jaa....dét var selvfølgelig en mulighed   

Anmeld

7. marts 2010

JustAnotherName

MariaE skriver:

Graco laver jo særdeles fine stole...Men i skal ringe til en forhandler for at få af vide om lige netop de stole i har fået stadig er under loven endnu.Vores babystol er en GRaco og den har stadig nr på. Men nogle gange falder de jo altså af....og så længe mærket IKKE er på, er det lige gyldigt om de er godkendt elelr ej.Det handler om at politiet skal kunne se det nemt og hurtigt.

Så så lægne der ikke er nr på selve stolen er den ulovlig desværre. Kan du fremsakke nye mærker til de stole er de lovlige jo

Ja, det er der noget om....
Så det er i og for sig ligegyldigt om de er godkendte eller ej.
Det SKAL være SYNLIGT jo. Det er klart!

Ja, så er der ingen fidus i at gøre en masse ud af at undersøge det, hvis mærkerne ikke er der. Så er stolene jo bare ikke godkendte/lovlige.

Anmeld

7. marts 2010

Fines mor

JustAnotherName skriver:

Ja, det er der noget om....
Så det er i og for sig ligegyldigt om de er godkendte eller ej.
Det SKAL være SYNLIGT jo. Det er klart!

Ja, så er der ingen fidus i at gøre en masse ud af at undersøge det, hvis mærkerne ikke er der. Så er stolene jo bare ikke godkendte/lovlige.

Men måske har rådet et bud på mærkning og godkendelse ?? Det kan jo ikke være første gang, at nogle har stole fra udlandet med til Danmark - hva med alle der kommer syd fra og hertil landet???

Jeg aner eks. ikke en bønne om autostole, og evt. mærkninger i Tyskland, så måske det er en EU regl ???

Anmeld

7. marts 2010

Skouboe

Det er rigtigt at der skal være et synligt ECE mærke for at stolen er lovlig - og alle godkendte stole solgt i EU skal have ECE mærket.

Jeg ville ringe og spørge politiet hvordan man I skal forholde jer...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.