Når det værste skulle ske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

699 visninger
3 svar
0 synes godt om
7. marts 2010

Anonym trådstarter

Hej kvinder. Har brug for råd, er i den situation hvor jeg ikke ved hvad jeg skal gøre eller kan gøre for min kæreste. Vi har lige idag fået afvide at hans søster har prøvet og slå sig selv ihjel pga kærste problemer. Og som mænd nu er så lader han som om det ikke rør ham, men jeg kan mærke det gør selvfølgelig, men ved ikke hvad jeg skal sige eller gøre.

Hvad gør man den dag der er en der dør eller kommer slemt til skade?
Jeg bliver helt lost og aner ikke hvad jeg skal gøre eller sige.

Nogen råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2010

mariamiss6

Åha der er nok ikke så meget at gøre. Andet end at være der for ham, og gøre det bedste for at støtte ham sådan som han vil have din støtte....

Lad ham vide at du er åben for at tale om det, og gerne vil være der for ham. Du kunne jo evt. selv prøve at snakke lidt om det fortælle hvad du føler, og se om han reagerer...

Anmeld

7. marts 2010

oo

Da Sørens mor døde for to år siden lukkede han også fuldstændig af - hvor jeg tudbrølede. der gik flere dage og jeg var sådan lidt på pinde fordi jeg vidste der måtte komme en reaktion på et tidspunkt, men jeg havde ingen ide om hvornår eller hvordan den ville være. først da han havde været alene inde i kapellet og se sin mor i kisten, kom han ud og græd ... lidt, og der satte vi os på en bænk og bare sad i stilhed indtil han ville gå.

det er vildt svært at have med den slags reaktioner at gøre, når man selv er sådan en der lukker op for hele følesesregistret når der sker noget, men det bedste man kan gøre er virkelig bare at være der og ikke sige så frygtelig meget, men alligevel lade ham vide, at når og hvis der bliver brug for det, så må man gerne græde/snakke/råbe/skrige osv hos een.

Anmeld

7. marts 2010

Trolde_mor

Har selv mistet en bror ved selvmord.

Det bedste er at snakke - den har du nok hørt mange gange før, men her er tavshed ikke guld!

Fortæl hvordan det påviker dig, og spørg stille og rolig ind til ham? Kom ind på at du måske gerne vil gøre noget for hans søster, og spørge om han vil hjælpe dig - det vil sikkert give en reaktion som kan fortælle dig lidt om hvordan han har det.

Håber i får snakket lidt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.